stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 221208
  • 21 دی 1399 - 9:42
0

خلیلی: هواداران مثل کوه پشت کادر فنی باشند

قلم | qalamna.ir :
گروه ورزشی: اسم محسن خلیلی که قبل از دربی می‌آید خاطرات شیرینی برای پرسپولیسی‌ها زنده می‌شود. خاطراتی از جنس گل، شادی و فریاد. شماره ۹ سابق و آقای گل محبوب سرخ‌ها در دومین قهرمانی لیگ برتری بعد از حضور در پست مدیریت تیم، حالا به عنوان پیشکسوت و دوستدار پرسپولیس تمام اتفاقات پیرامون این تیم و باشگاه را دنبال می‌کند و البته نسبت به دربی نگاه حساس و متعصبانه‌ای دارد. در فاصله دو روز مانده به دربی با خلیلی گپ زدیم که می‌خوانید.بعد از دو بازی مقابل ذوب‌آهن و سپاهان که برای پرسپولیس بردی به دنبال نداشت، شدت انتقادها از این تیم بالا رفت و حالا پرسپولیس در چنین شرایط سختی باید دربی را تجربه کند. طبیعی است. همه این انتقادها و فشارها طبیعی است و پیرامون پرسپولیس صحبت زیاد می‌شود چرا که این تیم چندین سال نتایج درخشانی گرفته، مقام‌های زیادی آورده و توقعات را بالا برده. این باعث می‌شود افراد در هر شرایطی توقع داشته باشند پرسپولیس در شرایط فوق‌العاده‌ای باشد چه بیرون از زمین چه خارج از زمین اما باید قبول کنیم استمرار داشتن در موفقیت آن هم در یک دوره مسابقات طولانی و حساس در شرایطی که احکام فیفا باشگاه را تحت فشار گذاشته، بازیکنانی که در نقل و انتقالات جدا شدند و باختن در فینال یک تورنمنت بزرگ کار بسیار دشواری است و حتی جمع کردن تیم هم در این شرایط کار سختی به نظر می‌رسد.شما در نظر بگیرید بعد از حضور پرسپولیس در فینال آسیا انگیزه‌ای که بازیکنان تا فینال حفظ کرده بودند، صددرصد افت داشته چرا که خود فینال انگیزه بسیار بزرگی است اما در هر شرایط باید به بازیکنان و کادر فنی حق داد. اینها سالیان سال در اوج بودند و سرمایه‌های پرسپولیس هستند. هواداران هم نباید اسیر حواشی به وجود آمده در فضای مجازی شوند و همه جوره از تیم، یعنی بازیکنان، یحیی گل‌محمدی و کادرش و مدیریت حمایت کنند و هیچ‌کس نباید دنبال ایجاد حاشیه بیشتر برای تیم باشد.

با توجه به شرایط فنی تیم پرسپولیس در این هفته‌ها فکر می‌کنی این تیم چقدر برای موفقیت در دربی شانس دارد؟
اینکه بگوییم چقدر شانس دارد، قشنگ نیست. پرسپولیس همیشه در همه ادوار در تمام بازی‌هایش با حریفان بزرگ و کوچک دنبال برد بوده چون کاریزما و شخصیت تیم و باشگاه اینچنین بوده است و هوادارانش هم نسبت به نتایج تیم محبوب‌شان حساسیت بسیاری دارند. دربی هم یک بازی سنتی است و حساسیت زیادی برای هواداران دارد و نسبت به نتیجه و اتفاقات این مسابقه تعصب خاصی دارند. مطمئناً بازیکنان پرسپولیس هم نسبت به بازی قبل بسیار باانگیزه‌تر خواهند بود. تنها نکته منفی این مسابقه غیبت تماشاگران است که می‌تواند روی کیفیت بازی تأثیر منفی بگذارد اما ان‌شاءالله بازی پرگل می‌شود و تیم ما در این بازی با برد از زمین بیرون می‌آید و هواداران میلیونی‌اش را یک بار دیگر خوشحال خواهد کرد.

پرسپولیس در شرایطی به دربی رسیده که مشکلاتش در خط حمله حل نشده. با این مشکل کار برایش سخت نخواهد شد؟
مسلماً هر تیمی در هر تورنمنتی یا یک دوره مسابقات سراسری دچار مشکلات فنی می‌شود و ممکن است این مشکلات در پست‌های مختلفی هم باشد اما مطمئناً کادر فنی برای حل مشکلات یا کم کردن از آن برنامه و تدبیر دارند. من خودم هم در این فشار بوده‌ام و بعد از اینکه چندین هفته گل نزدم واقعاً تحت فشار قرار گرفتم اما باید از بازیکنان حمایت کرد تا بتوانند شرایط را به نفع خودشان و تیم برگردانند.

بازیکنان کم‌تجربه‌تر و جوان‌تر پرسپولیس چطور می‌توانند استرس و فشار را برای این بازی بزرگ از روی خودشان بردارند؟ توصیه شخص محسن خلیلی برای کم کردن فشار چیست؟
خب چند بازیکن تجربه دربی را ندارند ولی این بازی دربی نسبت به خیلی از دربی‌هایی که حساس و پرتنش شد، یک فرق عمده دارد و آن هم غیبت تماشاگران است. وقتی تماشاگران رقیب و تیم خودی در ورزشگاه نیستند، مطمئناً فشار خیلی کمتری روی بازیکنانی که تجربه اول‌شان است وارد خواهد شد اما توصیه من این است که هر چه به ساعت بازی نزدیک می‌شوند از فضای مجازی دور شوند و اسیر حاشیه‌ها و حرف و حدیث‌های این محیط نشوند.

زمان شما فضای مجازی اینطوری نبود. تو خودت چطور این استرس و فشار را مدیریت می‌کردی؟
من خودم در طول هفته قبل از دربی سعی می‌کردم مطبوعات شامل روزنامه و سایت‌های خبری را چک نکنم و از آنها دور باشم. الان هم بازیکنان باید از فضای اینستاگرام، کانال‌های تلگرامی و اخبار و شایعات این فضا دوری کنند و تمرکزشان روی بازی باشد.

در شروع بازی و حین بازی متد خاصی برای فرار از فشار مسابقه داشتی و کار خاصی انجام می‌دادی ؟
شرایط من متفاوت بود. نمی‌دانم چطور بگویم اما در دوران بازیگری من اصلاً تحت تأثیر جو استادیوم نبودم و آن جو روی من تأثیری نمی‌گذاشت. یعنی حتی موقعی که ۱۱۰ هزار نفر در استادیوم بودند و جو خراب می‌شد هم تأثیر منفی روی من نمی‌گذاشت و سعی می‌کردم کار خودم را بکنم و دنبال فوتبال خودم باشم.

تو سابقه گلزنی در دقیقه ۸۶ را داری، یعنی موفق شدی فشار بازی را کنترل کنی که در آن لحظات حساس گل بزنی؟
بله دیگر، بالاخره این اتفاق ثمره مدیریت کردن استرس و تمرکز روی مسائل فنی بازی بوده. اینکه شما بتوانید تا لحظه پایان بازی آن هم چنین مسابقه بزرگ و حساسی تمرکز داشته باشید خیلی مهم است. خود من از ثانیه یک بازی تا آخر مسابقه منتظر فرصت بودم و اسیر اتمسفر ورزشگاه نمی‌شدم.

تو در دربی در ربع ابتدایی بازی هم گل زدی یعنی آنقدر ریلکس بودی که توانستی از اولین موقعیتی که داشتی، بهترین استفاده را ببری و این هم خیلی می‌تواند مورد توجه بازیکنان فعلی پرسپولیس بخصوص مهاجمان قرار بگیرد.
ببینید، شرایط بازی را خود بازیکن باید بسنجد. بازیکن در هفته‌های قبل از بازی در زمان‌هایی که در ترکیب قرار می‌گیرد و شانس بازی پیدا می‌کند، باید تلاش کند به شرایط ایده‌آل برسد و خودش را در موقعیت خوبی قرار بدهد وگرنه شاید در آن مسابقه بزرگ کار سختی داشته باشد و تلاشش بیهوده باشد چون فشار بازی باعث افت بیشترش خواهد شد.

فکر می‌کنی بازیکنان پرسپولیس می‌توانند از پس این بازی بربیایند و کارهای بزرگی که قبلاً انجام داده بودند را در این بازی تکرار کنند؟
قبلاً هم در صحبت‌هایم گفتم که این بازیکنان همگی سرمایه‌های باشگاه پرسپولیس هستند و همه آنهایی که در حال حاضر عضوی از تیم محسوب می‌شوند، چنین شرایطی دارند. در حال حاضر شرایط برای جذب بازیکن جدید یا جابه‌جایی نفرات وجود ندارد و فشارهایی که الان در این خصوص به تیم و کادر فنی وارد می‌شود مربوط به نیم فصل و پایان فصل است پس الان باید روی این بازیکنان تمرکز کرد و بهترین استفاده را از پتانسیل و شاخصه‌های فنی آنها برد. یعنی تا زمانی که بتوان بازیکن جدیدی گرفت یا نفراتی را جابه‌جا کرد باید از این بازیکنان و کادر فنی فقط حمایت کرد.

تو به عنوان مهاجمی که در دربی گل زدی و چهره موفق این بازی بزرگ بودی، چه توصیه‌ای برای مهاجمان فعلی پرسپولیس داری؟
تنها توصیه من به فورواردها و بازیکنانی که در زمین حضور خواهند داشت، این است که سعی کنند از ۱۸ قدم حریف دور نشوند چون اگر به مهاجم توپ نرسد، برای توپ گرفتن مدام عقب بیاید و از هجده قدم حریف دور شود، فقط خودش را از دروازه حریف دور می‌کند و برای زدن ضربه نهایی دیر به موقعیت مناسب خواهد رسید.
اخیراً شایعاتی هم درباره اولتیماتوم به کادر فنی پرسپولیس به گوش رسیده که قبل از دربی فشار مضاعفی روی تیم وارد کرده. نظرت در این باره چیست؟
خب اینها که شایعات است و درباره شایعات نباید زیاد حرف زد اما باید بگویم یحیی گل‌محمدی و کادر فنی‌اش همان کسانی بودند که فصل قبل در آن شرایط سخت و پیچیده کرونایی تیم را با اختلاف زیاد قهرمان لیگ کردند و بعد به فینال آسیا رساندند. پس توصیه من به هواداران این است که تحت تأثیر حاشیه‌ها و شایعات قرار نگیرند و مثل کوه پشت کادر فنی باشند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.