stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 215661
  • 11 دی 1399 - 12:57
5

یارانه دستمزد به حساب کارفرمایان خوزستان واریز شد

یارانه دستمزد به حساب کارفرمایان خوزستان واریز شد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: نخستین مرحله پرداخت یارانه دستمزد به حساب ۶۵ کارفرمای واجد شرایط در خوزستان واریز شد.
قلم | qalamna.ir :

ارسلان غمگین روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: این یارانه به حساب ۶۵ کارفرما در شهرستان‌های امیدیه، اهواز، ایذه، باغملک، دزفول، رامشیر، رامهرمز، شادگان، گتوند، لالی، مسجدسلیمان و هندیجان واریز شد تا از مزایای این طرح استفاده کنند.

وی افزود: به همین منظور به ازای هر نفر نیروی کار، مبلغ پنج میلیون و ۷۳۱ هزار و ۲۸۱ ریال معادل ۳۰ درصد حداقل حقوق مصوب شورای عالی کار به حساب کارفرمایان ثبت نام شده واریز شد.

غمگین بیان کرد: دیگر کارفرمایان نیز می توانند با مراجعه به سامانه pyd.mcls.gov.ir  و یا مراجعه به ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان های سراسر استان از مزایای این طرح استفاده کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: این طرح با هدف کاهش هزینه به کارگماری نیروی کار جدید برای کارفرما به منظور پایداری تولید و اشتغال، افزایش فرصت اشتغال در بازار کار، حمایت از بنگاه‌های بخش تعاونی و خصوصی به شدت آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا در خوزستان اجرایی شده است.

وی افزود: در این طرح جویندگان کار با تحصیلات متوسطه (دیپلم) و بالاتر، با اولویت دانش آموختگان دانشگاهی هستند که سن آنها از ۳۷ سال تمام بیشتر نباشد(برای آقایان طول دوره خدمت سربازی به حداکثر سن افزوده می‌شود) و برای زنان سرپرست خانوار جویندگان کار نیز شرط سنی تا سقف ۴۵ سال تعیین می‌شود.

غمگین ادامه داد: سقف بهره‌مندی هر کارگاه حداکثر تا پنج برابر میانگین فهرست نیروهای بیمه شده در تامین اجتماعی در ۱۲ ماه گذشته است که البته بنگاه‌های تازه تاسیس از این بند مستثنی هستند.

وی افزود: مدت و میزان پرداخت یارانه دستمزد و طول دوره پرداخت یارانه دستمزد به ازای هر جوینده کار با تایید اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا سقف ۱۲ ماه است.

غمگین در خصوص شرایط برخورداری کارفرما از طرح پرداخت یارانه دستمزد گفت: کارفرما باید دارای مجوز فعالیت از مراجع رسمی و دارای کد بیمه کارگاهی باشد.

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.