stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 21869
  • 09 دی 1394 - 9:33
2

تجربه زندگی در مریخ با نرم‌افزار واقعیت مجازی ناسا

مأموریت‌های شبیه‌سازی تاکنون با کمک به فضانوردان در آماده‌سازی بهتر برای شرایط ناشناخته، نقش مهمی در کاوش‌های فضایی ایفا کرده‌اند و اکنون ناسا به دنبال ارائه تجربه‌ای مشابه به دارندگان هدست‌های واقعیت مجازی است.

قلم | qalamna.ir :

برنامه نرم‌افزاری مارس ۲۰۳۰ یک تجربه واقعیت مجازی است که به کاربران، حس حضور و زندگی در مریخ را ارائه می‌کند.

دانشمندان ناسا مدتی است به بررسی واقعیت مجازی به عنوان ابزاری برای دستیابی به بینش جدیدی از چشم‌انداز مریخ مشغول هستند. اوایل سال جاری ناسا از نرم‌افزار Onsight خود رونمایی کرد که با همکاری مایکروسافت از محققان برای استفاده از هدست Hololens این شرکت به منظور سیاحت در محیط سه بعدی مجازی ایجاد شده توسط داده‌های کاوشگر کنجکاوی دعوت می‌کرد.

اکنون این سازمان ابداع خود را برای عموم مردم در دسترس قرار داده ‌است. مارس ۲۰۳۰ نتیجه همکاری بین ناسا، آزمایشگاه سیستم‌های فضایی موسسه فناوری ماساچوست (MIT) و شرکت رسانه چند پلت‌فرمی Fusion Media بوده و مبتنی بر سخت‌افزار و مفاهیم عملیاتی مورد بررسی امروزی است.

این برنامه در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۶ بطور رایگان در اختیار صاحبان Cardboard گوگل، Gear VR سامسونگ و Oculus Rift قرار خواهد گرفت. نسخه‌هایی نیز از طریق برنامه‌های iTunes و Google Play برای سیستم‌عامل‌های iOS و آندروید ارائه خواهد شد.

هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.