stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 221670
  • 21 دی 1399 - 16:19
0

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۱ دی ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۱ دی ایسنا

اظهارات معاون وزیر خارجه کره جنوبی درباره کشتی توقیف شده این کشور در خلیج فارس/ نامه سرگشاده محسن هاشمی به خواهرش فائزه/ پشت پرده آشتی قطر و عربستان/ دستورالعمل رئیس قوه قضائیه برای پس گرفتن اموال و دارایی‌های نامشروع و…در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

قلم | qalamna.ir :

اوضاع پیرامون کشتی توقیف شده جدی است

اظهارات معاون وزیر امورخارجه کره جنوبی درباره نفت کش توقیف شده این کشور در خلیج فارس در صدر اخبار پرمخاطب قرار گرفت.

چوی جونگ کان پیش از آغاز سفر سه روزه خود در جمع خبرنگاران در فرودگاه گفت: از اینکه می دانیم تمام خدمه کشتی ایمن و سلامت هستند، خیالمان راحت است اما اوضاع (پیرامون این کشتی) جدی است.

وی طبق یک برنامه ریزی قبلی با مقامات ایرانی درباره دارایی های بلوکه شده ایران در کره دیدار می کند.

نامه سرگشاده محسن هاشمی به خواهرش فائزه

دومین خبر پربازدید امروز،‌ نامه انتقادی محسن هاشمی‌رفسنجانی خطاب به خواهرش فائزه درباره محتوای سخنان وی در مصاحبه اخیرش بود.

محسن هاشمی در بخشی از این نامه نوشته است: می‌دانم که در سالهای اخیر برخوردهای نادرستی با تو، خانواده و فرزندت شده است که شاید باعث کشاندن تو به تندروی و خارج شدن از مشی میانه‌روی پدر گردیده، ولی این دلیل نمی‌شود که به رییس جمهور کشور بیگانه امید ببندی ودم از استقلال بزنی! لذا ازتو صمیمانه تقاضا دارم صحبتهای خود را اصلاح و از این موضع عذرخواهی کنی و مانع تخریب پدر از طرف تجدیدنظرطلبان خارجی وافراطیون داخلی شوی.

باید فرصت را غنیمت شمرد و با ایران گفت‌وگو کرد

توییت نخست وزیر پیشین قطر درباره فرصت گفت و گو با ایران هم از خبر های مورد توجه مخاطبان بود.

حمد بن جاسم در صفحه توییتر خود نوشت: پیش از این در زمان بالا گرفتن تنش های آمریکا در دوره ریاست جمهوری ترامپ گفتم که ایجاد گفت وگو میان ایران و کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) نتایج مهمی به دنبال خواهد آورد. حال با توجه به حل اختلافات میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و روی کار آمدن دولت جدید در کاخ سفید باید فرصت را غنیمت شمرد و با ایران گفت وگو کرد.

برجام توافق‌نامه‌ای مقدس نیست

خبر بعدی، نطق پیش از دستور رییس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز درباره برجام بود.

محمد باقر قالیباف گفت: برجام برای ما توافق‌نامه‌ای مقدس نیست و براساس مواد ۳۶ و ۳۷ برجام حق داریم در برابر اجرا نشدن تعهدات طرف مقابل، تعهدات خودمان را اجرا نکنیم.

دستورالعمل رئیس قوه قضائیه برای پس گرفتن اموال و دارایی‌های نامشروع

همچنین رئیس قوه قضائیه با ابلاغ دستورالعملی، دادستانی کل کشور را موظف کرد با همکاری دستگاه‌های نظارتی و امنیتی و سازمان‌های مردم نهاد هرگونه مستنداتی که حاکی از سوء استفاده احتمالی مسئولین از موقعیت شغلی یا جایگاه مدیریتی و کسب اموال نامشروع شده را پیگیری نموده و اموال را به بیت المال بازگردانند.

بازار بورس نهاد اصلی ایجاد و حفظ تعادل در اقتصاد کشور است

رئیس جمهور هم در یکصد و نود و پنجمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت  با تاکید بر اینکه بازار بورس یک نهاد اصلی در ایجاد و حفظ تعادل در اقتصاد کشور است، اظهارداشت: بورس بستر معاملاتی شفاف است و دولت همواره در پی تقویت و حمایت بازار بورس بوده و اولین گام و شرط حمایت و تقویت از این بازار را قاعده مندی و رعایت قانون در آن می داند.

بیانیه ۲۰۰ نماینده مجلس مبنی بر ممنوعیت ورود واکسن آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی

بیانیه ۲۰۰ نماینده مجلس درباره ممنوعیت ورود واکسن آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی از دیگر اخبار پربازدید بود.

نمایندگان بیانیه‌ای ضمن حمایت و تقدیر از تولید واکسن کرونا توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از دولت خواستند که هرگونه واردات واکسن‌های تولیدی شرکت‌های آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی را ممنوع کند. 

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

فرمایشات رهبری درباره ممنوعیت ورود واکسن کرونا از انگلیس و آمریکا حکیمانه است

چرا عده‌ای می‌خواهند واکسن مشکوک را به مردم تحمیل کنند؟

شایسته ملت ایران نیست که آزمایشگاهی برای تست واکسن‌ها باشد

***

پشت پرده آشتی قطر و عربستان

تحلیل یک کارشناس مسائل منطقه در خصوص تحولات اخیر در منطقه و آشتی قطر و عربستان از خبرهای پرمخاطب بامداد امروز بود.

حسن عابدینی اظهار کرد: آشتی میان کشورهای حاشیه خلیج فارس با قطر به نظر می رسد بیشتر از اینکه یک برد باشد یک تاکتیک است و بنا به ضرورت اتفاق افتاده و ناشی از تحولات بین المللی است.

دموکرات‌ها می‌خواهند ترامپ را به شکل تحقیرآمیز و توهین‌آمیزی بدرقه کنند

همچنین یک کارشناس مسائل آمریکا تحلیلی درباره تلاش تعدادی از نمایندگان دموکرات آمریکا برای استیضاح ترامپ در چند روز مانده به پایان ریاست جمهوری وی ارائه کرد که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

امیرعلی ابوالفتح اظهار کرد: تلاش دموکرات‌ها برای استیضاح مجدد ترامپ یک تلاش سیاسی است. دموکرات‌ها می‌خواهند ترامپ را به شکل تحقیرآمیز و توهین‌آمیزی بدرقه کنند به نحوی که اثرگذاری وی برای آینده کاهش پیدا کند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.