stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
  • کد خبر : 210807
  • 02 دی 1399 - 15:00
0

راه آهن بستان آباد- تبریز تا پایان دولت افتتاح می‌شود

راه آهن بستان آباد- تبریز تا پایان دولت افتتاح می‌شود

ایسنا/آذربایجان شرقی وزیر راه و شهرسازی گفت: راه آهن “بستان آباد_تبریز” تا پایان دولت افتتاح می‌شود.

قلم | qalamna.ir :

محمد اسلامی، سه شنبه در حاشیه‌ی بازدید از ایستگاه خاوران راه آهن “بستان آباد-تبریز” در جمع خبرنگاران در رابطه با ایستگاه خاوران راه آهن “بستان آباد- تبریز”، اظهار کرد: باقیمانده این مسیر که از بستان آباد به تبریز است، دو بخش دارد که یک بخش آن تا خاوران ۴۴ کیلومتر است و ما اکنون در این قسمت حضور داریم که بلندترین پل راه آهن با هزار متر ارتفاع و دارای حدود ۲۰ دهانه‌ی ۵۰ متری است.

وی ادامه داد: اگر این پل به ایستگاه خاوران برسد، یک قطب ریلی دیگر در تبریز ایجاد می‌شود و گام مهمتر ما ادامه ایستگاه خاوران تا ایستگاه راه آهن موجود است که باید بتوانیم این مسیر را با اروپا و قفقاز اتصال دهیم.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: بخشی از این پروژه از روی زمین و حدود ۲۰ کیلومتر از زیر زمین عبور می‌کند و این پروژه حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای ما هزینه دارد که از جمله پروژه‌های مهم ما محسوب می‌شود.

اسلامی اظهار کرد: این بخش از پروژه تا پایان دولت افتتاح خواهد شد و خوشحال هستیم که مردم عزیز می‌توانند از این پروژه زیبا استفاده کنند.

وی در ادامه در خصوص تامین ریل آب کارخانه ذوب آهن، گفت: خوشحالیم که ریل مورد نیاز ما از ذوب آهن اصفهان تامین می‌شود و توانستیم به صورت واقعی و نه نمایشی ریل‌ها را تحویل بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه کشور ما به جهت تامین ریل، پرظرفیت است، افزود: حق ما این است که به عنوان تولید کننده و صادر کننده صنعت ریلی باشیم و سعی می‌کنیم در جاهایی که عقب ماندگی داشتیم، جبران کنیم.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: زحمات کارخانه ذوب آهن از این جهت که می‌توانیم به ریل تولید داخل دسترس داشته باشیم، قابل تقدیر است؛ مشکل اصلی ما این است که پروژه‌ها در نوبت تحویل ریل قرار گرفته‌اند، بنابراین هیئت مدیره و ریاست کارخانه باید در تحویل ریل تسریع کرده و حداقل ۵۰ هزار تن ریل در سال تحویل دهند، در واقع حداقل در ماه پنج هزار تن را باید تحویل بگیریم.

وی با قدردانی از حمایت‌ها و پیگیری رهبر معظم انقلاب، افزود: باید قدردان تاکیدات رهبر انقلاب باشیم که با هدایت خود مسیر توسعه کشور را هموار کردند و آقای رییس جمهور نیز به طور مستمر پیگیر پروژه‌ها هستند که این نوع پیگیری از راس نظام، مسئولیت ما را سنگین می‌کند.

وی به افزایش ۵۰ درصدی در زیرساخت ریلی کشور در هشت سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: توانستیم در این دولت از ۱۰ هزار و ۲۰۰ کیلومتر ریل به ۱۵ هزار کیلومتر برسیم که این میزان افزایش بی‌سابقه است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.