stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 220968
  • 20 دی 1399 - 16:19
2

سرمایه‌گذاری ۵۰ هزار میلیاردی وزارت نفت می تواند ۱۰۰ هزار شغل در کرمانشاه ایجاد کند

سرمایه‌گذاری ۵۰ هزار میلیاردی وزارت نفت می تواند ۱۰۰ هزار شغل در کرمانشاه ایجاد کند

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه از سرمایه‌گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومانی وزارت نفت در استان خبر داد که می‌تواند حداقل ۱۰۰ هزار شغل مستقیم در کرمانشاه ایجاد کند.

قلم | qalamna.ir :

هوشنگ بازوند در جلسه امروز (۲۰ دی) شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمانشاه که با حضور مشاور ارشد وزیر نفت برگزار شد، اظهار کرد: در راستای کمک‌های همیشگی که وزارت نفت به استان کرمانشاه داشته، این بار مقرر شده سرمایه‌گذاری دو میلیارد دلاری یعنی رقمی معادل ۵۰ هزار میلیارد تومان در کرمانشاه در قالب چند طرح بزرگ و مهم انجام دهد.

وی اجرای این طرح‌ها و این میزان سرمایه‌گذاری را کمک بزرگی برای حل معضل بیکاری کرمانشاه دانست و عنوان کرد: این میزان سرمایه‌گذاری به راحتی می‌تواند ۱۰۰ هزار شغل مستقیم در استان ایجاد کند.

استاندار کرمانشاه از این طرح‌ها و پروژه‌های بی سابقه به عنوان هدیه بزرگ دولت به استان کرمانشاه یاد کرد که اجرای آنها کمکی است که حاکمیت برای جبران بخشی از عقب ماندگی‌های کرمانشاه انجام می‌دهد.

وی اظهار کرد: هم اکنون کارهای مطالعاتی اجرای این چند طرح مهم در استان کرمانشاه آغاز شده است.

بازوند با بیان اینکه وزارت نفت پیش از این  نیز برای احداث پتروشیمی اسلام آبادغرب پیشگام شده بود و همه مسائل مربوط به اصل ۴۴ و … را نیز حل کرد، ادامه داد: همچنین شاهد کمک‌های این مجموعه به ورزش استان به مبلغ پنج میلیارد تومان و همچنین کمک‌های قابل توجهی در ایام سیل و زلزله بودیم.

سهم یازده درصدی کرمانشاه از سرمایه‌گذاری خارجی امسال کشور

وی در ادامه بر لزوم رفع موانع پیش روی سرمایه‌گذاری در استان تاکید کرد و ادامه داد: باید بروکراسی پیش روی سرمایه‌گذاری را در استان به حداقل برسانیم و اینکه برخی دستگاه‌ها پاسخ یک استعلام را شش ماه طول می‌دهند، به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه به اندازه کافی موانع سد راه سرمایه‌گذاری در کشور داریم و نباید دولتی‌ها نیز مزید علت شوند، یادآور شد: سرمایه جریان سیالی است که نمی‌تواند چند ماه منتظر پاسخ یک استعلام بماند و هرکجا فرصت بهتری فراهم باشد، به آن سمت سوق پیدا کرد.

وی با اشاره به سیل نقدینگی قابل توجهی که در کشور وجود دارد و هر بار به سمت یکی از بازارها مانند طلا، بورس و … می‌رود، افزود: باید سدها را برداریم تا این جریان به سمت استان ما حرکت کند.

استاندار کرمانشاه سرمایه‌گذاری را ابزار مهم تحقق جهش تولید دانست و از مدیران خواست برای برداشتن موانع پیش روی سرمایه‌گذاری در استان تلاش کنند.

بازوند ادامه داد: البته تا کنون اقدامات بسیار خوبی در این زمینه در استان کرمانشاه صورت گرفته که نتیجه آن را در جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی استان شاهدیم.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمارهای ۹ ماهه امسال، یازده درصد سرمایه‌گذاری خارجی جذب شده در حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت مربوط به استان کرمانشاه بوده، خاطرنشان کرد: اینکه بعد از استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان و تهران جایگاه چهارم کشور را در این زمینه داریم، بسیار قابل توجه است.

به گفته مدیر ارشد استان، این میزان جذب سرمایه‌گذاری خارجی صورت گرفته در حالی است که در سالیان گذشته هیچ سرمایه‌گذاری خارجی در استان نداشتیم.

دستاورد ۱۳۰ میلیاردی سفر رئیس قوه قضاییه به کرمانشاه

وی اشاره‌ای هم به سفر اخیر رئیس قوه قضاییه به استان کرمانشاه داشت و خاطرنشان کرد: در قالب این سفر، رییس قوه قضاییه به مجموعه دستگاه قضایی استان ۱۳۰ میلیارد تومان کمک کرد که کم نظیر بود.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه رییس قوه قضاییه در این سفر در جلسات محتلف حضور یافت و از نزدیک درجریان مسائل و مشکلات استان قرار گرفت، اظهار کرد: رئیس قوه قضاییه نه تنها در این جلسات همواره دغدغه تولید، سرمایه‌گذاری و اشتغال را در استان داشت، بلکه کمک کرد فرهنگ صلح و سازش در استان نهادینه شود.

مردم باید نتایج پژوهش را در سفره خود ببینند

بازوند در ادامه به بودجه‌ای که به طرح‌های پژوهشی در استان اختصاص می‌یابد نیز اشاره کرد و ادامه داد: نباید اجازه بدهیم این بودجه هدر برود و حاصل آن تبدیل به کتابی در کتابخانه‌ها شود.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید نتایج کارهای پژوهشی را در سفره، معیشت و اقتصاد خود ببینند، ادامه داد: طرح‌های پژوهشی باید بر اساس شناسایی چالش‌های استان و ارائه راهکار برای حل آنها باشد.

استاندار کرمانشاه معتقد است، چیزی از دل طرح پژوهشی که ۵۰ میلیون تومان برای آن اعتبار گذاشته شده بیرون نخواهد آمد و باید این اعتبارات را تجمیع و صرف طرح‌های که برکات آن عاید استان شود، بکنیم.

بازوند از دستگاه‌هایی که برای طرح‌های پژوهشی اعتبار می‌گیرند خواست به صورت مستمر گزارش هزینه کرد اعتبارات این بخش را ارائه دهند.
 

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.