stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 217269
  • 14 دی 1399 - 10:26
1

۴۷ کارفرما در قزوین از مزایای مشوق بیمه استفاده کردند

۴۷ کارفرما در قزوین از مزایای مشوق بیمه استفاده کردند
قزوین/قلم: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: از ابتدای آذرماه تاکنون ۴۷ نفر توانستند از مزایای مشوق بیمه کارفرمایی استفاده کنند.
قلم | qalamna.ir :

قلم، رضا گروسی روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: طرح مشوق‌های بیمه‌ای کارفرمایان بنا به مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی درخصوص “بسته‌های رونق تولید و اشتغال” و مصوبه شورای عالی اشتغال درباره “دستورالعمل اجرایی طرح مشوق‌های بیمه کارفرمایی” تدوین شده است.

وی گفت: واحدهای اقتصادی حائز شرایط می‌توانند با مراجعه به سامانه مشوق بیمه‌ای و سپس ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان‌ها از این تسهیلات حمایتی بهره مند شوند.

گروسی در خصوص اهداف این طرح، بیان داشت: مشوق‌های بیمه‌ای بر اساس موضوع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سنواتی برنامه ششم توسعه و در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با هدف تحرک بخشی به بازار کار کشور، حمایت از کارفرمایان و صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا و ایجاد اشتغال با ترغیب و تشویق کارفرمایان کارگاه‌های تولیدی و خدماتی به استفاده از نیروی کار جدید تهیه و ابلاغ شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین ادامه داد: در این طرح، مشوق بیمه‌ای معادل حق بیمه سهم کارفرما به علاوه سه درصد سهم بیمه بیکاری در مجموع به میزان ۲۳ درصد حداقل دستمزد تعیین شده از سوی شورایعالی کار در نظر گرفته شده  که در چار چوپ آن، ماهانه از سوی دولت به حساب کارفرما واریز می‌شود و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وظیفه نظارت بر طرح را عهده‌دار هستند.

این مسوول اضافه کرد: تمام کارفرمایان کارگاه‌ها و مؤسسات مشمول این دستورالعمل بر اساس آیین نامه اجرایی بند (الف) تبصره (۱۸) قانون بودجه سنواتی برنامه ششم توسعه در صورت به کارگیری نیروی کار جدید، مشمول استفاده از مشوق‌های بیمه‌ای حداکثر به مدت ۲ سال خواهند بود.

گروسی گفت: افرادی که از مزایای دوره مقدماتی طرح کارورزی به مدت سه ماهه در کارگاه‌ها و مؤسسات مشمول دستورالعمل اجرایی طرح استفاده کرده‌اند، حداکثر تا ۲۱ ماه می‌توانند از مشوق بیمه‌ای استفاده کنند.

وی در پایان با اشاره به شرایط احراز نیروی کار جدید در این دستورالعمل، تصریح کرد: مدرک تحصیلی لیسانس یا بالاتر، حداکثر ۳۸ سال سن که مدت زمان خدمت وظیفه به حداکثر سن افراد ذکور اضافه می‌شود، ثبت نام در سامانه (کارورزی) و داشتن سابقه بیمه تأمین اجتماعی که حداکثر از ۳۶ ماه تمام کمتر باشد از شرایط احراز نیروی کار جدید در این دستورالعمل است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.