stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
  • کد خبر : 21614
  • 06 دی 1394 - 20:39
4

مسکن در کدام منطقه تهران بیشتر گران شده است؟ +نمودار

تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران خرید و فروش شده در آذر ماه به ۱۲هزار و ۶۰۰واحد مسکونی رسید که در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته ۲٫۸درصد کاهش نشان می دهد.

قلم | qalamna.ir :

خبرگزاری میزان، گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در آذرماه سال ۱۳۹۴ که برگرفته از آمار خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است، توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر شد. 

 
در آذرماه ۱۳۹۴ تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۱۲۶۳۸ واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل ۴٫۸ درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۲٫۸ درصد کاهش نشان می‌دهد. 
 
در آذرماه متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۳۸٫۸ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل با ۰٫۶ درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال قبل با ۱٫۲ درصد کاهش همراه بوده است.
 
بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده به تفکیک عمر بنا در آذر ماه سال جاری حاکی از آن است که واحدهای نوساز تا ۵سال ساخت با سهم ۵۴٫۵درصد بیشترین حجم از واحدهای مسکونی معامله شده را به خود اختصاص داده اند. سهم مزبور در مقایسه با آذر ماه سال گذشته ۳٫۶درصد کاهش نشان می دهد.
 
بیشترین رشد متوسط قیمت در این ماه نسبت ماه مشابه سال گذشته به منطقه چهار(معادل ۱٫۶درصد) و بیشترین کاهش قیت به منطقه ۲۱(معادل ۶٫۹درصد) تعلق دارد.
 
کدام منطقه تهران بیشتر گران شده است؟ (+نمودار)
هشتگ:

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.