stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 214117
  • 09 دی 1399 - 2:15
7
با تصویب بودجه انتقال آب کارون؛

لزوم پاسخگو بودن مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان به اعتراض کشاورزان خوزستانی

لزوم پاسخگو بودن مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان به اعتراض کشاورزان خوزستانی
حل قطعی و همیشگی مشکل انتقال آب در درون همین استان و از طریق تغییر شیوه مدیریت در سازمان آب و برق استان خوزستان و موافقت آقای دکتر ایزدجو و کمیته تخصیص سازمان با اعطاء مجوزهای برداشت آب کشاورزی برای کشاورزان ذیحق در حاشیه رودخانه های استان است.
قلم | qalamna.ir :

تعدادی از تشکلهای صنفی کشاورزان حاشیه کارون شامل شهرهای ایذه، گتوند، شوشتر، باوی، شادگان، مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و اهواز در پی تصویب بودجه جهت انتقال آب کارون، نسبت به بی عدالتی های دکتر ایزدجو مدیرعامل سازمان آب و برق در صدور مجوز آب کشاورزی از رودخانه اعتراض کردند و معتقدند: منطقی نیست در کنار رود کارون باشیم ولی به کشاورزان حاشیه کارون مجوز جدید برداشت آب از رودخانه داده نشود.

 

در بیانیه اعتراض این تشکلهای صنفی آمده است:

به اطلاع مردم فهیم خوزستان می رساند سالهاست جامعه کشاورزان استان به عنوان ذی ضرر اصلی طرح های انتقال آب در صف اول مخالفین این طرح های ضد منافع ملی است. متاسفانه تنها اقدام ما مردم خوزستان و نمایندگان در مجلس محدود به داد و فریاد و تقاضای حذف بودجه های ملی برای اجرای این طرحهاست، در حقیقت کار ما شده نگهبانی و ناطوری منابع آب در حالیکه این روش نه پایدار و نه نتیجه بخش است. ما بعنوان جامعه کشاورزان حاشیه رودخانه کارون در اینجا اعلام می کنیم راه حفظ حقوق آبی خوزستان نه داد و فریاد است و نه تجمع و تحصن و نه قهر و غیض نمایندگان مجلس.

مردم شریف خوزستان با قلبی مالامال از حزن و اندوه برای اولین بار حقیقتی تلخ را به اطلاع شما می رسانیم، بدانید در حالیکه استان های مختلف خصوصا اصفهان به بهانه واهی، خنده دار و توهین آمیزِ آب شرب (که استان اصفهان علاوه بر منابع آبهای داخلی خود که به اندازه شرب چند استان می باشد چندین برابر آن را نیز تاکنون منتقل کرده و در حال استفاده دارد)، کشاورزان استان خوزستان در حاشیه رود کارون مدت هاست از دریافت یک قطره تاکید می کنیم حتی یک قطره مجوز جدید برداشت آب کشاورزی محروم هستند، بدانید تنها راه معقول برای دفاع از رودهای خوزستان، اخذ پروانه بهره برداری کشاورزی و زیست محیطی مورد نیاز خوزستان از رود کارون است.

به اطلاع مردم شریف خوزستان می رسانیم سالهاست خصوصا در طول دوران مدیریت فرهاد ایزدجو بر سازمان آب و برق کمیته تخصیص سازمان آب و برق به ریاست وی درخواست حتی یک کشاورز خوزستانی برای پروانه جدید بهره برداری کشاورزی از رودخانه های استان خصوصا همین رود کارون که مرتبا طرحهای انتقال از سرچشمه های آن اجرا می شود را تایید نکرده است. لذا از مردم و افکار عمومی و رسانه های استان خوزستان، از استاندار و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی می خواهیم اگر واقعا دنبال حفظ رودخانه ها و منابع آبی استان استان هستند به دنبال علل اصلی و واقعی آن در درون استان باشند، بدانید حل قطعی و همیشگی مشکل انتقال آب در درون همین استان و از طریق تغییر شیوه مدیریت در سازمان آب و برق استان خوزستان و موافقت آقای دکتر ایزدجو و کمیته تخصیص سازمان با اعطاء مجوزهای برداشت آب کشاورزی برای کشاورزان ذیحق در حاشیه رودخانه های استان است. ایشان باید دلیل اینکه به درخواست های کشاورزان برای مجوز برداشت از کارون پاسخ رد می دهد و همزمان طرح های انتقال از بالادست کارون اجرا می شود را بگوید.

لذا امید است مردم و مسئولین استان خوزستان با تشخیص مسیر صحیحی که اگر تا امروز نمی دانستید از امروز حجت بر شما تمام شده است منابع آبی و رودخانه های استان را با کمک به کشاورزان از طریق اعمال فشار بر سازمان آب و برق برای اعطای مجوز آب به کشاورزان یاری کنید تا همه در سال جهش تولید منویات مقام معظم رهبری را عملی کرده باشیم و هم برای همیشه مشکل انتقال آب را حل کرده باشیم. به مردم خوزستان اطمینان می دهیم اگر سازمان آب و برق درخواست های بحق و قانونی کشاورزان برای صدور پروانه بهره برداری را پاسخ و به کشاورزان ذیحق و نه به متقاضیان من غیرالحق پروانه بهره برداری کشاورزی از کارون بدهد از آنجا که از آن پس باید طبق قانون به اندازه پروانه های صادر شده از بالادست آب رها شود، رودخانه های استان همیشه زنده باقی خواهند ماند و اعلام می کنیم مازاد آن هر چه باشد را به هر نقطه ای منتقل کنند نه ضرری برای خوزستان دارد و نه اشکالی دارد و اینگونه فضای وفاق بین استانی نیز تقویت خواهد شد.

هشتگ: , , , , , , ,
  • منبع : هورنیوز

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.