stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 219521
  • 17 دی 1399 - 21:05
2
معاون امور مجلس و استانهای سازمان اوقاف و امور خیریه

یک میلیون و ۲۸۰ هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان توزیع شده است

یک میلیون و ۲۸۰ هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان توزیع شده است
قزوین- معاون امور مجلس و استانهای سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: تاکنون در راستای حمایت از نیازمندان بالغ بر یک میلیون و ۲۸۰ هزار بسته معیشتی در سطح کشور توزیع شده که امیدواریم این تعداد تا پایان مرحله دهم به ۲ میلیون بسته معیشتی برسد.
قلم | qalamna.ir :

حجت الاسلام ناصرالدین نوری زاده روز چهارشنبه در کمیته برنامه ریزی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین اظهار داشت: وظیفه تمامی کارکنان اوقاف و امور خیریه توسعه و تعمیم فرهنگ وقف در سطوح  مختلف جامعه است که خوشبختانه این مهم با توجه به روحیه جهادی کارکنان این سازمان به خوبی در حال انجام است.
وی با اشاره به اهمیت استقرار حکومت ‌دینی گفت: حکومت دینی یعنی فرامین الهی در تمامی امور و شئون یک مملکت ساری و جاری شود و در چنین دینی، نهادی مانند اوقاف که در حوزه عملیات فرهنگ دینی فعالیت می کنند می تواند تاثیرگذاری ویژه ای را داشته باشد.
این مسوول با اشاره به اینکه رسالت اوقاف یک رسالت بزرگ و عمیقی است، افزود:  بالغ بر ۸۰۰ نیت در موقوفات شناسایی شده که این مهم نشان دهنده ظرفیت بالای وقف و اهمیت وجود آن در جامعه است و بیان کننده این است که برای تمامی موضوعات مختلف یک نیت وجود دارد.
حجت الاسلام نوری زاده با اشاره به اینکه اوقاف یک نهاد اقتصادی است که ریشه در باورهای دینی دارد و علاوه بر نهاد اقتصادی یک نهاد امنیتی، پژوهشی، دانشی و اجتماعی می باشد، ادامه داد : اوقاف یک ظرفیت بی بدلیل برای حکومت دینی است و وقف یکی از روش های نیکو و پسنده ای بوده که از دیرباز در تاریخ بشر وجود داشته و اسلام به نوعی مسیر آن را روشن و مشخص کرده است.

وی افزود : فرهنگ و تاریخ اسلام و ایران وامدار خیراندیشی واقفانی است که جهان را  نیکو و خوب می خواستند و بر حسب آن اقدام به حسب مال خود کردند.
این مسوول اجرای امینانه موقافات را در گرو توجه به ظرفیت های استان دانست و اظهار داشت : توجه به ظرفیت پژوهشگران، نخبگان، علما و مسوولان استان برای اجرای امینانه نیت واقفان الزامی است و در همین راستا باید هماهنگی لازم برای افزایش تعامل با دستگاه های مختلف هم انجام شود.
معاون امور مجلس و استانهای سازمان اوقاف و امور خیریه بزرگ‌ترین سرمایه اوقاف را اعتماد ملی دانست و اظهار داشت : باید مراقب باشیم این اعتماد عمومی با عملکرد دست اندرکاران حوزه وقف زیر سوال نرود.

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.