stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 222275
  • 22 دی 1399 - 11:00
3
حاجی دلیگانی:

ابلاغ دستور العمل اجرای اصل ۴۹ قانون اساسی اقدام جسورانه ای بود

ابلاغ دستور العمل اجرای اصل ۴۹ قانون اساسی اقدام جسورانه ای بود
اصفهان_  عضو  هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: ابلاغ دستور عمل اجرای اصل 49 قانون اساسی از سوی حضرت آیت‌الله رئیسی اقدام جسورانه ای بود و سرمایه اجتماعی زیادی را در پی خواهد آورد.
قلم | qalamna.ir :

‌حسینعلی حاجی‌دلیگانی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل اجرای قانون «اعاده اموال نامشروع مسئولان» از سوی رئیس دستگاه قضا اظهار داشت: اصل ۴۹ قانون اساسی یکی از اصول مترقی قانون اساسی ماست که به ویژه در سال‌های اول انقلاب به آن به درستی عمل می شد.

وی تاکید کرد: آرام آرام فضایی در کشور به وجود آمد که این اصل محدود شود و البته برخی هم دوست نداشتند تا این اصل عملیاتی شود.

عضو  هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته قوه قضاییه نیز فراموش کرده بود که چنین اصلی در قانون اساسی وجود دارد لذا در پی این محدودسازی دادگاه های مرتبط پیرو رسیدگی به این اصل قانونی محدود شد.

حاجی‌دلیگانی تصریح کرد: اینکه شنیدیم آیت الله رئیسی به تازگی دستورالعمل اجرای اصل ۴۹ قانون اساسی را ابلاغ کردند و حتی به دادستان های کشور وظایفی را پیرو اجرای این اصل محول کردند بسیار خوشحال کننده بود و امیدواریم مسیر به درستی محقق شود.

وی اظهارداشت: ابلاغ دستور عمل اجرای اصل ۴۹ قانون اساسی از سوی حضرت آیت‌الله رئیسی اقدام جسورانه ای بود و سرمایه اجتماعی زیادی را در پی خواهد آورد.

 انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , ,
  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.