stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 208244
  • 28 آذر 1399 - 13:05
0

تصویب قطعنامه پارلمان اروپا در مورد ایران

قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: پارلمان اروپا با تصویب قطعنامه‌ای ایران را محکوم کرد. این قطعنامه به‌ویژه به نسرین ستوده، حقوق‌دان زندانی و برنده جایزه حقوق بشر ساخاروف پرداخته و خواستار آزادی فوری او شده است.
قطعنامه نمایندگان پارلمان اروپا علاوه بر آن اعدام روح‌الله زم، مسئول کانال تلگرامی آمدنیوز و نیز نوید افکاری، ورزشکار کشتی‌گیر را محکوم کرده و از مقامات ایران خواسته است اجرای اعدام قریب‌الوقوع احمدرضا جلالی، پژوهشگر سوئدی-ایرانی را به فوریت متوقف کند.
نمایندگان پارلمان اروپا در این قطعنامه از جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و از تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا به تأکید خواسته‌اند با مداخله‌ورزی خود بکوشند تا مانع از اعدام احمدرضا جلالی شوند و تلاش کنند که حکم اعدام این زندانی لغو و آزادی فوری او تضمین گردد.
در متن قطعنامه تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا فراخوانده شده‌اند به طور مشترک بیانیه‌های علنی انتشار دهند و با ابتکارات دیپلماتیک بکوشند روندهای رسیدگی  دادگاه‌ها را زیر نظر بگیرند و از زندان‌های ایران  بازدید کنند.در متن  قطعنامه در هفت صفحه به بسیاری جوانب دیگر وضع حقوق بشر در ایران پرداخته شده است.
این قطعنامه با ۶۱۴ رأی موافق، ۱۲ رأی مخالف و ۶۳ رأی ممتنع  به تصویب پارلمان اروپا رسید.

 

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.