stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 20747
  • 30 آذر 1394 - 12:24
1

حزب حاکم اسپانیا، پیروز انتخابات شد

پس از شمارش ۹۶ درصد آرای انتخابات سراسری روز یکشنبه اسپانیا، حزب حاکم مردمی پیروز انتخابات شد اما رای کافی برای تشکیل دولت کسب نکرد.

قلم | qalamna.ir :

همانطوری که پیش بینی می شد ، چهار حزبی مردمی ، سوسیالیست ، شهروندان و پودموس که بیشترین شانس را برای پیروزی در انتخابات اسپانیا داشتند، هیچکدام رای کافی برای اکثریت مطلق با هدف مشخص شدن نخست وزیر و تشکیل دولت کسب نکردند.

درچنین سناریویی ، احزاب برای تشکیل دولت نیاز به ائتلاف با یکدیگر دارند اما به جز حزب مردمی ، سایر احزاب به صراحت اعلام کردند که به حزب دیگری ائتلاف نخواهد کرد. در نتیجه ، اسپانیا در حال حاضر با این نتایج، بدون دولت مانده است.

دراین راستا ، ۳۶میلیون و۵۱۰ هزار و ۹۵۲ نفر اسپانیایی واجد شرایط برای تجدید ۳۵۰ نماینده مجلس و ۲۰۵ نماینده سنا به پای صندوق های رای فراخوانده شده بودند و۷۲ درصد مردم در آن مشارکت داشتند که ۳ درصد بیشتر از انتخابات چهارسال قبل است.

پس از شمارش آرا ، حزب مردمی ۲۸٫۷ درصد ، حزب سوسیالیست ۲۲٫۱ درصد ، پودموس ۲۰٫۶ درصد و شهروندان ۱۳٫۹ درصد رای به دست آوردند.

،از مجموع ۱۷۶ کرسی مجلس نمایندگان ، حزب مردمی ۱۲۱ کرسی ، حزب سوسیالیست ۹۳ کرسی ، پودموس ۶۹ کرسی و شهروندان ۳۹ کرسی را کسب کردند.

هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.