stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
  • کد خبر : 21565
  • 06 دی 1394 - 13:04
2

واکاوی وقایع سال ۸۸ از زبان سردار نقدی!

واکاوی وقایع سال ۸۸ از زبان سردار نقدی!

رئیس سازمان بسیج مستضعفین درباره واکاوی وقایع سال ۸۸، اظهار کرد: آن وقایع یک ریشه داخلی و یک ریشه خارجی داشت. ریشه داخلی همان قدرت‌طلب‌ها و صاحبان ثروت و اشراف بودند که سعی می‌ کردند قدرت خود را حفظ کنند و به یک تکیه‌گاه خارجی نیاز داشند. در حالی که امام (ره) بارها اشاره کرده بودند که مسئولان نظام باید ساده زیست باشند اما آنها ثروت زیادی برای خود جمع کرده بودند.

قلم | qalamna.ir :

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: دشمن خارجی و آدم‌های غارتگر بیت‌المال در سال ۸۸ به هم پیوند خوردند و آن وقایع را شکل دادند، این افراد اکنون هم در حال توطئه هستند.
سردار محمدرضا نقدی صبح امروز در همایش «واکاوی وقایع سال ۸۸»، گفت: ملت یکباره چشم خود را باز کرد و دید تعداد زیادی از کسانی که حتی سرای قوای نظام بودند و مسئولیت‌های کلیدی در اختیار داشتند آنها را به مقابله با نظام دعوت می‌کنند. حتی افرادی که وابسته به خانواده‌های برجسته و بسیار معروف بودند هم مردم را به آمدن به خیابان دعوت کردند.

وی افزود: از طرفی ده‌ها شبکه تازه تأسیس با پیچیده‌ترین روش‌های تبلیغی، حق را به جانب این افراد می‌دادند، عده‌ای هم به کسانی که به خیابان می‌آمدند چک‌پول می‌دادند، اما مردم گمراه نشدند. اینجا ما به سخن امام (ره) می‌رسیم که مردم ما از مردم حجاز در عصر پیامبر (ص) بالاترند.

نقدی با بیان این پرسش که چرا وقایع ۸۸ چندین ماه به طول انجامید، گفت: رهبر و مردم هوشمندانه به معترضان فرصت دادند. این فرصت برای این بود که وحدت و یکپارچگی کشور باقی بماند. اغلب مردم هم بعد از خطبه‌های ۲۹ خرداد رهبری حقیقت را یافتند و کنار کشیدند. البته آنها نباید کنار می‌کشیدند و باید از حق دفاع می کردند. به هر حال وقتی حجت تمام شد مردم همه با هر گرایشی به خیابان آمدند و ۹ دی را شکل دادند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین درباره واکاوی وقایع سال ۸۸، اظهار کرد: آن وقایع یک ریشه داخلی و یک ریشه خارجی داشت. ریشه داخلی همان قدرت‌طلب‌ها و صاحبان ثروت و اشراف بودند که سعی می‌ کردند قدرت خود را حفظ کنند و به یک تکیه‌گاه خارجی نیاز داشند. در حالی که امام (ره) بارها اشاره کرده بودند که مسئولان نظام باید ساده زیست باشند اما آنها ثروت زیادی برای خود جمع کرده بودند.

وی افزود: آنها اول انقلاب با یک ژیان آمده بودند، ولی الان خانه شخصی ۶ طبقه در نیاوران دارند. این افراد می‌خواهند به هر قیمتی در مدیریت کشور باقی بمانند. برای همین منظور هم برای خود حزب درست کرده‌اند و از آزادی بیان و حقوق بشر صحبت می‌کنند و تأکید می‌کنند که هیچ کس نباید آنها را رد صلاحیت کند چون در فلان ماجرا در کنار امام (ره) بودند.

نقدی در بیان ریشه خارجی وقایع سال ۸۸، افزود: انقلاب در مقابل آمریکا قد علم کرد و او را از ایران، عراق و لبنان بیرون انداخت. اکنون هم فلسطین و یمن را از دست او خارج کرده است، بنابراین آنها با انقلاب مبارزه می‌کنند. هرچند در این ۳۶ سال گذشته پی در پی از ایران شکست خوردند. اکنون نیجریه با زبان انقلاب با آمریکا حرف می‌زند و این جنایات در نیجریه به این دلیل است که آمریکا بر نفت نیجریه چنبره زده است و اکنون به وحشت افتاده و انقلابیون را می‌کشد.

نقدی با اشاره به اینکه آمریکا در ابتدا مستقیماً با ما زورآزمایی کرد ولی به نتیجه نرسید،‌ خاطرنشان کرد: بنابراین آنها به دنبال یارگیری در داخل کشور بودند. آنها از کسانی یار گرفتند که همین امروز کارشان ماله‌کشی بر جنایات آمریکاست. آمریکا در بودجه ۲۰۱۶ ردیفی را برای براندازی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرده که این افراد در داخل کشور این مسائل را مطرح نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: آنها قسم‌هایی که برای دفاع از حقوق مردم خورده‌اند را هم یادشان رفته است. در حالی که نظام ما مردمسالارترین نظام دنیاست، اما آمریکا دموکراسی ما را قبول ندارد و به زعم خود دنبال دموکراسی کردن ایران است. آنها چه حقی دارند که در امور داخلی ایران مداخله می‌کنند. آمریکا در بیانیه الجزایر تعهد داده که در مسائل داخلی ایران دخالت نکند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین همچنین با بیان اینکه چرا در مقابل این اقدامات آمریکا سکوت می‌شود، تصریح کرد: چرا برخی روزنامه‌ها عکس خندان جنایتکاران آمریکا را چاپ می کنند اما اگر چهره‌ای انقلابی حرفی بزند که این روزنامه‌ها خوششان نیاید یک عکس عبوس از او چاپ می‌کنند، اینها مزدور نیستند؟ پول‌هایی که در آمریکا تصویب شد به همین روزنامه‌ها می‌آید.

نقدی همچنین افزود: ملت ما مصمم است و راه خود را ادامه می‌دهد، آنها هم که نقشه می‌کشند که سر ملت کلاه بگذارند عبرت بگیرند. کسانی هم که مرددند به سوی مردم بازگردند. همواره ما باید چشممان به ولی امرمان باشد تا از فتنه‌ها خلاصی یابیم.

نقدی در پایان با انتقاد از توجیه اقدامات آمریکایی‌ها در داخل کشور، گفت: آنها قانون علیه ما وضع می‌کنند بعد وزیر امور خارجه آنها یک نامه می‌نویسد و عده‌ای هم آن قانون را توجیه می‌ کنند. مگر وزیر امور خارجه آمریکا می‌تواند قانون آمریکا را اجرا نکند؟ عده‌ای اقدام کافر حربی ضدبشر را سریعاً توجیه می‌کنند اما وقتی در داخل کشور یک فرد مومن انقلابی حرفی می‌زند، او را تخریب می‌کنند. این اقدام، اقدام منافقان و نفوذی‌هاست. / ایسنا

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.