stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 20839
  • 02 دی 1394 - 11:25
0

دعوت شکوری راد از اصلاح طلب‌ها برای ثبت نام در انتخابات مجلس

دعوت شکوری راد از اصلاح طلب‌ها برای ثبت نام در انتخابات مجلس

دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی از عموم اصلاح طلبان جهت شرکت در انتخابات مجلس دهم دعوت کرد.

قلم | qalamna.ir :

علی شکوری راد در ارتباط با ضرورت حضور در انتخابات اظهار کرد: انتخابات پیش رو برای هر دو جناح اهمیت ویژه ای پیدا کرده است. بعد از انتخابات سال ۹۲ به نظر می‌رسد که هردو جناح به نتیجه ی انتخابات چشم دوخته ‌اند تا ببینند که روند آینده ی سیاسی کشور به چه سمتی می رود.

وی خاطرنشان کرد: اصولگرایان که در حقیقت هشت سال همه ارکان قدرت را در قبضه خود داشتند احساس می کنند که با انتخابات سال ۹۲ رخنه‌ای ایجاد شده که اصلاح طلبان توانسته اند به قدرت بازگردند.آن ها نگران این هستند که حضور اصلاحات در قدرت ادامه پیدا کند و جناح اصلاحات بتواند در انتخابات مجلس کرسی های بیشتری را کسب کند و موقعیت بهتری بدست بیاورد.

وی با اشاره به یکپارچگی ۸ ساله‌ ای که جریان اصولگرایی در دوران احمدی‌نژاد از جهت حضور در عرصه قدرت از آن برخوردار بود و به گفته وی با تکیه بر آن خطاهایشان را لاپوشانی می‌کردند گفت: آن جریان فکر می کند اگر نتوانند به آن یکپارچگی برسند نمی توانند پاسخ‌گوی عملکردشان باشند. در حقیقت نگرانی عمده ی آن ها این است که در معرض سوال اصلاح‌طلبان قرار بگیرند . به همین دلیل خیلی نگران هستند که اگر اصلاح طلب ها حضور بیش تری داشته باشند موقعیت آن ها به شدت تضعیف خواهد شد و این روند ادامه پیدا خواهد کرد؛ چرا که مطالب بسیار زیادی از آن دوران بر ملا می شود.

وی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات امیدوارهستند، گفت: اصلاح طلب‌ها هم که در هشت سال دولت قبل در تنگنا بودند بعد از انتخابات سال ۹۲ روحیه بهتری پیدا کردند و احساس می کنند با وجود بسته بودن ها می شود گشایشی ایجاد کرد. بنابراین آنها که با تفکر گشایش اجتماعی وارد انتخابات شدند، به دنبال گشایش های دیگری در این انتخابات هستند.

شکوری راد در پاسخ به این پرسش که چرا چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب کمتر درمرحله ثبت نام انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی شرکت کرده اند اظهار کرد: من می پذیرم که تردید در بین چهره های شاخص اصلاح‌طلب برای نامزدی بیش از چهره های جدید است .آن ها یک وضع و اعتبار اجتماعی دارند و نمی خواهند وارد عرصه ای بشوند که با رد صلاحیت خدشه ای به آن ها وارد شود . بویژه کسانی که تا به حال خود را در معرض رد صلاحیت‌ها قرار نداده بودند بیش تر به این موضوع می اندیشند.

وی ادامه ‌داد: چهره‌های شاخصی که قبلا وزیر بودند و در رتبه های عالی کشور خدمات شایسته ای داشتند، نسبت به ثبت نام در انتخابات تردید دارند، آن ها نگران هستند که برای چهره بی خدشه اجتماعی‌شان مشکلی ایجاد شود، بنابراین من قبول دارم که در بین این افراد تردید وجود دارد . این تردید را دربین جوان ترها و کسانی که یک بار رد صلاحیت شده‌اند کمتر می بینیم ،بنابراین اگر بخواهند ثبت نام کنند در فرصت‌های آخر اقدام می‌کنند.

وی در ارتباط با دعوت اصلاح طلبان شاخص از چهره های این جناح برای حضور در انتخابات گفت:اصلاح طلب ها فراخوان عمومی دادند که هر کسی در خودش این توانمندی را می بیند، برود ثبت نام کند.

دبیر کل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی افزود: البته هر اصلاح طلبی باید به اطراف خودش نگاه کند و افراد شایسته را به ثبت نام در انتخابات دعوت کند . من از همه ی اصلاح‌طلب‌ها دعوت می کنم که در هرکسی هم به لحاظ توانمندی و هم به لحاظ زمینه‌ی اجتماعی آمادگی می بینند به او برای ثبت نام توصیه و تاکید کنند. این افراد باید ثبت نام کنند تا بعد از احراز صلاحیت ها دست ما برای بستن لیست پر باشد و اگر هم فکر می کنند، نیاز به کمک دارند می توانند از افراد شاخص اصلاح طلب استفاده کنند.

وی تصریح کرد: افراد شایسته انتظار نداشته باشند، تا بزرگان اصلاحات با آن ها تماس بگیرند یا به آن ها برای حضور توصیه و سفارش کنند، چون افراد شاخص اصلاحات هم معذوریت هایی دارند؛ البته در موارد مورد نیاز ممکن است این کار را انجام دهند، بنابراین من توصیه‌ای سه جانبه می کنم به این که اصلاح طلب‌ها به اطرافشان نگاه کنند و افراد با صلاحیت را تشویق به ثبت نام کنند. دوم افرادی که این پتانسیل را در خود می بینند را دعوت می کنم که در انتخابات حضور پیدا کنند و سوم افراد شاخص اصلاحات را توصیه می کنم که اگر کسی از آن ها خواست که از فردی دعوت کنند خواست آن ها را بی جواب نگذارند. البته این توصیه ما این مخاطره را دارد که فردای روز ثبت نام ها با انباشتگی کاندیدها مواجه باشیم و انتخاب بین آن ها سخت شود . البته این سختی به مراتب شیرین تر از آن است که مردم بخواهند به اصلاح طلب ها رای بدهند، اما ما کاندیدایی برای آن ها نداشته باشیم.

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.