stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 219843
  • 18 دی 1399 - 15:42
2

نمایشگاه کوچه‌های بنی‌هاشم در قم برگزار می‌شود

نمایشگاه کوچه‌های بنی‌هاشم در قم برگزار می‌شود
قم - بیستمین سوگواره تجسمی کوچه‌های بنی‌هاشم هم‌زمان با ایام فاطمیه در قم برگزار می‌شود.
قلم | qalamna.ir :

سید مهدی رضوی امروز در نشست خبری با حضور جمعی از اصحاب رسانه استان اظهار داشت: هیئت محبین زینب (س) از سال ۷۷ باهدف برگزاری جلسات فاطمیه در استان برگزار شد که محور و هسته اصلی این هیئت را جوانان و نوجوانان مذهبی استان تشکیل می‌دهند.

مسئول هیات محبین حضرت زینب (س) ابراز کرد: نمایشگاه کوچه‌های بنی‌هاشم به همت و ابتکار جوانان ولایتمدار و عاشقان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) تأسیس شد که تاکنون زحمات بسیار زیادی برای احیاء این نمایشگاه کشیده شده است.

وی با تأکید بر سخنان رهبر انقلاب در خصوص برپایی هیات‌ها توسط جوانان عنوان کرد: هدف ما این است که با توجه به شرایط کرونایی و محدودیت مجالس اهل‌بیت(ع) با تبلیغات و ترویج سیره اهل‌بیت(ع) به‌صورت آنلاین کمبود حضور مردم را در نمایشگاه مدیریت کنیم.

رضوی با اشاره به اینکه همه‌ساله از طریق ارتباط مستمر با علما و کارشناسان مربوطه به‌روزترین برنامه‌ها در نمایشگاه اجرا می‌شود تصریح کرد: نمایشگاه کوچه‌های بنی‌هاشم در یک ملک خصوصی به مساحت ۴ هزار مترمربع که ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع آن مسقف است برگزار خواهد شد.

وی بابیان اینکه ۲۰ سال متوالی پذیرای محبین اهل‌بیت در نمایشگاه کوچه‌ بنی‌هاشم بوده‌اند افزود: نمایشگاه در ایام فاطمیه، ایام محرم، ماه مبارک رمضان، میلاد و شهادت ائمه آماده پذیرایی از مدعوین گرامی خواهد بود.

مسئول هیات محبین حضرت زینب (س) گفت: جوان‌گرایی، پیشرو بودن و خلاقیت از بارزترین ویژگی‌های این هیات است که تلاش ما بر حفظ و تقویت هر چه بیشتر این ویژگی است.

رضوی با اشاره به استقبال تمام گروه‌های مردمی ازجمله مراجع تقلید و دانش آموزان از نمایشگاه تأکید کرد: در استان قم، تهران و همچنین در خارج از کشور با استفاده از راهنمایی‌های اعضای هیات، نمایشگاه‌های متفاوتی با بهترین بازخورد و استقبال فراوان برگزار می‌شود.

نمایشگاه کوچه های بنی‌هاشم با ۱۵ کارگروه

سید محمد روحانی با تشکر از همکاری ادارات سازمان آب، برق، گاز، اداره اوقاف و اراده فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: این نمایشگاه دارای ۱۵ کارگروه تبلیغات، رسانه، فرهنگی، اجتماعی، فنی و تخصصی است که موضوعات از طریق این کارگروه پیگیری می‌شود.

وی با تأکید بر فعالیت ۲۰۰ نفر در نمایشگاه کوچه بنی‌هاشم تصریح کرد: تلاش ما بر آن است که اجرای نمایشگاه را به سمت اجرای تئاتر زنده ببریم که به خوشبختانه به موفقیتی دست‌یافتیم که ۷۰ درصد از فضای نمایشگاه را به‌صورت اجرای زنده برگزار کنیم.

وی با اشاره به حمایت کارگردانان و نویسندگان قمی و همچنین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: هر تئاتر در طول روز تنها یک‌بار برگزار می‌شود اما تئاتر این نمایشگاه گاهی ۲۰ مرتبه در روز تکرار می‌شود که همین امر به‌تنهایی توان مضاعف می‌طلبد.

مسئول نمایشگاه کوچه بنی‌هاشم با اشاره به پخش نمایشگاه از شبکه ۳ و ۵ سیما و همچنین شبکه استانی قم خاطرنشان کرد: از ۱۸ دی تا ۲۸ دی‌ماه به مدت ده شب از ساعت ۱۸ تا ۲۱ آماده پذیرایی از مهمانان گرامی در نمایشگاه هستیم.

وی با اشاره به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری نمایشگاه گفت: بازدیدکنندگان محترم می‌توانند جهت رزرو رایگان در سایت www.mohebinzeinab.ir اقدام کنند؛ همچنین جهت برقراری ارتباط با کانال ما در پیام‌رسان ایتا، بله، اینستاگرام و تلگرام می‌توانند به آدرس @MOHEBBIN_ZEYNAB مراجعه کنند

روحانی با تشریح صحنه‌های نمایشگاه ازجمله نمایی از قبرستان بقیع و صحنه امامت حضرت امیر(ع) و بیعت گرفتن از ایشان عنوان کرد: این نمایشگاه هیچ بودجه خاصی ندارد و تنها با کمک مردم ساماندهی می‌شود؛ لذا از شهروندان و خیرین گرامی خواهشمند هستم کمک نقدی خود را به شماره‌حساب ۱۵۳۰۷۱۷۶۴۶ به نام هیات محبین حضرت زینب(س) واریز نمایند.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.