stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 21024
  • 02 دی 1394 - 19:10
4

معاون رئیس‌جمهور: شورای نگهبان نمی‌گذارد شائبه‌ای پیش آید!

معاون رئیس‌جمهور: شورای نگهبان نمی‌گذارد شائبه‌ای پیش آید!

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اهمیت جایگاه مجلس خبرگان رهبری گفت: مجلس خبرگان رهبری اجازه نداد خلأ رهبری حتی یک روز در کشور احساس شود.

قلم | qalamna.ir :
حجت الاسلام مجید انصاری  پس از ثبت نام در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نظام انقلاب اسلامی حاصل رهبری پیامبرگونه امام و حرکت‌های جهادگونه مردم است و این مردم توانسته‌اند در عرصه‌های مختلف نقش خود را ایفا کنند.
 
وی افزود: اهمیت جایگاه مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی برای هیچ کس پوشیده نیست و همه می‌دانند که مجلس خبرگان رهبری نقش مهمی در انقلاب اسلامی ایران دارد.
 
معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: نظام اسلامی صرفاً با تکیه از مردم و استفاده از آموزه‌های دین اسلام و قرآن رهبری و روحانیت با استکبار، وابستگی و استبداد مبارزه می‌کند و از همین طریق توانست نظام استبدادی شاهنشاهی را از عرصه سیاسی بزداید و نظام اسلامی را برپایه انتخابات مردم شکل دهد.
 
انصاری گفت: همه ارکان نظام اسلامی براساس مهندسی دقیقی که خبرگان قانون اساسی برپایه اندیشه سیاسی امام ایجاد کرد، شکل گرفته است.
 
وی با اشاره به نقش مردم در انتخابات و مشارکت سیاسی آنها در صندوق‌های رأی گفت: جایگاه مجلس خبرگان رهبری جایگاه بسیار رفیعی است و در واقع لنگرگاه اطمینان مردم و مهمترین حلقه مکمل مردم سالاری دینی در نظام اسلامی است.
 
معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: وظیفه مجلس خبرگان انتخاب عالی‌ترین مقام سیاسی و رسمی کشور است. گرچه دعای همگان این است که رهبر بزرگوار ایران از توفیق و سلامتی مستمر برخوردار باشد و سایه ایشان بر سر کشور و مردم مستدام باشد، اما در ساختار سیاسی نظام اسلامی جایگاه مجلس خبرگان به شکلی است که در یک دوره از فعالیت خود پس از ارتحال امام به خوبی نقش ایفا کرد.
 
انصاری یادآور شد: در شرایطی که رسانه‌های جمعی و دشمنان نظام احساس می‌کردند پس از رحلت امام در کشور شکاف ایجاد می‌شود اما شاهد بودیم با فاصله کوتاهی و قبل از وداع مردم با پیر و مراد خود ایفای نفش کرده و نگذاشت حتی چند روزی خلأ رهبری در کشور احساس شود.
 
وی با اشاره به جایگاه مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس شورای اسلامی مجلسی اثرگذار در زمینه تنقیح قوانین و نظارت است رأی اعتماد مجلس به وزیران باعث فعالیت آنها می‌شود و این حق خانه ملت است.
 
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: طبیعی است که نمایندگان یک ملت باید از همه جریان‌های سیاسی پیروان ادیان و حتی مذاهب رسمی کشور باشند که این مسئله به خوبی در قانون اساسی ایران دیده شده است.
 
انصاری افزود: امیدواریم مجلس دهم مجلسی مرکب از نخبگان برجسته کشور در سطوح مختلف باشد تا بتوانند کشور را در مسیر رشد و توسعه پایدار قرار دهند.
 
وی ادامه داد: هم اکنون در دولت به دنبال تصویب نهایی بودجه سال ۹۵ و برنامه ششم توسعه هستیم و براساس تأکیدات رهبری بودجه سال ۹۵ و برنامه ششم توسعه مبتنی بر اقتصاد مقاومتی تدوین شده است.
 
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: امیدواریم در انتخابات سال ۹۵ با مشارکت همه احزاب، گروه‌ها و جناح‌ها شاهد رقابت سالم و قانونی بین احزاب و گروه‌ها باشیم.
 
انصاری در پاسخ به سوالی در خصوص امکان رد صلاحیت‌های گسترده در انتخابات مجلس و خبرگان، تصریح کرد: فرآیند انتخابات صرفاً از طریق قانون تأیید می‌شود و مطمئنیم اگر این مسئله تحقق یابد شاهد انتخابات پرشور و سالمی خواهیم بود.
 
وی بیان کرد: شورای نگهبان قطعاً به عنوان کسی که دارای جایگاه نظارتی است رعایت وسواس را در تأیید صلاحیت‌ها به عمل می‌آورد تا جای هیچ گونه شائبه‌ای در این زمینه وجود نداشته باشد.
 
معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: دولت نیز امانتدار مردم است و هیچ تکلیفی برای خود جز برگزاری انتخابات سالم تعریف نکرده است.
 
انصاری در خصوص کاندیداتوری سیدحسن خمینی و برخی موضع‌گیری‌های سیاسی در این خصوص گفت: ورود بزرگان به عرصه انتخابات باعث شور و نشاط سیاسی می‌شود و باید حرمت همه اشخاص و افراد و بزرگان نظام و انقلاب رعایت شود. مسئله اخلاق بسیار مهم است لذا جریانات سیاسی و طرفداران بای این مسئله را به خوبی دنبال کنند.
 
وی درباره نظارت خبرگان بر رهبری نیز تأکید کرد: قانون همه چیز را مشخص کرده است و این بحث‌هایی که در این زمینه پیش می‌آید بحث‌های ضروری نیست زیرا همه مسائل در قانون آمده است.
 
معاون پارلمانی رئیس جمهور بیان کرد: یکی از وظایف مجلس خبرگان رهبری استمرار وجوه رهبری در وجود رهبر انقلاب و تأیید این مسئله است. لذا تأمین این مسئله نیازمند نوعی نظارت کلی بر رهبری است که این مسئله از طریق نظارت‌های میدانی و با جزئیات محقق نمی‌شود.
 
انصاری در پایان سخنان خود گفت: حصول اطمینان از استمرار شرایط رهبری نوع نظارت را لازم دارد که هم در فرمایشات امام و هم در اظهارات مقام معظم رهبری آمده است./ تسنیم
هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.