stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 207415
  • 26 آذر 1399 - 14:13
1

دولت فدرال ترامپ بیشتر از مجموع ایالت‌ها دست به اعدام زده است

دولت فدرال ترامپ بیشتر از مجموع ایالت‌ها دست به اعدام زده است

دونالد ترامپ تمایز ناسالمی به ریاست جمهوری خود اضافه کرده -برای نخستین بار در تاریخ آمریکا، دولت فدرال در عرض یک سال شهروندان غیرنظامی بیشتری را نسبت به مجموع کل ایالت‌ها، اعدام کرده است.

قلم | qalamna.ir :

ایسنا به نقل از روزنامه گاردین، طی سال ۲۰۲۰، در اشباع بی‌سابقه‌ای از قتل قضایی، دولت ترامپ در کشتن ۱۰ زندانی عجله به خرج داد. این دست‌ودل‌بازی در اعدام‌ها، از هنجارهای تاریخی فراتر رفت و تماماً در مقابل رد عمل “مجازات مرگ” قد علم کرد که چندین سال بود در آمریکا سر و صدا به پا کرده بود.

ماهیت پرعطش دولت ترامپ برای خون، در گزارش پایان سال “مرکز اطلاعات مجازات اعدام” (DPIC) عنوان شده است. در سال‌های اخیر، بررسی سالانه، بر روند ثابت اعدام‌ها تأکید کرده که هر یک توسط ایالت منفردی انجام شده است.

این الگو تا سال ۲۰۲۰ با روند ثابتی ادامه داشته و به خاطر همه‌گیری کرونا که تعداد کم اعدام‌های برنامه‌ریزی شده را سرکوب کرد، افزایش یافت. فقط پنج ایالت- آلاباما، جورجیا، میسوری، تنسی و تگزاس- اعدام‌های قضایی را اجرا کردند و فقط تگزاس بود که بیش از یک اعدام را اجرا کرد که این کمترین تعداد اعدام ایالت‌ها از ۱۹۸۳ به این سو بود.

ایالت‌ها در مقایسه با ۱۰ اعدام دولت فدرال، ۷ اعدام را اجرا کردند. با وجود عجله در اعدام‌های فدرال، تعداد آن‌ها هنوز کمترین مقدار در آمریکا از سال ۱۹۹۱ به بعد بود. با وجود این مسیر تنزلی، اقدامات دولت ترامپ یک انحراف ناگوار جلوه می‌کند.

“روبرت دانهام”، مدیر اجرایی مرکز اطلاعات مجازات مرگ و نویسنده گزارش پایان سال آن گفت: سیاست‌های دولت فقط در عدم تطابق با اقدامات تاریخی رئیس جمهوران قبلی نبودند، بلکه کاملاً با اقدامات ایالتی امروز هم بی‌تناسب هستند.

جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا وعده داده مجازات اعدام را حذف کند، اما تا زمانی که او در ۲۰ ژانویه بر سر کار بیاید، ترامپ مسئول خواهد بود. سه زندانی فدرال دیگر- از جمله تنها زن اعدامی فدرال- هم قرار است پیش از پایان کار ترامپ، اعدام شوند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.