stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 217896
  • 15 دی 1399 - 9:47
0

رونالدو و یک خبر بد برای علی دایی

قلم | qalamna.ir :
گروه ورزشی: رونالدوی ۳۵ ساله به فرض مصدوم یا محروم نشدن، در سال ۲۰۲۱ حداقل ۱۱ بازی رسمی به علاوه چند بازی دوستانه دیگر خواهد داشت و این یعنی مهیا بودن شرایط برای او جهت شکستن رکورد دایی. او در یورو ۲۰۲۰ هم به دنبال چند رکورد دیگر است. اگر او گل بزند به برترین گلزن تاریخ این رقابت‌ها تبدیل می‌شود.هر ساله شاهد شکسته شدن رکوردهای متفاوتی در دنیای فوتبال هستیم اما در سال میلادی که تازه‌ وارد آن شده‌ایم، رکوردهایی در دسترس هستند که رسیدن به آنها برای هر بازیکن یا تیمی می‌تواند یک رویا باشد. کریستیانو رونالدو و سرخیو راموس روی کاغذ رکوردشکنان بالقوه سال ۲۰۲۱ هستند. موکول شدن یورو ۲۰۲۰ به سال ۲۰۲۱ هم مزید بر علت شده که امسال فرصت‌های بیشتری برای رکوردشکنی در فوتبال فراهم باشد. به این فرصت‌ها نگاهی اجمالی می‌اندازیم.

رکورد گل‌های ملی
کریستیانو رونالدو کاپیتان تیم ملی پرتغال تنها ۷ گل دیگر می‌خواهد تا به رکورد علی دایی، اسطوره فوتبال ایران برسد که الان با ۱۰۹ گل دارنده بیشترین تعداد گل در بازی‌های ملی در فوتبال مردان است. رونالدوی ۳۵ ساله به فرض مصدوم یا محروم نشدن، در سال ۲۰۲۱ حداقل ۱۱ بازی رسمی به علاوه چند بازی دوستانه دیگر خواهد داشت و این یعنی مهیا بودن شرایط برای او جهت شکستن رکورد دایی. او در یورو ۲۰۲۰ هم به دنبال چند رکورد دیگر است. اگر او گل بزند به برترین گلزن تاریخ این رقابت‌ها تبدیل می‌شود. او در حال حاضر با ۹ گل زده در کنار میشل پلاتینی دو رکورددار برتر این رقابت‌ها هستند.علاوه بر این، او با حضور در این تورنمنت، اولین بازیکنی خواهد بود که در ۵ دوره از جام ملت‌های اروپا شرکت داشته است. با دو پاس گل در این دوره از رقابت‌ها او رکورد کارل پوبورسکی با ۶ پاس گل که از سال ۱۹۸۰ دست نخورده را خواهد شکست. اگر پرتغال با رونالدو به فینال یورو ۲۰۲۰ برسد، او می‌تواند به اولین بازیکنی تبدیل شود که در سه فینال جام ملت‌های اروپا بازی کرده است. اگر هم پرتغالی‌ها قهرمان شوند، او در کنار چند بازیکن دیگر قرار می‌گیرد که با ۲ قهرمانی بیشترین تعداد قهرمانی در یورو را دارند.

موفق‌ترین بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان
رونالدو در این فصل تمرکز خود را روی یک رکورد در رده باشگاهی هم قرار داده است. اگر او بتواند به یوونتوس برای قهرمانی در لیگ قهرمانان کمک کند، در کنار فرانسیسکو خنتو اسطوره رئال مادرید تنها بازیکنانی خواهند بود که ۶ بار قهرمان مهم‌ترین تورنمنت باشگاهی اروپا شده‌اند. علاوه بر این او در کنار کلارنس سیدورف تنها بازیکنانی خواهند بود که با سه تیم متفاوت قهرمان لیگ قهرمانان شده‌اند. رکورد دیگری که رونالدو امسال می‌تواند به آن برسد، با بردن جایزه کفش طلای ایتالیا محقق خواهد شد چون در تاریخ سابقه نداشته است که یک بازیکن در سه لیگ سری A، لالیگا و لیگ برتر انگلیس جایزه بهترین گلزن را کسب کند.

بیشترین بازی ملی
یکی از رکوردهای مهم دیگری که امسال می‌تواند شکسته شود، رکوردی است که در دسترس سرخیو راموس قرار دارد. کاپیتان ۳۴ ساله رئال و اسپانیا که در سال ۲۰۲۰ رکورد جان لوئیجی بوفون را شکست، تنها ۷ بازی دیگر باید برای تیم ملی کشورش انجام دهد تا رکورد ۱۸۴ بازی احمد حسن، هافبک سابق تیم ملی مصر را بشکند و در این بخش رکورددار شود.

۱۰ قهرمانی متوالی
امسال سه تیم اروپایی این شانس را دارند که برای دهمین فصل متوالی قهرمان لیگ‌شان شوند. یکی از آنها سلتیک است که این هفته دربی را به رنجرز باخت و با سه بازی کمتر در فاصله ۱۹ امتیازی رقیب دیرینه‌اش قرار گرفت و اگر این اختلاف را جبران کند می‌‌تواند قهرمانی‌های متوالی‌اش در لیگ برتر اسکاتلند را دو رقمی کند؛ اتفاقی که تاکنون هرگز رخ نداده است. یوونتوس در سری A همین شرایط را دارد و اگر بتواند فراز و نشیب‌های ابتدای فصلش را پایان بدهد، این شانس را دارد که به اولین تیم اروپایی تبدیل شود که ۱۰ فصل متوالی قهرمان لیگش شده است. لودوگورتس بلغارستان هم شرایطی مشابه دارد.

بیشترین پنالتی در یک فصل
رکورد بیشترین پنالتی اعلام شده در طول یک فصل لیگ برتر مربوط به فصل ۰۷-۲۰۰۶ است که ۱۱۲ پنالتی اعلام شد و ۸۷ تای آن گل شد. در این فصل با کمک قوانین جدید مربوط به خطای هند و VAR، به نظر می‌رسد که رکورد جدیدی برای پنالتی‌های اعلام شده در راه باشد. تا ۱۷ هفته سپری شده از این مسابقات که اکثر تیم‌ها حداقل ۱۴ یا ۱۵ بازی انجام داده‌اند، ۶۲ پنالتی اعلام شده که ۵۱ پنالتی گل شده است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.