stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 21192
  • 04 دی 1394 - 10:23
1

آلودگی شدید هوا پرواز پکن – تهران را زمین‌گیر کرد

در پی آلودگی بی سابقه هوا و کاهش شدید میدان دید در پایتخت چین، هواپیمای مسافربری «ایران ایر» که قرار بود نیمه شب گذشته این شهر را به مقصد تهران ترک کند همچنان در فرودگاه بین المللی پکن در انتظار کسب مجوز برای پرواز است.

قلم | qalamna.ir :
 آلودگی سنگین همراه با مه غلیط سمی که مدتی است شهرهای بزرگ چین بویژه پایتخت را در خود فرو برده، این روزها شدت بیشتری گرفته و مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است.
 
حجم گسترده آلاینده های هوا که به صورت مه سنگین در ارتفاع بسیار پایین قرار گرفته، طی دیشب و امروز (جمعه) صدها پرواز را در شهر پکن لغو کرد که پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نیز به عنوان یکی از پروازهای خروجی با تاخیر ۱۰ ساعته همچنان منتظر اجازه پرواز به سمت تهران است. 
 
«بهروز سعادتی»، مدیر دفتر هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در پکن امروز در گفت وگو با ضمن تائید این مطلب اظهار داشت: در حالی که طبق برنامه پروازی، قرار بود پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی در ساعت ۱۰ دقیقه بامداد پکن را ترک کند، ما با تکمیل زودهنگام امور مربوط به پرواز، در ساعت ۱۱ و ۴۵ دقیقه برای ترک پکن اعلام آمادگی کردیم که این موضوع با مخالفت مسئولان فرودگاه مواجه شد.
 
وی علت مخالفت با پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران را مه سنگین در اثر آلودگی هوا و کاهش شدید میدان دید عنوان کرد و افزود: به رغم اعلام آمادگی ما برای انجام پرواز، متاسفانه مسئولان فرودگاه به دلیل مه شدید در مرحله نخست انتظار ۲ ساعته و سپس ۴ ساعته را از ما مطالبه کرده و نهایتا اعلام کردند که پرواز باید بعد از ساعت ۸ صبح انجام شود.
 
مسئول ایران ایر در پکن همچنین گفت: آنگونه که به ما اعلام شده شب گذشته و به واسطه مشکل آلودگی شدید هوا به غیر از پرواز «ایران ایر» بیش از ۵۰۰ پرواز ورودی و خروجی دیگر فرودگاه بین المللی پکن لغو شده یا با تاخیر مواجه بوده است.
 
«سعادتی» در خصوص علت فنی این موضوع نیز اظهار داشت: به لحاظ حرفه ای برای پرواز هواپیما و بلند شدن از زمین حداقل میدان دید تا ۴۰۰ متر برای خلبان ضروری است که این مسئله به جهت آلودگی هوا در فرودگاه پکن به ۵۰ متر تقلیل یافته و این مسئله باعث شده که دست اندرکاران ایمنی پرواز در فرودگاه پکن چنین تصمیمی اتخاذ کنند.
 
وی در عین حال ابراز امیدواری که پرواز «ایران ایر» از پکن به مقصد تهران به زودی و به محض اخذ مجوز از برج مراقبت به زودی و در ساعات پیش رو انجام شود.
 
پس از آنکه چند روز پیش از جانب مسئولان شهر پکن پایتخت چین برای آب و هوای این کلانشهر وضعیت قرمز آلودگی اعلام شد، اینک بسیاری از شهرهای شمالی این کشور نیز با ورود یک جبهه هوای آلوده و سمی، وضعیت هشدار قرمز و خطرناک دریافت کرده اند.
 
در حال حاضر سطح هشدار رسمی آلودگی هوا در شهر پکن، نارنجی و میزان غلظت ذرات آلاینده موسوم به «پی.ام ۲٫۵» به بیش از ۶۰۰ میکروگرم در هر متر مکعب رسیده است.
 
در حالی که موضوع آلودگی هوای شهر پکن به ایجاد حواشی از جمله گرم شدن بی سابقه بازار فروش ماسک های ضد آلودگی و دستگاه های تصفیه هوای فضاهای بسته منجر شده، رویکرد دوگانه و انتشار آمارهای بعضا تناقض آمیز مراجع دولتی با انتقاد افکار عمومی این کشور در فضاهای مجازی مواجه شده است.
هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.