stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 217931
  • 15 دی 1399 - 10:22
0

موفق‌ترین کشورها در مقابله با ویروس کرونا کدامند؟

موفق‌ترین کشورها در مقابله با ویروس کرونا کدامند؟

بعضی از کشورهای جهان از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا به خوبی عمل کردند و اقدامات سختگیرانه‌ای را برای پیشگیری و کنترل بیماری به کار بردند.

قلم | qalamna.ir :

سرویس ترجمه ، میزان موفقیت کشورها در زمینه مقابله با ویروس کرونا به بهبود سلامت عمومی افراد بستگی دارد. کشورهای توسعه یافته مانند کانادا و بعضی از کشورهای اروپایی در زمان آغاز شیوع ویروس کووید -۱۹ به خوبی عمل کردند، اما در موج دوم یا سوم بیماری، میزان انتقال بیماری افزایش پیدا کرد، زیرا دولت و مردم از اجرای استراتژی‌های موثر خسته شده بودند. در کشورهای آسیایی پیش از شیوع ویروس کرونا نیزهنگام ابتلا به بیماری‌های تنفسی افراد از ماسک استفاده می‌کردند. بنابراین آن‌ها راحت‌تر قانون استفاده از ماسک را پذیرفتند. در ادامه به معرفی موفق‌ترین کشورها در زمینه مقابله با ویروس کرونا می‌پردازیم:

کاهش فوتی‌های کرونا در تایوان

در کشور تایوان از میان هر سه میلیون و ۳۶۶ هزار و ۱۴۰ فرد مبتلا به بیماری کرونا، یک نفر جان خود را از دست می‌دهد. اولین مورد ابتلا به بیماری کرونا در این کشور از شهر ووهان در چین به تایوان سفر کرده بود. بنابراین این کشور به سرعت تمام پروازهای ورودی خود را از چین ممنوع کرد. مسافرانی که از مناطق دیگر به تایوان سفر کرده بودند نیز به مدت چند روز قرنطینه می‌شدند. میزان تولید ماسک در این کشور در طول یک ماه چهار برابر و آزمایش کرونا نیز به صورت گسترده انجام شد. مقامات دولتی تایوان به شهروندان کمک هزینه ارائه کرده و از آن‌ها درخواست می‌کردند اقدامات پیشگیرانه را رعایت کنند. انجام دادن چنین اقداماتی در کشور تایوان باعث شد در سال گذشته تنها ۸۰۰ نفر بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست بدهند که در مقایسه با دیگر کشورها به ویژه ایالات متحده آمریکا، عدد کمی است.

شیوع کرونا و اقدامات پیشگیرانه لیبریا

در کشور لیبریا از هر ۵۵ هزار و ۴۰ فرد مبتلا به کرونا، یک نفر جان خود را از دست می‌دهد. لیبریا که در سال ۲۰۱۴ به شدت درگیر اپیدمی ابولا شد، جزو اولین کشورهایی بود که غربالگری کووید -۱۹ را در فرودگاه‌ها آغاز کرد و اقدامات پیشگیرانه دیگر مانند آزمایش سریع، ردیابی تماس‌های افراد مبتلا به کرونا و قرنطینه را انجام داد. بسیاری دیگر از کشورهای قاره آفریقا مانند سنگال و اوگاندا نیز از تجربیات کشور لیبریا استفاده کردند و اقدامات پیشگیرانه مشابهی را خیلی سریع اجرا کردند.

قوانین سختگیرانه قرنطینه در نیوزیلند

در کشور نیوزیلند از هر ۲۰۴ هزار و ۳۶۰ فرد مبتلا به کرونا، یک نفر جان خود را از دست می‌دهد. نیوزیلند نیز همانند تایوان به سرعت پروازهای ورودی را ممنوع کرد. این کشور در ماه فوریه اقدامات مربوط به شیوع بیماری آنفلوآنزا را اجرا و بیمارستان‌ها را برای پذیرش افراد مبتلا به این بیماری آماده کرد. علاوه بر این مقامات دولتی نیوزیلند به منظور از بین بردن کامل ویروس کووید -۱۹، در اواخر ماه مارس قوانین سختگیرانه‌ای برای قرنطینه اعلام کردند. به همین دلیل تعداد قربانیان در این کشور بسیار کم بوده است.

تست گسترده کرونا در کره جنوبی

در کره جنوبی از هر ۶۳ هزار و ۲۹۰ فرد مبتلا به کرونا، یک نفر جان خود را از دست می‌دهد. از زمانی که مشخص شد افراد بدون علائم کرونا نیز می‌توانند این ویروس را به دیگران منتقل کنند، پزشکان کره جنوبی به منظور پایش زودهنگام ویروس کووید -۱۹، به سرعت از افراد زیادی تست کرونا گرفتند. علاوه بر این اجرای قرنطینه و اقدامات دیگر مانند ردیابی تماس افراد مبتلا به کرونا، مانع شیوع بیش از حد این بیماری شد.

قرنطینه اجباری در هنگ کنگ

در کشور هنگ کنگ از هر ۵۴ هزار و ۸۱۰ فرد مبتلا به کرونا، یک نفر جان خود را از دست می‌دهد. با وجود اینکه هنگ کنگ یکی از پرجمعیت‌ترین کشورهای دنیا در نظر گرفته می‌شود، اما با وضع قوانین جدی برای مردم، میزان شیوع ویروس کووید -۱۹ را به حداقل رساند. در این کشور افراد مبتلا به بیماری کرونا یا کسانی که با این افراد در تماس نزدیک بوده‌اند، باید به صورت اجباری خود را قرنطینه کنند و اقدامات بهداشتی را به صورت جدی رعایت کنند.

موفقیت ساموآی آمریکا در کنترل ویروس کرونا

ساموآی آمریکا تنها سرزمین در ایالات متحده است که هیچ فردی در آن بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست نداده است. شیوع بیماری سرخک در اواخر سال ۲۰۱۹ در این منطقه باعث شدمردم آمادگی لازم را برای مقابله با شیوع بیماری دیگر داشته باشند. مقامات دولتی به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کووید -۱۹ در این منطقه، همه پروازهای ورودی را ممنوع کردند. علاوه بر این افرادی که پیش از این به ساموآی آمریکا سفر کرده یا به بیماری کرونا مبتلا بودند در قرنطینه به سر می‌بردند. انجام دادن اقدامات مشابه در ۱۰۰ سال گذشته باعث شد هیچ فردی در زمان همه گیری بیماری آنفلوآنزا در سال ۱۹۱۸ جان خود را از دست ندهد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.