stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 21411
  • 05 دی 1394 - 18:30
5

دیوار مهربانی به صومعه سرا رسید

کمپین «دیوار مهربانی» رفته رفته در حال تبدیل شدن به یک سنت در سراسر کشور می شود و از سوی دیگر بازتاب رسانه ای جهانی پیدا کرده است. پس از به راه افتادن موج جدید ایجاد «دیوار مهربانی» به مناسبت آغاز فصل سرما در کشور؛ مردم شهرستان «صومعه سرا» در استان گیلان نیز دست به ایجاد دیوار مهربانی برای نیازمندان شهر خود زدند.

قلم | qalamna.ir :

photo_2015-12-26_18-19-00

قلم؛ دیوار مهربانی نام کمپینی است که برای نخستین بار در روز عاشورا، توسط یک نیکوکار مشهدی در این شهر ایجاد شد و تاکنون در شهرهایی مانند؛ سیرجان، سنندج، شیراز، میاندواب، مریوان و …ایجاد شده است. همچنین در روزهای گذشته رسانه ها و خبرگزاری های مختلف جهانی از جمله سی ان ان، بی بی سی و گاردین و… درباره گسترش “دیوار مهربانی” و کمپینی به نام “پایان کارتن خوابی” در ایران و بازتاب آن در فضای مجازی و تاثیرات آن در زمستان سرد ایران مطالبی منتشر کرده اند.
سی ان ان با انتشار گزارشی در این باره نوشته است: در زمستان سرد ایران مردم این کشور ابتکاری جالب برای گرم کردن بی خانمان ها پیدا کرده اند. پیام این دیوار ساده است: اگر نداری بردار و اگر نیاز نداری بذار. این شعاری است که روی چند رخت آویز و قلاب وصل شده روی دیوار نوشته شده است. به گفته مقامات دولتی در ایران، در این کشور بیش از ۱۵ هزار بی خانمان وجود دارد. یک سوم این تعداد زن هستند. با این حال برآوردها و ارقام رسمی بالاتر از این آمار است. بر اساس تخمین سال گذشته سازمان بهزیستی تنها بیش از ۱۵ هزار نفر بی خانمان در سطح شهر تهران زندگی می کنند. اقتصاد ایران از سال ۲۰۱۴ پس از تحمل دو سال رکود وارد دوران نقاهت شده است. با این حال با توجه به آمار بانک جهانی نرخ بیکاری در این کشور همچنان ۱۱٫۴ درصد است. طرح دیوار مهربانی موفقیت خود را تا حدود زیادی مدیون شبکه های اجتماعی است، چون این طرح از طریق شبکه های اجتماعی اطلاع رسانی شد. همچنین بر اساس گزارش روزنامه گاردین کمپینی به نام “پایان کارتن خوابی ” با راه انداختن طرح “یخجال مهربانی ” برای نخستین بار در شهر تهران و در منطقه شوش یخجالی را برای کمک به بی خانمان ها و کارتن خواب ها تدارک دیدند، این طرح از شهر تهران فراتر رفته و هم اکنون در شهرهای شمالی لاهیجان و رشت و نیز کرج مورد الگوبرداری قرار گرفته است. گفتنی است در تهران، این طرح به همت گروه زامیاران و با شعار «نیاز نداری بزار ، نیاز داری بردار» به اجرا درآمد و فاز اول آن در سه دیوار به آدرس های خیابان آزادی ، بین رودکی و نواب ، روبروی سازمان حج و زیارت، خیابان انقلاب نرسیده به چهار راه دانشجو روبروی پارک دانشجو ، خیابان ولیعصر (عج) ، نرسیده به فاطمی ، رو بروی مترو شهدا رسانه با نصب آویز لباس بر روی این دیوار ها در حال اجراست.

خبرنگارافتخاری قلم: آریا حسن نژاد

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.