stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 218250
  • 15 دی 1399 - 17:04
1

۵ سال از حضور زیدان در رئال مادرید گذشت

۵ سال از حضور زیدان در رئال مادرید گذشت

سرمربی فرانسوی پنج سال پیش در چنین روزی هدایت رئال مادرید را بر عهده گرفت.

قلم | qalamna.ir :

ایسنا و به نقل از بی ساکر، زین الدین زیدان چهارم ژانویه ۲۰۱۶ هدایت رئال مادرید را بر عهده گرفت. سرمربی فرانسوی در حالی بر نیمکت سفیدپوشان نشست که تیم در بحران به سر می برد و پروژه رافائل بنیتس جواب نداده بود (سرمربی اسپانیایی جانشین کارلو آنچلوتی شده بود). امروز پنج سال از نخستین مراسم معارفه زیدان می‌گذرد.

حضور سرمربی فرانسوی به دو دوره تقسیم می‌شود. او پیش از هدایت رئال مادرید تنها تجربه مربی‌گری در کاستیا (تیم دوم رئال مادرید) داشت اما توانست همه عناوین را فتح کند. اگر آنچلوتی دسیما (دهمین قهرمانی سفیدپوشان در لیگ قهرمانان اروپا) را به دست آورد، زیدان توانست برای سه سال پیاپی جام قهرمانی را در این بازی‌ها بالای سر ببرد، یک لالیگا فتح ‌کند، دو سوپرجام اسپانیا و دو جام جهانی باشگاه به دست آورد. 

سپس روز پاک سازی فرا رسید. برای زیدان در سومین فصل پس از قهرمانی در لیگ قهرمانان مقابل لیورپول و درخواست جدایی کریستیانو رونالدو دورانش در این تیم به پایان رسیده بود. یولن لوپتگی به عنوان سرمربی جدید رئال مادرید اعلام شد و همزمان از تیم ملی اسپانیا اخراج شد.

پروژه لوپتگی جواب نداد و سانتیاگو سولاری هم کاری از پیش نبرد. سرمربی فرانسوی در ماه مارس ۲۰۱۹ به مادرید برگشت. در دوران دوم تغییرات زیادی در تیم ایجاد شد. از آن نسل قهرمان مارسلو، لوکا مودریچ، سرخیو راموس و تونی کروس باقی ماندند و بازیکنانی همچون والورده و اودگارد شکوفا شدند. زیدان در این دوران فاتح لالیگا شد و سوپرجام اسپانیا را بالای سر برد. در مجموع ۲۳۴ بازی ۱۵۵ پیروزی و ۴۷ تساوی به دست آورد. همچنین ۳۲ شکست را تجربه کرد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.