stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
  • کد خبر : 22087
  • 11 دی 1394 - 2:11
4

بوکس ایران در گرداب حاشیه‌ها

حاشیه‌های بوکس ایران روز به روز در حال افزایش است و سفر دو ملی‌پوش بوکس کشورمان به خارج از کشور، تازه‌ترین حاشیه‌ این فدراسیون به شمار می‌رود.

قلم | qalamna.ir :

بوکس ایران این روزها درست در فاصه سه ماه مانده تا رقابت‌های کسب سهمیه المپیک درگیر حاشیه‌ها شده و به نظر می‌رسد به این زودی پایانی بر این حواشی دیده نمی‌شود؛ حاشیه‌های ریز و درشتی ورزش المپیکی ایران را درگیر خود کرده و اگر فکری برای بر طرف کردن آنها نشود، شاید گرفتن سهمیه‌های المپیک ایران را به خطر بیندازد.

در ادامه نگاهی به برخی از این حواشی می‌اندازیم.

*گلایه‌های بوکسور المپیکی ایران

احسان روزبهانی که موفق شد اولین سهمیه المپیک ۲۰۱۶ را ایران را بدست بیاورد، در ماه‌های اخیر از روند تمرینات خود رضایت نداشته و معتقد است آن طور که باید به او توجه نمی‌شود. روزبهانی که در رقابت‌های بوکس حرفه‌ای و در دیدار فینال مقابل حریف خود تن به شکست داد برای دومین بار راهی بازی‌های المپیک می‌شود.

بوکسور المپیکی ایران هر از چند گاهی گلایه‌ها و انتقاداتی را به فدراسیون بوکس وارد می‌کند و در دیگر سو رئیس فدراسیون نیز او را به شکایت تهدید می‌کند و به نظر می‌رسد این رویه همچنان ادامه داشته باشد.

*عدم اعزام به اردوی تدارکاتی ایتالیا

در حالی که بوکسورهای حرفه‌ای ایران یک اردوی تدارکاتی را در ایتالیا برگزار کردند، با دعوت فدراسیون بوکس این کشور قرار شد تا مشتزنان ایران یک اردوی دیگر را در ایتالیا برگزار کنند.

اما با اعلام رئیس فدراسیون بوکس برای حضور هر دو تیم حرفه‌ای و آماتوری ایران در این اردو، شرایط مالی و البته روادید برای حضور تیم آماتور مهیا نشد تا در نهایت تیم حرفه‌ای نیز با اعلام رئیس فدراسیون راهی این اردو نشود.

*سفر رئیس و مسئول امور مالی فدراسیون به ایتالیا

درست در روزهایی که انتقادات زیادی برای عدم اعزام بوکسورهای ایران به رقابت‌های قهرمانی جهان در قطر مطرح بود، رئیس فدراسیون بوکس همراه با مشتزنان راهی اردوی تدارکاتی ایتالیا شد.

این اعزام که با هزینه فدراسیون صورت پذیرفته بود، سبب انتقادات بسیاری شد. گرچه مسئولان فدراسیون اعلام کردند که ناطق‌نوری به عنوان حراست و سرپرست کاروان راهی ایتالیا شده است، ولی این اعزام برای فدراسیون بوکس حواشی زیادی را بوجود آورد.

سفر مسئول مالی فدراسیون بوکس به ایتالیا علی‌رقم آنکه بنا بر اعلام مسئولان فدراسیون با هزینه شخصی صورت گرفته بود، برای آقای رئیس دردسرساز شد. گرفتن ویزای مسئول مالی فدراسیون به واسطه فدراسیون بوکس مساله‌ای بود که سوالات زیادی را بوجود آورد.

*عدم اعزام ملی‌پوشان به رقابت‌های قهرمانی جهان

“اعزام بوکسورهای ایران به رقابت‌های قهرمانی جهانی توجیه مالی ندارد.” این جمله‌ای بود که رئیس فدراسیون بوکس برای عدم حضور بوکسورهای ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان مطرح کرد. قرار بود سه مشتزن ایران برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان راهی قطر شوند که پیش از اعزام رئیس فدراسیون اعلام کرد حضور ایران در این رقابت‌های بار مالی زیادی برای فدراسیون دارد و به همین خاطر این اعزام انجام نمی‌شود.

*دوپینگ بوکسور ملی‌پوش

گرچه دلیل عدم اعزام ملی‌پوشان بوکس ایران به رقابت‌های قهرمانی جهان مسائل مالی عنوان شده بود، ولی مثبت شدن نتیجه تست دوپینگ یکی از این ملی‌پوشان دلیل پشت پرده برای این عدم اعزام بود.

مسئولان فدراسیون گرچه اعلام کردند که حضور نیافتن در رقابت‌های قهرمانی جهان ربطی به دوپینگ حسن شاهینی ندارد، ولی برخی این عدم حضور را به خاطر دوپینگ این بوکسور می‌دانستند.

*برداشتن ۳۰ درصد از پاداش بوکسورهای حرفه‌ای

فدراسیون جهانی بوکس حرفه‌ای به هر یک از بوکسورهای حرفه‌ای که به روی رینگ می‌روند، مبلغی را به عنوان پاداش می‌دهد. در این میان برداشتن ۳۰ درصد از پاداش ملی‌پوشان بوکس حرفه‌ای توسط فدراسیون بوکس ایران سبب مطرح شدن انتقاداتی از سوی این مشتزنان شد.

گرچه فدراسیون بوکس اعلام کرد که بر اساس قانون این ۳۰ درصد را برداشته ولی مشتزنان حرفه‌ای ایران معتقد بودند که این پول سهم آنهاست و نباید به فدراسیون برسد.

*سفر خارجی دو بوکسور

آخرین حاشیه بوکس ایران نیز مربوط به سفر دو ملی پوش ایران می‌شود؛ ملی‌پوشانی که به گفته خودشان راهی چین شده‌اند ولی به گفته احسان روزبهانی آنها به کشوری دیگر رفته‌اند.

سفر این دو ملی‌پوش و اظهار نظرهای مسئولان فدراسیون باعث شد تا بر این حواشی دامن زده شود. نایب رئیس فدراسیون بوکس در این باره اعلام کرد که دو بوکسور ملی‌پوش ایران به مدت ۲۰ روز مرخصی گرفته‌اند و راهی چین شده‌اند.

رئیس فدراسیون هم از این سفر اظهار بی‌اطلاعی کرد و از اخراج این دو بوکسور خبر داد.

*سرمربی تیم ملی

سرمربی‌گری در تیم ملی بوکس ایران همواره یکی از جایگاه‌هایی بوده که دائما در حال تغییر است. عدم ثبات هدایت تیم ملی سبب شده تا بوکس ایران از این تغییرات مداوم ضربه بخورد.

در آخرین مورد هم ولادیمیر وینکوف سرمربی اوکراینی تیم ملی بوکس ایران با یک قرارداد شش ماهه هدایت مشتزنان ایران را بر عهده گرفت و در نهایت هم پس از اتمام این قرارداد بدون اعلام توضیحات مناسب از سوی فدراسیون بوکس، ولادیمیر به کشورش بازگشت.

گرچه سرمربی اوکراینی تیم ملی در مدت زمان حضورش توانست یک اردوی تدارکاتی را با کمترین هزینه برای ایران به میزبانی کشورش فراهم کند، ولی باز هم فدراسیون تمایل چندانی به ادامه همکاری با او نداشت.

در پایان اینکه امیدواریم هرچه زودتر این حواشی به پایان برسد و بوکس ایران با آرامش خود را برای کسب سهمیه و حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو آماده کند.

هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.