stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
  • کد خبر : 20890
  • 02 دی 1394 - 12:13
5

خنثی شدن یک حمله تروریستی در فرانسه/ بازداشت دو مظنون

«برنار کزنوو» وزیر کشور فرانسه از خنثی شدن طرح یک حمله تروریستی در نزدیکی «اورلئان» در روزهای گذشته و بازداشت دو مظنون در این رابطه خبر داد.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری فرانسه از تولوز، کزنوو شب گذشته(سه شنبه شب)اعلام کرد این حمله که علیه نیروهای انتظامی در اورلئان در مرکز فرانسه، برنامه ریزی شده بود توسط «مدیریت کل امنیت داخلی» خنثی شد. به این ترتیب شمار حملات تروریستی خنثی شده در خاک فرانسه از سال ۲۰۱۳ میلادی تا کنون به ۱۰ مورد رسید.

وی در اظهاراتی در جمع نیروهای انتظامی و پلیس منطقه تولوز، اعلام کرد: در ۱۹ دسامبر (۲۸ آذر) دو فرانسوی یکی ۲۰ساله و ناشناس برای پلیس فرانسه و دیگری ۲۴ ساله و دارای پرونده قضایی بزهکاری به دلیل تماس با تروریست های فرانسوی فعال در سوریه بازداشت شدند.

منابع پلیس پاریس اصالت این دو فرانسوی بازداشت شده را مراکشی و توگویی اعلام کرد.
وزیر کشور فرانسه در ارائه آماری از نتایج اقدام های پلیس و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی فرانسه پس از حملات تروریستی ۱۳ نوامبر (۲۲ آبان) اعلام کرد ۱۸۵ پرونده برای ۹۸۵ نفر که ۲۵۰ تن از آنان پس از اقدامات تروریستی به فرانسه بازگشته اند، گشوده شده است. ۱۴۵ تن از این افراد زندانی هستند.

کزنوو همچنین اعلام کرد: در چارچوب تشدید کنترل مرزی که پس از حملات تروریستی پاریس در دستور کار قرار گرفت، از ورود سه هزار و ۴۱۴ نفر به داخل فرانسه به دلیل خطری که برای امنیت و نظم ملی داشتند، ممانعت به عمل آمده است.

وی درباره دو هزار و ۸۹۸ مورد تفتیش در چارچوب اعلام وضعیت فوق العاده در سراسر فرانسه، افزود: در جریان این تفتیش ها ۳۴۶ نفر به مراجع قضایی احضار، ۲۹۷ نفر بازداشت و ۵۱ نفر نیز زندانی شدند. همچنین ۴۴۳ قبضه سلاح، مقادیری مواد مخدر و نزدیک به یک میلیون یورو پول نقد، کشف و ضبط شد.

بنا به اعلام کزنوو، ۳۸۴ نفر در حبس خانگی قرار گرفتند که ۷۸ درصد آن ها گرایشات افراطی داشته اند.

وی همچنین از بازرسی ۳۹ عبادتگاه و تعطیلی ۱۰ مورد از آن ها خبر داد.
وزیر کشور فرانسه همچنین در پاسخ به انتقاداتی که به اعلام وضعیت فوق العاده و مغایرت آن با آزادی های فردی مطرح می شود، از عملکرد دولت دفاع کرد و افزود: وضعیت فوق العاده به معنای فراموش کردن حاکمیت قانون نیست.

تنها یک ماه از حملات تروریستی ۱۳ نوامبر (۲۲ آبان) پاریس که در جریان آن ۱۳۰ تن جان خود را از دست دادند، می گذرد.
فرانسه پس از این حملات تروریستی که گروه تروریستی «داعش» مسئولیت آن را برعهده گرفت، همچنان در وضعیت فوق العاده به سر می برد.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.