stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 221843
  • 22 دی 1399 - 7:01
0

نرخ بیکاری کانادا در اوج هشت ماهه

نرخ بیکاری کانادا در اوج هشت ماهه

پس از هفت ماه روند کاهشی نرخ بیکاری کانادا متوقف شد.

قلم | qalamna.ir :

ایسنا به نقل از رویترز، با وجود بازگشایی بخش بزرگی از کسب و کارها در نتیجه کاهش سرعت شیوع کرونا، نرخ بیکاری کانادا در ماه دسامبر با ۰.۱ درصد افزایش در مقایسه با ماه قبل به ۸.۶ درصد رسید. این نرخ بیکاری که بالاترین نرخ بیکاری هشت ماه اخیر محسوب می شود پس از آن رقم خورد که در این ماه ۶۲ هزار نفر بیکار شدند.   این میزان اشتغال زایی ۳۳ هزار نفر بیشتر از پیش بینی های قبلی محسوب می شود.  

طی این مدت نرخ مشارکت در بازار کار به ۶۴.۹ درصد رسیده که ۰.۲ درصد کمتر از رقم ثبت شده برای ماه قبل بوده است. هم چنین نرخ بیکاری جوانان که شمار افراد فاقد شغل ۲۰ تا ۲۴ سال را اندازه می گیرد با ۰.۳ درصد افزایش نسبت به ماه قبل به ۱۷.۷ درصد رسیده است.

متوسط نرخ بیکاری کانادا در بازه زمانی ۱۹۶۶ تا ۲۰۲۰ معادل ۷.۸۲ درصد بوده که پایین‌ترین رقم ثبت شده مربوط به ژوئن ۱۹۶۶ با ۲.۹ درصد و بالاترین رقم ثبت شده مربوط به می ۲۰۲۰ با ۱۳.۷ درصد بوده است.

 به تفکیک استانی در این ماه بیشترین اشتغال زایی مربوط به استان اونتاریو بوده است. آلبرتا و بریتیش کلمبیا نیز در رده های بعدی قرار دارند. در سال جاری بیشترین اشتغال زایی ماهانه مربوط به ماه ژوین با اشتغال زایی برای ۹۵۲ هزار نفر و کمترین اشتغال زایی مربوط به ماه آوریل با اشتغال زایی منفی ۱۹۹۳ نفری بوده است.  

به طور متوسط در بازه زمانی ۱۹۷۶ تا ۲۰۱۹، اقتصاد کانادا در هر ماه ۱۸ هزار و ۱۰ فرصت شغلی ایجاد کرده است که بالاترین اشتغال زایی ماهانه مربوط به اوریل ۲۰۱۹ با ۱۰۶ هزار و ۵۰۰ مورد و کمترین اشتغال زایی نیز مربوط به ژانویه ۲۰۰۹ با منفی ۱۲۴ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی بوده است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.