stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 21071
  • 03 دی 1394 - 9:34
4

بیانیه کاندیداهای ثبت‌نام‌کرده حزب اعتماد ملی

نامزدهای حزب اعتماد ملی در تهران در بیانیه‌ای برنامه‌های انتخاباتی خود در انتخابات مجلس دهم را تشریح کردند.

قلم | qalamna.ir :
متن بیانیه نامزدهای انتخاباتی حزب اعتماد ملی در تهران در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به این شرح است:
 
ﻫﺮ ﮐﻪ ﻣﺎ ﺭﺍ ﯾﺎﺩ ﮐﺮﺩ ﺍﯾﺰﺩ ﻣﺮ ﺍﻭ ﺭﺍ ﯾﺎﺭ ﺑﺎﺩ
ﻫﺮ ﮐﻪ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺧﻮﺍﺭ ﮐﺮﺩ ﺍﺯ ﻋﻤﺮ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩﺍﺭ ﺑﺎﺩ
ﻫﺮ ﮐﻪ ﺍﻧﺪﺭ ﺭﺍﻩ ﻣﺎ ﺧﺎﺭﯼ ﻓﮑﻨﺪ ﺍﺯ ﺩﺷﻤﻨﯽ
ﻫﺮ ﮔﻠﯽ ﮐﺰ ﺑﺎﻍ ﻭﺻﻠﺶ ﺑﺸﮑﻔﺪ ﺑﯽ ﺧﺎﺭ ﺑﺎﺩ
بنام خدا
 
مردم خوب تهران
 
نتیجه انتخابات سالم ، قانونی، شفاف و رقابتی، صندوقهای با آرای متنوع خواهد بود که می‌تواند عالی‌ترین رفتار سیاسی یک جامعه در حوزه تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری و مشارکت فردی در سرنوشت آحاد ملت و انسجام اجتماعی برای ریل گذاری توسعه کشور باشد.
 
حضور فعال و مشارکت فعالان سیاسی، مدیران و کارگزاران خبره و متعهد و افراد ملی و وطن دوست کشور در کنار نیروهای جوان و زنان در این انتخابات نماد مهمی از دموکراسی و مردم‌سالاری ایران و نظام حاکم در آن را به جهان مخابره خواهد کرد. این امر می‌تواند تاثیر بسیار مهمی در جایگاه ایران و نظام جمهوری اسلامی در منطقه و جامعه جهانی داشته باشد.
 
حزب اعتماد ملی با امید به بهبود، توسعه و پیشرفت کشور همواره اعتقاد به مشارکت حداکثری و تعیین تکلیف روند سیاسی اجرائی کشور از طریق صندوقهای رای بوده و از همین منظر معتقد به ایجاد شرایط حضور تمامی اقشار کشور در هر انتخاباتی بوده است. و این نیت متحقق نمی‌شود جز با همراهی و حمایت همه ایرانیان، هم مردم و هم مسئولان کشور و دست اندرکاران انتخابات.
 
ما امضا کنندگان این بیانیه بعنوان اعضای یک حزب سراسری که ریشه در عمق جامعه دارد معتقدیم اینک فصل جدیدی برای رویش دوباره نیروهای جوان معتقد به فعالیت حزبی است. هم اکنون سیاستمداران، مدیران و کارشناسان با تجربه باید در کنار نیروهای جوان نقش آفرینان این عرصه باشند. ما خود نیز به همین دلیل با کوله باری از تجربه در صحنه های گوناگون سیاسی در داخل و خارج، رسانه ائی، فعالیت حوزوی، دانشگاهی و حزبی وارد این کارزار شده و ذیلا” به اصول برنامه های خود بعد از طی مراحل قانونی و در صورت اخذ ارای مردم عزیز تهران و راه یابی به مجلس شورای اسلامی دنبال نموده و آنها را سرلوحه برنامه های خویش به منظور بهبود وضعیت اقتصادی، حل مشکلات توسعه ائی و تامین رفاه و منزلت مردم ایران قرار خواهیم داد.
 
در این راه مهمترین ابزار ما نقد و بررسی منصفانه و بدور از جناح بندی‌های سیاسی بوده و همکاری سازمانهای مدنی همچون رسانه ها و سایر احزاب، تعامل با دسته جات و گروه‌های سیاسی اجتماعی بوده و بی‌شک تعامل هدفمند دانشگاه و حوزه بعنوان دو عنصر اساسی نقش مهمی در رسیدن به اهداف این برنامه ها خواهند داشت.
 
مجلس شورای اسلامی به‌عنوان بالاترین نهاد قانونگذاری در جمهوری اسلامی ایران، کارکردی اساسی و حیاتی دارد. برگزیدن نمایندگانی متناسب با این جایگاه، تکلیف تاریخی، حساس و تعیین‌کننده است که نه تنها بر روند تحولات داخلی، بلکه روند تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی نیز تاثیر مستقیم خواهد داشت.
 
یکی از مهمترین برنامه های حزب اعتماد ملی اصلاح ساختار و کارکرد چنین مجلسی است که نمایندگی مردم را بصورت واقعی متحقق نماید. از دیگر برنامه ها حاکم کردن گفتمان اصیل اصلاح‌طلبی در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی است بر اساس عقلانیت، اخلاق، آزادی، مدارا، آزادگی، بلند طبعی و قانون‌گرایی به منظور دنبال کردن راهبرد تنش‌زدایی و اعتمادسازی داخلی و بین‌المللی، گفتگو، مشارکت، برابری جنسیتی، جوان‌باوری، تامین امنیت همه‌جانبه و تقویت همه ابعاد مردم‌سالاری به‌ویژه ایجاد رونق اقتصادی و تامین معیشت همه مردم.
 
ما معتقدیم چنین برنامه‌ای می تواند به تقویت و تحکیم انسجام ملی، توسعه و تعالی جامعه، رشد اقتصادی و توسعه پایدار کمک نموده و زمینه‌ساز تحقق همه اصول قانون‌ اساسی و مردم سالاری دینی شود. از این راه می توان به تحقق مشارکت حداکثری رسید که ضامن افزایش سرمایه و رفاه اجتماعی، اقتدار، وحدت و امنیت ملی است.
 
جا دارد پیشاپیش از کلیه دست اندرکاران انتخابات و رسانه های کشور قدردانی نموده و از همه سازمانهای اجرائی و نظارتی برگزاری انتخابات بخواهیم با سعه صدر و دورنگری این انتخابات را وسیله ای برای تقویت پایه های نظام و کشور قرار دهند. این امر باعث حفظ و افزایش اعتماد عمومی، وحدت و یکپارچگی ملی و تحقق مشارکت حداکثری مردم در انتخابات گردیده که تنها از طریق آماده سازی زمینه‌های مناسب برای برگزاری انتخاباتی پرشور و بر اساس قانون صورت پذیرد. انتخاباتی باشکوه، قانونمند، شفاف، رقابتی و عادلانه فقط از طریق توجه به متن قوانین موضوعه برای عدم احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات خواهد بود.
 
رسول منتجب نیا- نصرت الله تاجیک- محمد جواد حقشناس- سید رحیم ابوالحسنی- ابوالفضل شکوری و سمیه طهماسبی
 
دوم دیماه یکهزار و سیصد و نود و چهار- ستاد انتخابات وزارت کشور
 
منبع:‌  خبرآنلاین
هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.