stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 217682
  • 14 دی 1399 - 17:08
1

اینترنت “استارلینک” به انگلیس رسید

قلم | qalamna.ir :
گروه علمی: در حالی که خدمات اینترنت ارائه شده توسط ماهواره‌های اینترنتی “استارلینک” برای به ارمغان آوردن اینترنت به مناطقی در نظر گرفته شده است که خیلی دوردست هستند و بدون وجود این ماهواره‌ها نمی‌توانند به اینترنت متصل شوند، ارائه خدمات آن به مشتریان منتخب در بریتانیا آغاز شده است. ما تاکنون بسیاری از مأموریت‌های فضایی شرکت فضایی “اسپیس‌ایکس”(SpaceX) را از جمله ارسال ماهواره‌های اینترنتی موسوم به “استارلینک”(Starlink) به مدار زمین پوشش داده‌ایم و اکنون به نظر می‌رسد که تلاش این شرکت به ثمر نشسته است، چرا که سرویس اینترنت “استارلینک” در حال حاضر برای مشتریان منتخب در انگلیس در دسترس قرار گرفته است.این سرویس تاکنون برای برخی از ساکنان کانادا و شمال ایالات متحده در دسترس قرار گرفته بود.

هدف از ارائه اینترنت “استارلینک” ایجاد اتصال به آن دسته از مناطق دور افتاده و دوردست است که در غیر این صورت امکان اتصال به اینترنت را ندارند.”اسپیس‌ایکس” می‌گوید در حال حاضر تقریباً ۹۶۰ ماهواره “استارلینک” در مدار زمین مستقر شده است.اگر به وب‌سایت “استارلینک” مراجعه کنیم، پیام زیر را مشاهده خواهیم کرد: برای دیدن اینکه آیا موقعیت مکانی شما برای شرکت در برنامه بتا موسوم به “بهتر از هیچ چیز” واجد شرایط است، ایمیل و آدرس خود را در زیر وارد کنید.هزینه اشتراک برنامه “بهتر از هیچ چیز” شامل ۶۰۰ دلار برای روتر و ۱۲۱ دلار برای اشتراک ماهیانه است و مشتریان می‌توانند سرعتی بین ۵۰ مگابیت بر ثانیه تا ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه را انتظار داشته باشند.

در وب‌سایت “استارلینک” آمده است: “استارلینک” با عملکردی که بسیار بهتر از اینترنت ماهواره‌ای سنتی و یک شبکه جهانی با محدودیت‌های زیرساخت‌های زمینی است، اینترنت پهن باند پرسرعت را به مکان‌هایی که دسترسی آنها به اینترنت دشوار، گران یا کاملاً غیرممکن است، ارائه می‌دهد.”استارلینک” در سال ۲۰۲۰ ارائه خدمات خود را در شمال آمریکا و کانادا آغاز کرد و در سال ۲۰۲۱ قصد دارد به سرعت پوشش خود را گسترش دهد و تقریباً به پوشش جهانی برسد.شرکت “اسپیس‌ایکس” همچنین اظهار داشت که ماهواره‌های آن به تمیز ماندن فضا و عدم افزایش زباله‌های فضایی در مدار زمین کمک خواهند کرد. زیرا هنگامی که عمر مفید این ماهواره‌ها به پایان برسد، آنها طی چند ماه از سیستم پیشرانه خود استفاده می‌کنند تا از مدار زمین خارج شوند. حتی در صورتی که موفق به این کار نشوند نیز طی یک تا پنج سال به جو زمین بازمی‌گردند و در آن می‌سوزند.به نظر می‌رسد سرویس اینترنت “استارلینک” برای همه یک معامله برد-برد است. این ماهواره‌ها خدمات اینترنت را بدون ایجاد آلودگی و آسیب رساندن به محیط فضا به مناطق دوردست می‌رسانند. اما هنوز یک سوال باقی مانده است: چه زمانی این سرویس برای همه در دسترس خواهد بود؟

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.