stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 21783
  • 08 دی 1394 - 1:49
2

جهانگیری: هیچ نگرانی در مورد اجرای برجام وجود ندارد

جهانگیری: هیچ نگرانی در مورد اجرای برجام وجود ندارد

معاون اول رییس‌جمهور اظهار کرد: توافق جامع هسته‌ای از یک مسیر پیچیده و با اجماع جهانی حاصل شد و عقلای جهان اجازه نمی‌دهند که جنگ‌افزوان مانع اجرایی شدن آن شوند.

قلم | qalamna.ir :

اسحاق جهانگیری که در آیین افتتاح هتل اسپیناس پالاس سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: جهان و منطقه در شرایط پیچیده‌ای قرار دارند. از یک سو کشورهای اطراف ما با جنگ و ناامنی مواجهند و از سوی دیگر برخی دیگر از کشورها که نفت را مایه حیات خود قرار داده‌اند با کاهش قیمت دچار رکود شدند و بسیاری از طرح‌های اقتصادی در این کشورها با کمبود منابع مواجه شد اما در این شرایط ایران کشوری آرام و امن است و جامعه جهانی به چنین کشوری برای حل بحران‌های منطقه‌ای نیازمند است.

وی افزود: ما هنوز در شرایط تحریمی هستیم و تولید نفت ما به حدود یک میلیون بشکه تقلیل یافته در حالی که در شرایط پیش از تحریم‌ها کشور دو میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت ۱۰۰ دلاری می‌فروخت اما با نفت ۳۰ دلار ثبات اقتصادی را حفظ نموده‌ایم اما با این حال هنوز عده‌ای با هیاهو می‌گویند که دیدید دولت نتوانست شرایط اقتصادی را تغییر دهد و حتی آلودگی هوا را نیز دستمایه فشار به دولت قرار می‌دهند اما این افراد از بینش و آگاهی مردم شناختی ندارند.

معاون اول رییس‌جمهور تصریح کرد: هنوز سند برجام اجرایی نشده است اما قطعا در ادامه این مسیر کشور رونق، توسعه و تعالی خواهد یافت و برنامه‌های ترسیم شده و مطالعات دقیق از نیازهای کشور توسط دولت صورت گرفته و پس از اجرای برجام یک به یک اجرایی خواهد شد.

جهانگیری تاکید کرد: دولت به دقت شرایط کشور را مورد مطالعه قرار داده و قطعا آینده پرفروغی در پیشروی کشور خواهد بود و در این مسیر بخش خصوصی نقش بسزایی ایفا خواهد کرد و این بخش اطمینان داشته باشد که دولت به توان و انگیزه بخش خصوصی معتبر ما ایمان دارد و مصالح و منافع را در کنار بخش خصوصی پیگیری می‌کند.

وی با بیان این که یکی از بال‌های توسعه و پیشرفت کشور توجه به بخش گردشگری است، گفت: بخش خصوصی ما در موضوع گردشگری معتبر و توانمند است و دولت وظیفه دارد زیرساخت‌های این توسعه و پیشرفت این بخش توانمند را فراهم کند و برنامه‌های ویژه‌ای برای این موضوع وجود دارد که به ترتیب اولویت و به بهترین شکل اجرا خواهد شد و همچنین نیازهای این بخش با دقت رصد شده است.

معاون اول رییس‌جمهور افزود: به زودی و پس از اجرایی شدن مراحل مختلف برجام و لغو تحریم‌ها شاهد ورود هواپیماهای مدرن، شیک و به‌روز خواهیم بود و از هم‌اکنون تولیدکنندگان اصلی این محصول در حال مذاکره با کشورمان هستند.

جهانگیری خاطرنشان کرد: هتل‌سازی یکی از مهم‌ترین بخش‌های توسعه گردشگری است و دولت از ساخت هتل در سطوح و رده‌های مختلف برای مهمان‌های ویژه، سران کشورهای مختلف، تجار و بازرگانان و گردشگران عام حمایت می‌کند.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود تاکید کرد: رژیم جنگ‌افروز صهیونیستی برای عدم تحقق توافق جهانی و رونق اقتصادی در ایران تمام تلاش خود را انجام داد اما قطعا عقلای جهان نخواهند گذاشت که این رژیم و هم‌پیمانان جنگ‌افروزش به موفقیت دست یابند و سال آینده آغاز جهش جمهوری اسلامی در مسیر رونق اقتصادی خواهد بود و هر کس که بخواهد در مسیر این توسعه و همچنین توسعه گردشگری مانع ایجاد کند بداند خلاف اصول برنامه‌های کلی نظام و اقتصاد مقاومتی حرکت کرده و ما برنامه‌های جدی برای جهش به سمت اهداف کلان در حوزه اقتصادی و گردشگری داریم و بخش خصوصی نیز باید توجه کند که فرصتی برای قدم زدن وجود ندارد و باید به سمت اهداف به سرعت حرکت کند.

هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.