stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 214549
  • 09 دی 1399 - 11:57
1

فارس قطب ارائه خدمات نوین در کشور

فارس قطب ارائه خدمات نوین در کشور
فارس/قلم- با افتتاح طرح بزرگ دیتاسنتر در صدا و سیمای مرکز فارس، این استان به قطب ارائه خدمات نوین در کشور تبدیل خواهد شد.
قلم | qalamna.ir :
رییس مرکز فناوری فضای مجازی رسانه ملی در شیراز با قدردانی از زحمات و تلاش‌های کارکنان فنی صدا و سیمای مرکز فارس، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های نیرو‌های انسانی صدا و سیمای مرکز فارس بویژه در حوزه فنی را فراتر از این موفقیت‌ها دانست و گفت: حسن اخلاق و تعهد و تخصص در این مرکز موجب توانمندی نیرو‌های صداوسیمای فارس است.
دکتر محمد عسکری با بیان اینکه مرکز فارس در حوزه فنی بسیار قوی عمل کرده است، افزود: انرژی نهفته‌ای در این مرکز وجود دارد که می‌تواند رسانه ملی را به سمت هوشمند سازی سازمان صدا و سیما حرکت دهد.
رییس مرکز فناوری فضای مجازی رسانه ملی با اشاره به آماده شدن دیتاسنتر مرکز فارس در آینده‌ای نزدیک، افزود: مرکز فارس از بعد غنای نیروی انسانی و تبحر و تخصص و دانش در بین مراکز استانی رسانه ملی زبانزد است.
وی با بیان اینکه بیماری کرونا برگزاری اجلاس هفدهم را با ابهام مواجه کرده بود، افزود: تصمیم بر این شد با توجه به شرایط سخت کرونا در کشور از ظرفیت‌های فناوری‌های نوین برای برگزاری اجلاس هفدهم استفاده شود تا ضمن شناسایی نیرو‌های خلاق و مبتکر و طرح‌های نوآور در روند برگزاری اجلاس اختلالی ایجاد نگردد.
دکتر محمد عسکری افزود: سازمان صدا و سیما با بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی و فناوری‌های نوین موفق به طراحی سامانه اجلاس شد بگونه‌ای که هم رویداد‌ها و مراسم‌های سازمان صدا و سیما به خوبی برگزار شد و هم دیگر نهاد‌ها و سازمان‌ها با مراجعه به سازمان صدا و سیما خواستار استفاده از پلتفرم رسانه ملی برای برگزاری اجلاس‌ها شدند.
وی با بیان اینکه هوشمند سازی و استفاده از فناوری‌ها در دوران کرونا و پساکرونا می‌تواند به بهینه سازی منابع کمک کند و با توجه به زیرساخت‌های خوبی که در مرکز فارس ایجاد شده این مرکز می‌تواند رسانه ملی را در تحول هوشمند سازی یاری دهد.
سید تقی سهرابی مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس در این مراسم با قدردانی از زحمات و تلاش‌های کارکنان حوزه معاونت فنی صدا و سیمای مرکز فارس این مجموعه را مجموعه‌ای خلاق، با انگیزه و پرتلاش دانست که فراتر از وظایف سازمانی، مقتدر و پای کار آماده خدمت رسانی به مردم خوب استان فارس هستند.
وی با بیان اینکه استان فارس از مراکز پیشگام و پیشتاز در طرح ملی HD سازی در کشور است، افزود: استان فارس با ۱۲۳ هزار کیلومتر مربع مساحت و ویژگی‌ها و جغرافیای پیچیده موفق شد با همدلی و تخصص، تجربه، تعهد و مسوولیت پذیری کارکنان فنی مرکز این طرح ملی را به سرانجام برساند.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس افزود: طرح‌هایی از جمله انجام موفقیت آمیز عملیات سنکرون به همت نیرو‌های فرستنده‌های رادیویی، اجرای بیشترین خطوط فیبرنوری کشور در استان، راه اندازی و نگهداری سیگنال‌ها در پهنه وسیع فارس و راه اندازی ایستگاه‌های جدید تلویزیونی و رادیویی از اقدامات ارزشمند و برجسته متخصصان فنی صداوسیمای فارس است.
سهرابی با بیان اینکه ۳۱۳ طرح آماده بهره برداری در صدا و سیمای فارس وجود دارد که بخش عمده‌ای از این طرح‌ها در حوزه فنی است و امیدواریم در فرصت مناسب با حضور رییس سازمان صدا و سیما به بهره برداری برسد، افزود: در حوزه دیتاسنتر که از طرح‌های ماندگار و کم نظیر صدا و سیمای مرکز فارس است کار‌های بسیار عمیق و موثری انجام شده و با افتتاح آن خیرات و برکات زیادی برای رسانه ملی به همراه خواهد داشت.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس با بیان اینکه نگاه کارکنان فنی صدا و سیمای فارس به اجرای طرح‌ها نگاه ملی است، افزود: اقدامات جسورانه و مبتکرانه نیرو‌های فارس موجب شده فضا برای دیگر مراکز استانی برای ورود به این حوزه‌ها بخوبی فراهم شود.
سهرابی افزود: موفقیت‌های صدا و سیمای مرکز فارس در حوزه فنی با ذکاوت، تخصص و تعهد نیرو‌های این حوزه حاصل شده و با توجه به شرایط دشوار کنونی و مشکلات مالی مرکز بویژه در حوزه پایداری سیگنال و پشتیبانی فنی همدلی و هم افزایی و تخصص و دانش همکاران این موفقیت‌ها را ایجاد کرده است.
حسن مداد مدیرکل فنی صدا و تصویر رسانه ملی در این مراسم، صدا و سیمای مرکز فارس را مرکزی ریشه دار و پرظرفیت برشمرد و گفت: صدا و سیمای مرکز فارس در حوزه فنی از مراکز پرافتخار و قابل اتکای رسانه ملی است و موفقیت زیادی را تاکنون در عرصه‌های مختلف کسب کرده است.
وی افزود: با اجرای طرح بزرگ HD سازی رسانه ملی که ۱۲ شبکه جدید با قابلیت پخش HD در کشور به بهره برداری رسید، استان فارس از همان آغاز اجرای طرح از استان‌های برتر و پیشتاز در کشور بود و موفق شد با زیرساخت‌های خوبی که در صدا و سیمای مرکز فارس ایجاد شد این طرح بزرگ ملی را در پهنه فارس با تمام گستردگی جغرافیایی و پیچیدگی‌های فنی به سرانجام برساند.
فرزاد فیروزی معاون فنی مرکز فارس در این مراسم با بیان اینکه در هفدهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه، مرکز فارس ۲۳ طرح را ارائه کرد و از مجموع ۱۶ طرح برگزیده کشور در بخش ابتکارات و خلاقیت‌ها ۳ طرح فنی صداوسیمای مرکز فارس برگزیده شد.
وی افزود: معاونت فنی صداوسیمای مرکز فارس تاکنون سه دوره عنوان مرکز برتر فنی را در بین مراکز فنی سازمان صداوسیما به خود اختصاص داده است.
فیروزی با بیان اینکه تمام این موفقیت‌ها محصول کار جمعی است و با همدلی و هم افزایی بدست آمده است ابراز امیدواری کرد با افتتاح مرکز دیتا سنتر و مرکز ماهواره‌ای در صداوسیمای مرکز فارس در آینده نزدیک شاهد ارتقای بیش از پیش حوزه فنی در استان فارس باشیم.
در این آیین لوح تقدیر و تندیس اجلاس هفدهم به جهت کسب رتبه برتر در نگهداری و تعمیرات ساختمان و تاسیسات به محمددوکوهکی مدیر نگهداری ساختمان و تاسیسات مرکز فارس اهدا شد.
لوح تقدیر و تندیس اجلاس برای کسب رتبه برتر در فناوری اطلاعات گروه الف به جمال الدین حاتمی مدیر فناوری اطلاعات مرکز فارس اهدا شد.
همچنین در این مراسم لوح تقدیر اجلاس در بخش UP LINK به محمد حسین غفاری، لوح تقدیر اجلاس در حوزه طراحی تابلو فرمان و کنترل مولد از حالت رله‌ای به BLC به محمددوکوهکی، سعید دلاور و محمد حسن شاهی، لوح تقدیر در بخش ارسال ماهواره‌ای در حوزه پدافند غیرعامل به محمدحسین غفاری، علیرضا برخان، مجتبی ناصری، باقر کشتکار و میلاد علیان، لوح تقدیر اجلاس در طرح مانیتورینگ درصد مدلاسیون و محاسبه تاخیر سینگال توسط گیرنده موج متوسط به محمدباقر محمدابراهیمی و شاهین مرآتیان، لوح تقدیر اجلاس در بخش ارائه روش برای افزایش کارایی در جریان سازی ویدیویی به علیرضا خداپرست و لوح تقدیر اجلاس به طرح سامانه سرویس و نگهداری نیروی انسانی و تجهیزات پشتیبانی فنی به محمد علی هوشمند اهدا شد.
معاونت فنی صداوسیمای مرکز فارس در هفدهمین اجلاس فناوری رسانه سازمان صداوسیما که ۹ تا ۱۱ آذرماه امسال بصورت ویدوکنفرانس و سراسری برگزار شد ضمن کسب مرکز برتر موفق به کسب دو تندیس و ۸ لوح تقدیر شد.
در پایان مراسم از برگزیدگان هفدهمین اجلاس فناوری رسانه سازمان صداوسیما در مرکز فارس تجلیل و قدردانی شد.
هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : خبرگزاری صداوسیمای مرکز فارس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.