stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 220814
  • 20 دی 1399 - 14:06
1
فصل بیستم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال انجام می شود؛

ذوب‌آهن اصفهان و آلومینیوم اراک؛ دیداری سخت و حساس

ذوب‌آهن اصفهان و آلومینیوم اراک؛ دیداری سخت و حساس
اصفهان_ ذوب‌آهن باید در هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر به مصاف تیم آلومینیوم اراک برود. دیداری سخت و حساس که با توجه به نزدیکی امتیازات تیم‌های پایین جدول کسب 3 امتیاز آن برای هر 2 تیم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
قلم | qalamna.ir :

فصل بیستم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس، روز یکشنبه ۲۱ دی ماه با برگزاری ۲ دیدار از ۴ بازی عقب افتاده هفته نهم رقابت‌ها ادامه می‌یابد که بر همین اساس، ذوب‌آهن اصفهان در ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک به مصاف تیم آلومینیوم خواهد رفت.

ذوب‌آهن باید در هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر به مصاف تیم آلومینیوم اراک برود. دیداری سخت و حساس که با توجه به نزدیکی امتیازات تیم‌های پایین جدول کسب ۳ امتیاز آن برای هر ۲ تیم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

شاگردان رضایی در ۹ بازی قبلی خود ۶ تساوی و ۳ شکست را تجربه کرده و با اندوختن ۶ امتیاز همچنان روی نوار ناکامی گام برمی‌دارند و برای بازگشت به لیگ محکوم به شکست آلومینیوم هستند. سبزپوشان اصفهانی در حالی آماده پیکار با آلومینیوم اراک می‌شوند که هفته گذشته مقابل تراکتور به میدان رفته و با نتیجه ۲ بر یک شکست خوردند تا روند ناکامی‌های این تیم وارد نهمین هفته خود شود. در آن سو آلومینیوم اراک نیز هفته گذشته مهمان استقلال بوده و با نتیجه ۲ بر صفر شکست خورده و در شرایط سختی قرار دارد.

ذوب‌آهن این روزها شرایط سختی دارد و ناکامی‌های اخیر این تیم، فشار روی رحمان رضایی و شاگردانش را افزایش داده است. سبزپوشان اصفهانی از ابتدای فصل تاکنون هیچ بردی در رقابت‌های لیگ برتر به دست نیاورده و همین امر فشار زیادی را به رحمان رضایی و کادرش وارد کرده و می‌توان گفت که با توجه به شرایط فعلی ذوب‌آهن، تقابل این تیم با آلومینیوم اراک بهترین برای فرصت شاگردان رضایی به شمار می‌رود تا بتوانند با پیروزی در این دیدار، به روند ناکامی‌هایشان خاتمه بخشند؛ اتفاقی که با توجه به نوع بازی‌های ذوب‌آهن چندان دور از دسترس نیست.

سبزپوشان اصفهانی در این دیدار باید مقابل تیمی به میدان بروند که در ۹ بازی قبلی خود، ۲ برد، ۴ مساوی و ۳ باخت به دست آورده و با ۱۰ امتیاز در رده یازدهم جدول قرار داشته و برای حفظ جایگاهش در جدول چاره‌ای جز پیروزی ندارد و بازیکنانش از انگیزه بالایی برای نتیجه‌گیری در این دیدار برخوردار هستند.

ذوب‌آهنِ رضایی اگرچه فوتبال باکیفیتی را به نمایش می‌گذارد اما نوع و شیوه بازی این تیم در هفته‌های گذشته نشان داده است که سبزپوشان اصفهانی در ساختار دفاعی با ضعف روبه‌رو هستند و یکی از اصلی‌ترین دلایل ناکامی ذوب‌آهن در نتیجه‌گیری، ساختار دفاعی ضعیف این تیم است. ذوبی‌ها با توجه به داشته‌هایشان سعی در ارائه یک فوتبال واکنش‌گرایانه دارند و تلاش می‌کنند با پرس سنگین حریف در میانه میدان، اجازه خلق موقعیت خاصی را به تیم مقابل نداده و با حملات سریع و برق‌آسا به ویژه از جناح راست، از خلأهای خط دفاعی تیم مقابل سود ببرند.

سبزپوشان در خط حمله و میانی از بازیکنان باکیفیتی برخوردار بوده و در فاز تهاجمی، موقعیت‌های بسیاری به وجود می‌آورند. شاگردان رضایی در هفته‌های گذشته عملکرد خوبی در فاز هجومی از خود بر جای گذاشته‌اند؛ با این حال آمار نشان می‌دهد که خط حمله این تیم در چند هفته اخیر تا حدودی تضعیف شده و مهاجمان ذوب‌آهن در گلزنی با مشکل روبه‌رو هستند. اگرچه حضور دارکو بییدوف و ایوان مارکوویچ در کنار میلاد جهانی و علی دشتی شرایط ذوب‌آهن را در فاز هجومی بهبود بخشیده و می‌تواند تا حدودی خیال رحمان رضایی را راحت کند.

اما عمده مشکل این تیم، در فاز دفاعی است؛ خط دفاعی ذوب‌آهن هنوز به هماهنگی لازم دست پیدا نکرده و مدافعان این تیم در طول بازی اشتباهات مرگباری را مرتکب می‌شوند و همین امر باعث شده تا علی‌رغم بازی‌های خوبی که به نمایش می‌گذارند، در نتیجه‌گیری ضعیف عمل کنند.

در آن سو، آلومینیوم تیم سرسختی است که در خانه به سختی امتیاز از دست می‌دهد و در فاز دفاعی عملکرد خوبی دارد. شاگردان خطیبی بازی تخریبی و بسته‌ای را به نمایش گذاشته و سعی می‌کنند با تجمع در میانه میدان و پرس شدید تیم حریف، در ضدحملات به گل برسند و همین امر می‌تواند کار را برای ذوبی‌ها سخت کند.

در واقع می‌توان گفت بزرگ‌ترین معضل رحمان رضایی در بازی روز یکشنبه مقابله با دفاع متراکم و بسته تیم آلومینیوم اراک است. از طرف دیگر چمن مصنوعی ورزشگاه خانگی آلومینیوم اراک یکی دیگر از معضلات ذوب‌آهن در این بازی است. با این وجود، نیاز هر ۲ تیم به ۳ امتیاز بازی و انگیزه بالای بازیکنان می‌تواند نویددهنده ارائه یک بازی جذاب و دیدنی باشد.

برترین گلزنان:

در تیم ذوب‌آهن میلاد جهانی و دراکو بیدف با ۲ گل و در تیم آلومینیوم اراک حامد پاکدل و سعید باقرپسند هر دو با ۳ گل، بهترین گلزنان تیم هستند.

محرومان و مصدومان:

هر دو تیم بازیکن محرومی ندارند اما در تیم آلومینیوم، محسن ربیع‌خواه مصدوم بوده و در این بازی غایب است.

ترکیب احتمالی آلومینیوم اراک:

حسن پورحمیدی، شاهین توکلی، امیرمحمد هوشمند، اسماعیل شریفات، پوریا آریاکیا، مصطفی احمدی، رامیتن سلیمان‌زاده، سیدمهدی حسینی، محمد علی‌نژاد، سعید باقرپسند و حامد پاکدل.

سرمربی: رسول خطیبی

ترکیب احتمالی ذوب‌آهن اصفهان:

شهاب گردان، سیدعبدالله حسینی، وحید محمدزاده، فرشاد محمدی‌مهر، مهرداد قنبری، محمد سلطانی‌مهر، قاسم حدادی‌فر، دانیال مومنی، علی دشتی، میلاد جهانی و ابوالفضل عکاشه.

سرمربی: رحمان رضایی

برنامه سایر بازی‌های لیگ برتر فوتبال به این شرح است:

یکشنبه ۲۱ دی ماه

هفته هشتم

استقلال تهران – پرسپولیس تهران

هفته نهم

سپاهان اصفهان – فولاد خوزستان

هفته یازدهم

مس رفسنجان – ماشین‌سازی تبریز

نساجی مازندران – صنعت نفت آبادان

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , ,
  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.