stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 209123
  • 29 آذر 1399 - 21:49
3

اولویت استخدامی پتروشیمی بندرامام با جوانان بومی باشد

اولویت استخدامی پتروشیمی بندرامام با جوانان بومی باشد
ائمه جمعه شهرستان بندرماهشهر در خطبه های نماز جمعه این هفته خود به موضوعی مشترک اشاره کرده و از مدیران هلدینگ خلیج فارس و پتروشیمی بندرامام خواستند که اولویت استخدامی پتروشیمی بندرامام را به جوانان بومی شهرستان قرار دهند.
قلم | qalamna.ir :

در پی مصاحبه «جعفر ربیعی» مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس مبنی بر برگزاری آزمون استخدامی پتروشیمی بندرامام در سال جاری، ائمه جمعه شهرستان بندرماهشهر (جمعه ۲۸ آذر) در خطبه های نماز جمعه به این موضوع را مطالبه کردند.

ربیعی ۸ آذر در مضاحبه ای اعلام کرده بود نیمه اول دی ثبت نام و فراخوان آزمون استخدامی پتروشیمی بندرامام آغاز می‌شود و همه مقدمات برای یک آزمون بزرگ در حال انجام است و احتمال دارد برای سایر شرکت های منطقه ماهشهر نیز همزمان نیرو جذب شود.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس افزود: فراخوان برگزاری آزمون حداکثر تا نیمه اول دی ماه منتشر می شود و برگزاری آزمون منوط به خروج از شرایط قرمز کرونایی و مجوز ستاد کرونا است. اگر تعداد نیروی مورد نیاز کمتر از ۲۰۰ نفر باشد، آزمون استانی و اگر بیش از ۲۰۰ نفر باشد آزمون سراسری برگزار خواهد شد.

در این راستا «حجت الاسلام غبیشاوی» امام جمعه بندرماهشهر در فرازی از خطبه های خود اظهار کرد: در آینده نزدیک قرار است آزمون جذب نیروی کار در یکی از شرکت‌های پتروشیمی منطقه برگزار شود و اگر قرار است این جذب نیرو به صورت سراسری باشد شانس جوانان تحصیل کرده بومی برای استخدام پایین خواهد آمد.

امام جمعه بندر ماهشهر تأکید کرد: این آزمون باید منحصر به جوانان بومی شهرستان بندرماهشهر که بیش از ۲۰ هزار تحصیل کرده بیکار دارد، برگزار شود، مدیران این پتروشیمی این موضوع را خارج از اختیارات خود عنوان می‌کنند و می‌گویند هلدینگ خلیج فارس باید در این باره تصمیم‌گیری کند.

وی اضافه کرد: نماینده مردم شهرستان در پایتخت در حال پیگیری موضوع است، ائمه جمعه شهرستان نیز هم‌صدا با نماینده مجلس از وزیر نفت و مقامات استانی درخواست می‌کنیم به این مسأله ورود کنند، به اندازه کافی نیروی غیربومی در شرکت‌های پتروشیمی این منطقه جذب شده و مشغول به کار هستند، لذا در استخدام‌های جدید نیروهای بومی باید در اولویت باشند.

حجت الاسلام غبیشاوی تصریح کرد: نیروهای غیربومی در مناطق خود جذب شوند، کشور ما کشور وسیعی است و قرار نیست همه صنایع و ظرفیت‌های اشتغال در یک نقطه متمرکز شود، دولت در همان مناطق سرمایه‌گذاری، شغل ایجاد و مشکل بیکاری آنها را حل کند، روزانه مراجعات زیادی در مورد بیکاری جوانان به دفتر امام جمعه می‌شود، تقاضای مؤکد و مطالبه حتمی ما این است که این آزمون استخدامی و دیگر آزمون‌های آتی برای جذب جوانان بومی برگزار شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هر وقت جوانان بومی بیکار و تحصیل کرده ما همه استخدام شدند، آنگاه از مناطق دیگر هم نیرو جذب شود، منتظر پیگیری‌های نماینده و دیگر مسئولانی که صدایشان به جایی می‌رسد تا حصول نتیجه نهایی هستیم.

«حجت الاسلام عبادی» نیز در فرازی از خطبه‌ها با اشاره به آزمون استخدامی پتروشیمی بندر امام عنوان کرد: مطالبه جدی جوانان تحصیل کرده و خواسته ائمه جمعه شهرستان بندر ماهشهر از مدیران صنایع پتروشیمی خلیج فارس و پتروشمی بندر امام این است که در آزمون استخدامی اولویت را به جوانان منطقه بدهند.

امام جمعه شهر چمران ابراز کرد: در این راستا حمایت قاطع خود را از اقدامات نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی اعلام می‌داریم و این خواسته به حقی است که انشاءالله محقق خواهد شد، متأسفانه بزرگ‌ترین مشکل شهرستان بیکاری جوانان  و بیکاری ام‌المفاسد است، مسئولان باید در این رابطه چاره‌اندیشی اساسی کنند.

«حجت الاسلام هاشمی» امام جمعه شهرک طالقانی نیز در خطبه های خود با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی پتروشیمی بندرامام در آینده نزدیک بر لزوم استخدام نیروهای بومی منطقه تاکید کرد و یاد آور شد: شرکت پتروشیمی بندر امام در حال تدارک آزمون جذب نیروی کار مورد نیاز خود است، مطالبه ما از نماینده مجلس و مسؤلان هلدینگ خلیج فارس این است که با وجود جوانان بی شمار جویای کار و باسواد در شهرستان بندرماهشهر، این آزمون را مختص نیروهای بومی قرار دهند.

پتروشیمی بندرامام یکی از بزرگترین پتروشیمی های کشور است که در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی شهرستان بندرماهشهر واقع شده است؛ شهرستان بندرماهشهر با بیش از ۴۰۰ هزار نفر جوانان بیکاری بسیاری داشته که مطالبه همیشگی آنها استخدام نیروهای بومی در شرکت های پتروشیمی منطقه بوده است.

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.