stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
  • کد خبر : 220164
  • 19 دی 1399 - 11:53
1

رییس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس؛ افتتاح مرحله نخست کارخانه نوآوری شیراز

رییس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس؛ افتتاح مرحله نخست کارخانه نوآوری شیراز
فارس- مرحله نخست کارخانه نوآوری شیراز با اعتبار۱۴ میلیارد تومان و جذب ۳۹ تیم استارتاپ و ۶۷ تیم پاره وقت در حوزه‌های تخصصی امروز به بهره برداری رسید.
قلم | qalamna.ir :

استاندار فارس گفت: کارخانه نوآوری شیراز که محلی برای شناخت فرصت‌ها و تقویت افراد در این زمینه است، در توسعه و پیشرفت استان و کشور اثرگذار خواهد بود.
عنایت‌الله رحیمی، امروز در آیین افتتاح کارخانه نوآوری شیراز که به شکل ویدئو کنفراس به دستور رییس جمهوری انجام شد افزود: از ابتدای سال ۹۸ با هماهنگی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای راه‌اندازی این کارخانه وارد عمل شدیم و امروز و بر اساس توافق بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونت علمی و فناوری، استانداری فارس، ITMC و شرکت سرمایه‌گذاری عطار، شاهد افتتاح این کارخانه هستیم.
او گفت: این کارخانه با توجه به سوابق استان فارس در زمینه برق الکترونیک و مباحث علمی و همچنین با توجه به وجود دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شیراز، می‌تواند اثرگذاری فراوانی در توسعه استان و کشور داشته باشد.
استاندار فارس اضافه کرد: در کارخانه نوآوری شیراز ۱۴ میلیارد تومان هزینه شده و ۳۹ تیم استارتاپ و ۶۷ تیم پاره وقت در حوزه‌های تخصصی جذب این کارخانه شده‌اند.
رحیمی، تعداد شرکت‌های فناور و دانش بنیان فارس را حدود یک هزار و ۸۹ شرکت برشمرد و افزود: در سال ۹۵ تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در این استان ۵۳ شرکت بود که امروز به ۲۰۴ شرکت رسیده است.
او ادامه داد: همچنین در سال ۹۳ در استان ۳۳۰ شرکت فناور داشتیم که امروز به ۹۰۱ شرکت افزایش یافته است.
همچنین رییس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس گفت: شیراز از دیرباز به عنوان مرکز مهم الکترونیک کشور مطرح بوده و امروز هم در زمینه فناوری‌ها نوین جایگاه خاص و ویژه‌ای دارد در علوم و فنونی که استفاده و بهره برداری می‌کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی افزود: کارخانه‌های نوآوری می‌توانند فضای کشور را تغییر دهند، یکی از فضا‌های بسیار دلگرم کننده برای همه فضای علم و دانش و فناوری است و این مراکز می‌توانند هم مشوق و هم هدایتگر باشند.
وی ادامه داد: با وجود چنین کارخانه‌ای، دانشجویان سال‌های آخر دانشگاه‌های مختلف که خودشان صاحب ابتکار و علاقه‌مند هستند به این مرکز مراجعه می‌کنند و این محیط می‌تواند برای آینده زندگی آن‌ها بسیار موثر باشد.
رئیس جمهوری بیان کرد: فضایی که امروز در کشور برای شرکت‌های دانش بنیان ایجاد شده، مشاغل بسیار ارزشمندی برای جوانان تحصیل کرده ما به وجود آورده است بنابر این کار بسیار ارزشمند و مهمی در شیراز انجام شده و امیدواریم در شهرستان‌های بزرگ استان هم شاهد ایجاد کارخانه‌های نورآوری باشیم.
کارخانه نوآوری شیراز در فضایی به مساحت ۱۵ هزار مترمربع در مجموعه کارخانه آی. تی. ام. سی در حال احداث است که فاز نخست آن به مساحت ۹ هزار مترمربع امروز به دستور دکتر روحانی رئیس جمهوری کشورمان افتتاح شد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.