stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 21993
  • 10 دی 1394 - 10:42
7

معاون پارلمانی رئیس جمهور: دشواری اقتصادی دولت یازدهم در تاریخ انقلاب بی‌نظیر است

معاون پارلمانی رئیس جمهور: دشواری اقتصادی دولت یازدهم در تاریخ انقلاب بی‌نظیر است

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به مشکلات اقتصادی دولت یازدهم، گفت: دشواری اقتصادی دولت یازدهم خصوصاً در امسال در تاریخ انقلاب بی‌نظیر است.

قلم | qalamna.ir :

حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری در نخستین اجلاس سراسری اساتید دانشگاه‌های فرهنگیان کشور در حرم مطهر رضوی با بیان اینکه این دولت با حجم عظیم هزینه‌های جاری مواجه بوده، اظهار کرد: میزان این هزینه‌ها به ۱۶۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد که علاوه بر آن مطالبات سنگین چندصدهزار میلیاردی بر دوش دولت است که وزیر اقتصاد میزان آن را حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرده است.

وی ادامه داد: همچنین کاهش شدید قیمت نفت به حدود ۳۷ دلار و کاهش صادرات آن از مشکلات اقتصادی دولت به شمار می‌رود.

انصاری تصریح کرد: اما دولت تسلیم این مشکلات نخواهد شد و تلاش کرده خونریزی اقتصادی که با تورم ۴۰ درصدی همراه بود را کاهش دهد و بسته‌های سیاستی مختلف را در این راستا اجرا نماید.

وی با بیان اینکه رشد منفی اقتصادی کشور از ۶٫۸ درصد در این دولت به ۱ درصد رسیده، گفت: این گامی بلند اما ناکافی برای دولت محسوب می‌شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور اضافه کرد: کاهش رشد نرخ اشتغال نیز در هشت سال گذشته صفر درصد بوده و ما ناگزیر هستیم که رشد آن را به جایی برسانیم که امید به جوانان بازگردد.

انصاری با اشاره به اقدامات دولت در حوزه آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: دولت در حوزه آموزش و پرورش نیز گام‌های بلند و خوبی برداشته و نتیجه این اقدامات در برنامه بودجه سال آینده و نیز برنامه ششم به خوبی مشهود است.

وی تأکید کرد: مسأله آموزش و پرورش یک مسأله وزارتخانه‌ای نیست بلکه مربوط به کل نظام است و بار سنگین آن بر دوش همه خواهد بود.

انصاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه معلم، اظهار کرد: امام (ره) در رابطه با مقام معلم فرمود که معلمی شغل انبیاست. این جمله به لحاظ معنایی بار سنگینی دارد. اگر معلمی شغل انبیاست باید ظرافت‌ها و شیوه‌هایی که هر یک از پیامبران در تربیت انسان‌ها داشتند در جنبه‌های مختلف آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: در شرایطی که جهان اسلام امروز با آن روبروست پیش از اینکه ما نیازمند تجهیز نیروی نظامی باشیم باید مسئولان آموزشی، فرهنگی و تبلیغی را آماده کنیم چون حضور امروز از جنس فرهنگ و ویران کردن باورها و دگرگون کردن ارزش‌هاست.

وی ادامه داد: این خشونت ریشه در آموزه‌های چند دهه‌ای دارد که به وسیله جریان‌های فاسد به وجود آمده است.

وی اضافه کرد: چه تحولی در جوانان مسلمان اروپایی که دور از تمدن هم نبوده‌اند رخ داده و اینها دانسته مسیر جهالت، تاریکی و توحش را انتخاب کرده‌اند. این مسأله نبوده مگر در سایه آموزش‌های هشتادساله وهابیت و وارونه جلوه دادن سیمای قرآن و پیامبر (ص).

انصاری این اقدامات را ظلمی بزرگ توصیف کرد و افزود: امروز هر کس دستی در فرهنگ داشته و با نسل امروز روبروست وظیفه دفاع از چهره نورانی پیامبر (ص) و قرآن را دارد.

وی تأکید کرد: پیش از مرزبانان وظیفه معلمان و اساتید است که نگهبانان اندیشه‌ها باشند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه پیامبر (ص) تنها یک معلم کتاب نبود، گفت: او ابتدا غل‌ و زنجیرها را از خردها گشود. معلمان نیز دسیسیه‌های علم را اکتشاف، استخراج و آشکار کنند. ما مفتخریم که نخستین فرمان خداوند به پیامبر (ص) از جنس خواندن و بیان بوده و در کتاب به جان قلم سوگند یاد شده است. آیا کسی در دوران معاصر به نوشته سوگند می‌خورد؟

انصاری با اشاره به معجزه اخلاق پیامبر (ص)،‌ اظهار کرد: معجزه دیگر پیامبر (ص) خلق عظیمی بود که در پرتو آن توانست انسان‌ها را تعلیم دهد. معلم بدون خلق عظیم موفق نیست. اینگونه فکر نکنید که با پول می‌توان قلب‌ها را به دست آورد. تعلیم قلب با پول و زور همراه نیست.

وی با بیان اینکه در سایه رأفت و رحمت حرکت قلم‌ها میسر می‌شود، عنوان کرد: اگر ثمره عمر معلمی یک معلم تنها یک دانش‌آموز خودساخته باشد بر اساس احادیث این اقدام از تابش خورشید ارزشمندتر است. پیامبر (ص) آنچنان در مسیر تعلیم صبوری به خرج داد که موجب نمایش اسم رحمان و رحیم خداوند شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: اگر پیامبر (ص) شمشیر هم به کف می‌گیرد برای رفع موانع آموزش است نه پیشبرد آن. در واقع شمشیر او ترکه تعلیم نبود بلکه کلید باز کردن مسیر و کنار زدن راهزنان بود.

وی تأکید کرد: امروز چهره این پیامبر (ص) که با دین و اخلاق نیکو گسترش یافت و از روزنه قلب‌ها وارد شد مخدوش شده و می‌خواهند با صدای انفجار و خشونت اسلام را گسترش دهند.

انصاری تصریح کرد: امروز سرعت فناوری و دانش اطلاعات موجب شده حجم عظیمی از دانسته‌ها به سوی دانش‌آموزان هجوم آورد. آموزش و پرورش باید در این عرصه با استفاده از این ابزار برای هجمه به کانون‌های تهاجم تجهیز شود.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.