stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 221674
  • 21 دی 1399 - 16:22
1

شهرداری هلسینکی در تلاش برای مبارزه با بیکاری

شهرداری هلسینکی در تلاش برای مبارزه با بیکاری

شیوع بیماری کووید -۱۹ باعث بیکار شدن بسیاری از مردم جهان شده است و اغلب آن‌ها برای همیشه شغل خود را از دست داده‌اند.

قلم | qalamna.ir :

سرویس ترجمه ، مقامات رسمی فنلاند در پی بیکار شدن جمعیت زیادی از جوانان سراسر این کشور در تلاشند استراتژی‌هایی نوین و کارآمد در پیش بگیرند تا نرخ بیکاری را در چند سال آینده به حداقل برسانند. گزارشات حاکی است که در سال ۲۰۱۹ تعداد افراد جوان بیکار در پایتخت کشور به طور قابل توجهی کاهش یافت اما انتشار ویروس کرونا باعث شد نرخ بیکاری در میان افراد زیر ۲۵ سال، تا ۱۱۱ درصد و در بین جوانان بین ۲۵ تا ۲۹ سال تا ۹۶ درصد افزایش یابد. علاوه بر این شیوع بیماری کووید -۱۹ توجه مقامات محلی هلسینکی را به مسئله مهم بیکاری کاهش داد اما اوج گرفتن این مشکل منجر به بیداری مدیران شهر و تلاش برای افزایش کارآفرینی شد.

در سال ۲۰۱۹ نرخ افراد بیکار زیر ۲۵ سال در هلسینکی حدود ۱۰ درصد و جوانان بین ۲۵ تا ۲۹ سال تا ۱۲ درصد کاهش یافته بود. اما آمار اخیر حاکی است شرایط کاملاً برعکس شده است به طوری که این روزها بسیاری از جوانان پایتخت فنلاندبه دلیل بیکاری در کوچه و خیابان‌های شهر، بیهوده پرسه می‌زنند.

به همین دلیل مقامات محلی تصمیم گرفته‌اند از اوایل ماه مارس شرایط لازم را برای استخدام جوانان فراهم کنند و نرخ بیکاری را به تدریج کاهش دهند. در این راستا شهردار هلسینکی متعهد شده است که حدود ۵۰ هزار نفر از جوانان بیکار تا ۳۰ سال را در حوزه کاری خود استخدام کند. جالب است بدانید که شهردار از استخدام درازمدت این افراد و گزینش جوانانی که بیش از دیگر مردم شهر از کرونا آسیب دیده‌اند خبر داده است.

مقامات رسمی پایتخت فنلاند اعلام کرده‌اند که روش‌های قدیمی برای کاهش نرخ بیکاری در دوران پساکرونا جوابگو نخواهد بود و باید رویکردهای جدیدی برای استخدام جوانان بیکار اعمال شود. بدون شک استخدام جوانان نه تنها وضعیت زندگی مردم را به طور قابل توجهی بهبود خواهد بخشید بلکه در رونق اقتصادی جامعه نیز نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.