stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 21138
  • 03 دی 1394 - 18:08
3

مجوز کنسرت در اختیار کیست؟

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور گفت: دستگاه‌های متولی بهداشت اکنون وضعیت حاد و خاصی برای استان کرمان پیش‌بینی نکرده‌اند. بنابراین این وضعیت باید به حالت عادی برگردد و جو و حالت ایجادشده برای استان کرمان در زمینه حضور گردشگر خنثی شود.

قلم | qalamna.ir :
مرتضی رحمانی‌موحد در جمع فعالان صنعت گردشگری استان کرمان، با بیان این‌که کرمان، استانی پراستعداد و با پتانسیل‌های فراوان است، اظهار کرد: در دو سال گذشته درباره بازگشت و ارتقای کرمان به‌عنوان یک مقصد گردشگری طرح‌های مختلفی را مطرح کردیم؛ اما همچنان جای سوال است که چرا قفل گردشگری این استان به‌صورت ریشه‌ای باز نشده، البته این موضوع فقط به استان کرمان برنمی‌گردد و استان‌های دیگر نیز به‌گونه‌ای دیگر با چنین مشکلاتی روبه‌رو هستند.
 
وی با بیان این‌که کرمان ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه خوبی دارد که باید در جهت شکوفایی آن تلاش و همت مشترکی در استان به‌وجود آید، ادامه داد: جای سوال است که چرا با شیوع یک بیماری در استان باید شاهد تأثیرات آن بر امور جاری و حتی رفت‌وآمدها باشیم.
 
رحمانی‌موحد با اشاره به ضربه‌ای که اخبار مربوط به شیوع آنفلوآنزا به گردشگری استان کرمان وارد کرد، گفت: دستگاه‌های متولی و وزارت بهداشت اکنون وضعیت حاد و خاصی برای استان کرمان پیش‌بینی نکرده‌اند.
 
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به این‌که کرمان باید به‌عنوان مقصد گردشگری در تورهای بین‌المللی معرفی شود، اظهار کرد: دو نمایشگاه در کشورهای اسپانیا و آلمان پیش روی ماست که استان کرمان می‌تواند با حضور در این نمایشگاه‌ها، به معرفی آثار و پتانسیل‌هایش بپردازد.
 
رحمانی‌موحد با اشاره به وجود سه اثر ثبت جهانی در استان کرمان، بیان کرد: پرونده‌های بیابان‌های لوت و قنوات استان کرمان برای ثبت جهانی آماده شده است و امیدواریم تیرماه سال آینده در اجلاس یونسکو این دو اثر به ثبت جهانی برسند تا از این نظر، استان کرمان در دنیا جزو مناطق بی‌نظیر باشد. انتظار داریم در استان کرمان نیز با راه‌اندازی یک کمپین برای جلب توجه‌ها، این استان در مسیر تورهای بین‌المللی گردشگری قرار گیرد.
 
وی با بیان این‌که متأسفانه با یک پیچیدگی و درهم ریختگی از مقررات حاکمیتی و گردشگری در کشور روبه‌رو هستیم که متأسفانه تا کنون تعیین تکلیف نشده است، اظهار کرد: متأسفانه نبودن شفافیت در قوانین باعث ایجاد اختلافاتی از جمله اختلاف بین سازمان میراث فرهنگی و اتاق اصناف شده است.
 
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان این‌که در دو سال گذشته به‌دنبال حل این مشکل بوده‌ایم، گفت: در قانون آمده است که گردشگری یک صنعت است و هیچ سنخیتی با قانون نظام صنفی ندارد و باید ابتدا دستگاه‌های متولی نظارت و تذکرات را بر اماکن انجام دهند و در صورت حل نشدن مشکل و پس از اعلام به نیروی انتظامی، آن‌ها حق ورود به این موضوعات را دارند.
 
رحمانی‌موحد با بیان این‌که نیازمند ایجاد تشکل‌های قوی، یکپارچه و قانونی در حوزه گردشگری در کشور هستیم، اظهار کرد: نباید تشکل‌های ما اسمی باشند، بلکه باید کاری کنیم که در درون خودمان به یک وفاق برسیم تا بتوانیم جراحی و اصلاحات لازم را در حوزه گردشگری کشور انجام دهیم، زیرا سال آینده، سال ایران است و دنیا به سمتی در حال پیش رفتن است که ما در حال مطرح شدن هستیم.
 
وی با تأکید بر این‌که فعالیت‌های گردشگری نباید به محیط‌های سیاسی وارد شود، ادامه داد: گردشگری با سیاست هیچ سنخیتی ندارد و نباید مسؤولان گردشگری را وارد مقولات سیاسی کرد و این موضوع نیز از تأکیدات مقام معظم رهبری است.
 
او در ادامه درباره تعیین تکلیف اجرای گروه‌های موسیقی در هتل‌ها، مهانپذیرها، رستوران‌ها و … نیز گفت: جلسه‌ای با معاون هنری وزیر ارشاد و دبیر شورای فرهنگی عمومی کشور در این زمینه داشتیم و دبیر شورای فرهنگی با صراحت اعلام کرد که این موضوع هیچ ربطی به این شورا ندارد و مجوز برگزاری کنسرت در این واحدها فقط برعهده وزارت ارشاد است و بخشنامه‌ای در این راستا در هفته آینده به کل کشور ابلاغ خواهد شد.
 
رحمانی موحد همچنین درباره راه‌اندازی تاکسی گردشگری اظهار کرد: با مکاتباتی که با صندوق امید داشتیم، بحث تاکسی گردشگری را به‌صورت پایلوت در کرمان اجرایی خواهیم کرد. ضمن آن‌که باید به افراد مورد نظر برای انجام این کار آموزش‌های لازم داده شود.
هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.