stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
  • کد خبر : 216739
  • 13 دی 1399 - 12:20
1

علی‌نژاد: رییس فدراسیون فوتبال نباید بازنشسته باشد/ جلوی مدرک فروشی در بدنسازی را بگیرید

علی‌نژاد: رییس فدراسیون فوتبال نباید بازنشسته باشد/ جلوی مدرک فروشی در بدنسازی را بگیرید

معاون وزیر ورزش و جوانان، جلوگیری از مدرک فروشی در رشته بدنسازی را خواستار شد.

قلم | qalamna.ir :

مهدی علی‌نژاد، ظهر شنبه پس از انتخاب نصیرزاده به عنوان رییس جدید فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با تسلیت شهادت سردار سلیمانی، گفت: از آقای پورعلیفرد، رییس پیشین فدراسیون که بیش از یک دهه مسوولیت این فدراسیون را بر عهده داشت تشکر می‌کنم و هم‌چنین از امیری خراسانی، سرپرست فدراسیون قدردانی می‌کنم. به نصیرزاده نیز بابت پیروزی در انتخابات تبریک می‌گویم و امیدوارم شاهد اتفاقات خوبی در فدراسیون بدنسازی باشیم.

او افزود: امروز اتفاقات خوبی را شاهد بودیم. با وجود حرف و حدیث‌ها فضای انتخابات خوب و سازنده و با رعایت دموکراسی بود. از امروز باید با وحدت اعضای مجمع باعث پیشرفت فدراسیون بدنسازی باشیم. این فدراسیون یکی از پرجمعیت‌ترین فدراسیون‌های ایران است و قریب به ۷۰ درصد باشگاه‌های کشور مربوط به بدنسازی است. قطعا یکی از موضوعاتی که باید سرلوحه کار نصیرزاده باشد ورزش پاک است. داروهای غیرمجاز آسیب‌های زیادی در این ورزش داشته است و باید تلاش کنیم این ورزش بدون استفاده از داروهای غیرمجاز سالم و پاک باشد. در کنار آن باید آموزش را جدی بگیریم و علم تمرین در باشگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

معاون ورزش قهرمانی وزیر ورزش افزود: باید جلوی مدرک فروشی و مدرک گرایی در این رشته گرفته شود. امیدوارم بتوانیم شاهد موفقیت روز افزون این رشته باشیم. این ظرفیت وجود دارد و قهرمانان خوبی در این رشته داریم. خوشبختانه فعالیت پاورلیفتینگ بانوان در شورای معاونان وزارت ورزش تصویب شد و فرصت خوبی برای فعالیت بانوان در این رشته خواهد بود.

علی نژاد در ادامه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: ۲ موضوع باعث تاخیر در انتخابات فدراسیون‌ها شد. یکی بحث تاخیر در آمدن صلاحیت‌ها و دیگری بحث شیوع کرونا بود. خوشبختانه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم شرایط بهتر شد و توانستیم برنامه برگزاری انتخابات ۴ فدراسیون را اعلام کنیم که نشان دهنده عزم وزارت ورزش در برگزاری انتخابات فدراسیون‌ها بود.

وی افزود: ۲ انتخابات نجات عریق و اتومبیلرانی باقی مانده که هنوز تایید صلاحیت‌ها نیامده و فدراسیون شطرنج نیز موضوعاتی مانده که حل شود تا انتخابات آن نیز برگزار شود. تلاش داریم تا پایان سال به شرط شرایط کرونا انتخابات این ۳ فدراسیون را برگزار کنیم.

علی‌نژاد درباره انتخابات بدنسازی نیز خاطرنشان کرد: رقابت خوب و نزدیکی بود و اصل وزارت ورزش در انتخابات فدراسیون‌ها بی‌طرفی است. خوشبختانه یک فرد دانشگاهی که سابقه مدیریتی دارد به عنوان رییس انتخاب شد و امیدواریم با نگاه علمی بتواند امور را جلو ببرد.

او درباره بحث شائبه حمایت وزارت ورزش از یکی از کاندیداها گفت: همیشه حرف و حدیث‌ها بوده و هیچ‌وقت سندی ارائه نشده است. هیچ کس از رای دیگری خبر ندارد و این حرف‌ها سندیتی ندارد. بیش‌تر بحث فضاسازی کاندیداها علیه یکدیگر است.

وی درباره زمان معرفی سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری نیز گفت: به زودی سرپرست دوچرخه سواری نیز انتخاب می‌شود و در حال بررسی انتخاب برای این موضوع هستیم.

معاون ورزش قهرمانی وزیر ورزش درباره انتخابات فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: صلاحیت دو نفر از کاندیداهایی که خیلی هم شانس دارند دیر آمد. فدراسیون پزشکی ورزشی فدراسیون مهمی برای ماست و به سایر فدراسیون‌ها خدمات می‌دهد. تلاش می‌کنیم انتخابات این فدراسیون نیز در فضایی سالم برگزار شود. تاکید داریم منابع فدراسیون که از طریق حق بیمه ورزشکاران تامین می‌شود فقط برای بحث بهداشت ورزشکاران هزینه شود. اساسا انتخابات‌ بر اساس اساسنامه‌ها برگزار می‌شود. دو سوم اعضای مجمع رییسان هیات‌ها هستند. معنی ندارد که وزارت بخواهد از یک کاندیدا حمایت کند وقتی دو سوم رای‌ها با رییسان هیات‌هاست. اعضای مجمع فدراسیون پزشکی همگی از اساتید و پزشکان هستند و قطعا مستقل عمل می کنند.

او در مورد بحث شروط سنی در انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: از تاکیدات فیفا بود که شرط سنی در انتخابات فوتبال وجود نداشته باشد. فدراسیون فوتبال شخصیت حقوقی مستقل دارد که بر اساس قوانین کشور فعالیت می‌کند؛ اما ریاست فدراسیون یک شغل است و بازنشسته‌ها نمی‌توانند بیایند. در سایر فدراسیون‌ها نیز همین قانون وجود دارد.

وی درباره بحث واگذاری استقلال و پرسپولیس گفت: ۴ شنبه مجمع پرسپولیس برگزار و صورت‌های مالی تصویب شد. به امید خدا در چند روز آینده با همکاری باشگاه اسناد مربوطه برای پذیرش باشگاه در بورس و فرابورس ارائه می‌شود. مجمع استقلال نیز امروز برگزار می‌شود و اسناد مالی تصویب و سپس اقدامات بعدی برای پذیرش در فرابورس انجام می‌شود. حدود ۷۰۰ میلیارد تومان برای پرسپولیس ارزش افزوده تصویب شد و برای استقلال نیز این موضوع تعیین می‌شود. با برگزار مجمع این باشگاه گام‌های بزرگی در بحث خصوصی‌سازی برداشته شد و دیگر مسوولیتی بر عهده وزارت ورزش نمی‌ماند و بیش‌تر بر عهده وزارت اقتصاد خواهد بود.

علی‌نژاد درباره توقیف ساختمان باشگاه پرسپولیس نیز گفت: طلبی است که شستا بابت دو میلیون یورو برای ویلموتس دارد. رفتند شکایت کردند تا الان ۱۶ میلیارد تومان از طرف فدراسیون پس داده شده است و شستا نیز به دستگاه قضایی مراجعه کرده تا طلب خود را دریافت کند. اقداماتی شد تا فعلا این بحث متوقف شود و با اقدامات لازم طی چند ماه آینده مشکل حل شود. سند دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به نام فدراسیون فوتبال است. در هر حال نگرانی وجود ندارد و با گفت‌وگو موضوع حل می‌شود.

معاون وزیر ورزش در ادامه درباره بحث شیوع داروهای غیرمجاز در بدنسازی گفت: این بحث با سلامت جامعه در ارتباط است. بحث مدرک فروشی بسیار مهم است. آموزش نیز از دیگر موارد مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان درباره این که آیا ۸ نفری که در قرارداد ویلموتس نقش داشتند می‌توانند در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت کنند یا خیر؟ گفت: فرایند انتخابات روشن است و نهادهای نظارتی مشخص هستند. این که این افراد می‌توانند در انتخابات شرکت کنند یا نه در چارچوب وظایف وزارت ورزش نیست.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.