stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 22064
  • 10 دی 1394 - 12:21
1

تاثیر تصاویر هشداردهنده روی پاکت سیگار در ترک دخانیات

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد پاکت‌های سیگاری که روی آن‌ها تصاویری هشداردهنده از مضرات سیگار چاپ می‌شود تاثیر بسزایی در ترک آن دارد، به‌ طوری که متن‌های هشداردهنده به تنهایی این احساس منفی را نسبت به سیگار در فرد مصرف‌کننده ایجاد نمی‌کند.

قلم | qalamna.ir :

ابیگیل ایوانز، سرپرست نویسندگان این مطالعه و محقق دانشگاه ایالتی اوهایو و همکارانش یافته‌های حاصل از تحقیقات خود را در مجله PLOS One منتشر کرده‌اند.

در سال ۲۰۱۱، سازمان غذا و داروی آمریکا قانونی وضع کرد که طبق آن شرکت‌های تولیدکننده دخانیات باید روی پاکت‌های سیگار تصاویر گرافیکی را چاپ کنند که در آن تاثیرات منفی سیگار کشیدن به وضوح نشان داده شود.

البتهه در سال ۲۰۱۲ این قانون در دادگاه تجدیدنظر فدرال ایالات متحده با این ادعا لغو شد که تصاویر ارسالی از طرف سازمان غذا و دارو تلاشی بی شرمانه برای سوء استفاده از احساسات مصرف‌کنندگان و نهیب زدن به آنها برای ترک مصرف و خلاف قانون اساسی است.

به گفته ایوانز و همکارانش، یافته‌های آنها نشان می‌دهد ادعایی که بر پایه آن این قانون لغو شده بسیار غلط است و هیچ تهدید و ترسی در کار نیست.

محققان بر این باورند که این تصاویر به مصرف‌کنندگان نهیب نمی‌زند، بلکه تنها احساساتشان را برانگیخته می‌کند و با این کار افراد می‌توانند با دقت بیشتری به مضراتی که سیگار برای سلامتی شان دارد بیاندیشند.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.