stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 21007
  • 02 دی 1394 - 14:22
2

چرا با این که امروز هوا آلوده تر از دیروز بود، مدارس تعطیل نشد؟

در حالی که غلظت آلاینده‌ها نسبت به روز گذشته افزایش یافته و هوای تهران ناسالم‌تر است، مدارس دایر بودند. خانواده‌ها می‌پرسند: “چرا با وجود آلودگی هوا دانش‌آموزان به مدرسه رفتند؟”، شاید بتوان نزدیکی امتحانات را از دلایل تصمیم بر بازگشایی مدارس دانست.

قلم | qalamna.ir :

در حالی که آلودگی هوا همچنان ادامه دارد، دانش‌آموزان استان تهران بعد از سه روز خانه‌نشینی امروز چهارشنبه دوم دی ماه به مدرسه رفتند.

تسنیم ، کمیته اضطرار آلودگی هوا، عصر روز گذشته تشکیل جلسه داد و براساس تصمیم این کمیته مقرر شد تا تمام مدارس استان تهران امروز چهارشنبه ۲ دی دایر باشد.

بسیاری از خانواده‌ها این سؤال را مطرح می‌کنند: هوای تهران امروز همانند روزهای گذشته آلوده است و حتی به‌تعبیر برخی، هوا امروز آلود‌ه‌تر از روزهای گذشته است اما چرا مدارس دایر است؟

وحید حسینی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در این رابطه می‌گوید: تصمیم گیری مسئولان ذی‌ربط بر آن بود که اگر وضعیت آن‌چنان بهتر نشود بدتر هم نخواهد شد و بنابراین با توجه به چنین شرایطی دانش آموزان می‌توانند به مدرسه بروند.

احد وظیفه، مدیریت پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی نیز عنوان می‌کند: طی امروز همچنان جوی آرام در استان‌های واقع در نیمه شمالی کشور حاکم بوده که سبب تداوم پایداری هوا و افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خواهد شد.

محمد رستگاری معاون نظارت و پایش سازمان محیط زیست می‌گوید:‌ امروز چهارشنبه هوای تهران برای گروه‌های حساس ناسالم است و بر غلظت آلاینده‌ها نسبت به روز گذشته افزوده شده است.

مروری بر نظرات مسئولان مربوطه حاکی از آن است که هوای تهران، امروز نیز همانند روزهای گذشته آلوده است و همچنان این سؤال برای خانواده‌ها مطرح است: چرا مدارس دایر است؟ اما اعضای کمیته اضطرار آلودگی هوا بر این باورند که طبق گزارش‌های ارائه شده از سوی مسئولان مربوطه و جمع‌بندی کمیته به این نتیجه رسیده‌اند که وضعیت هوای امروز اگر بهتر نشود، بدتر هم نمی‌شود و در چنین شرایطی دانش‌آموزان باید به مدرسه بروند.

شاید بتوان دلیل دیگر بازگشایی مدارس را نزدیکی امتحانات دانش‌آموزان دانست. امتحانات از ۵ دی آغاز می‌شود و تعطیلی چندروزه مدارس در روزهای اخیر منجر به ایجاد اخلال در جریان آموزش شده است.

آموزش و پرورش شهر تهران به‌دلیل تعطیلی مدارس در روزهای اخیر مجبور شده است تا امتحانات دانش‌آموزان را با تأخیر آغاز کند.

در بخشنامه‌ای که اسفندیار چهاربند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در این رابطه ارسال کرده،‌ آمده است: به‌دلیل آلودگی هوا و تعطیلی چندروزه مدارس تصمیم گرفتیم تا امتحانات داخلی نوبت اول دوره‌های متوسطه اول و دوم تهران با یک هفته تأخیر برگزار شود.

بر این اساس، امتحانات دوره متوسطه اول از ۱۲ لغایت ۲۳ دی ماه و متوسطه دوم از ۱۲ لغایت ۲۹ دی ماه برگزار می‌شود.

هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.