stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 221598
  • 21 دی 1399 - 15:02
0

محدودیت جدید سفر به ژاپن اعلام شد

محدودیت جدید سفر به ژاپن اعلام شد

با شیوع بیشتر نوع جدید ویروس کرونا، ژاپن سفر اتباع خارجی به این کشور را به مدت یک ماه ممنوع کرد.

قلم | qalamna.ir :

براساس مقررات جدید ژاپن که از سوی سفارت ایران در توکیو به وزارت امور خارجه و سپس به سازمان امور هواپیمایی، پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا و دفاتر خدمات مسافرتی اطلاع داده شده است، ورود اتباع خارجی از هشتم دی‌ماه تا ۱۲ بهمن‌ماه امسال (۲۸ دسامبر تا ۳۱ ژانویه ۲۰۲۱) به ژاپن ممنوع است.

قرنطینه خانگی به مدت ۱۴ روز برای آن دسته از اتباع خارجی و ژاپنی که امکان سفر و یا برگشت به این کشور را دارند، همانند گذشته اجرا می‌شود. ژاپن به مسافران تجاری و ساکنان خارجی ژاپن با درنظر گرفتن این شروط اجازه تردد داده است.  

ورود مسافران ترانزیت به شرط آن‌که طی ۱۴ روز گذشته، به کشورهای انگلستان و آفریقای جنوبی سفر نکرده باشند، بدون مانع است.

تمام مسافران هنگام ورود و خروج باید گواهی آزمایش PCR منفی با حداکثر اعتبار ۷۲ ساعت از تاریخ صدور را همراه داشته باشند.

محدودیت‌هایی که دولت ژاپن تعیین کرده است شامل سفرهای دیپلماتیک نمی‌شود. در عین حال که سفارت ژاپن در تهران نیز اعلام کرده است از تاریخ ۶ دی‌ماه ۱۳۹۹ تا اطلاع ثانوی، دارندگان گذرنامه‌های سیاسی و خدمت از دریافت روادید این کشور معافیت ۹۰ روزه دارند.

ژاپن در سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۳۰ میلیون گردشگر خارجی جذب کرده بود، چشم‌انداز این کشور برای سال ۲۰۲۰ جذب حدود ۴۰ میلیون گردشگر بود که ویروس کرونا باعث رکود بی‌سابقه‌ای در صنعت گردشگری ژاپن شد و آن را به پایین‌ترین میزان در یک دهه گذشته رساند.

بیشترین گردشگران ژاپن از کشورهای چین، کره جنوبی و آمریکا هستند اما این کشور به دنبال همه‌گیری کرونا تمام مرزها و فرودگاه‌های خود را به روی پروازهای بین‌المللی بست. ژاپن که سال‌های زیادی است روی صنعت گردشگری متمرکز شده، از جمله کشورهایی است که بیشترین لطمه را از محل شیوع ویروس کرونا دیده است.

دولت ژاپن که از زمان شیوع ویروس کرونا، ورود گردشگران خارجی را به این کشور متوقف کرده است، هنوز پیش‌بینی قطعی درباره زمان ازسرگیری سفر گردشگران خارجی ندارد اما بعید دانسته تا قبل از پاییز ۲۰۲۱ و پس از پایان بازی‌های المپیک و پارالمپیک در تابستان ۲۰۲۱، روند بازگشت گردشگران خارجی به این کشور عادی شود؛ هرچند که روزنامه آساهی ژاپن به تازگی از بررسی دولت این کشور برای از سرگیری ورود محدود گردشگران خارجی به ژاپن از بهار ۲۰۲۱ خبر داده است.   

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.