stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 20690
  • 30 آذر 1394 - 11:37
3

رئیس جمهور پس از ثبت نام: همه احزاب و گروه‌ها باید در انتخابات حضور پیدا کنند

رئیس جمهور پس از ثبت نام: همه احزاب و گروه‌ها باید در انتخابات حضور پیدا کنند

رئیس جمهور گفت:مجلس خبرگان همواره آماده است برای روز مبادا و این برای ثبات سیاسی کشور مهم است مردم حس می‌کنند در هیچ شرایطی در کشور خلا ایجاد نمی‌شود .

قلم | qalamna.ir :

حجت آلاسلام حسن روحانی پس از ثبت نام با حضور در محل استقرار خبرنگاران در ستاد انتخابات وزارت کشور عنوان کرد: روز آغاز امامت حضرت ولیعصر را تبریک می‌گویم امیدوارم روزهای مبارکی این روز‌ها باشد. حضور داوطلبان در مراکز ثبت‌نام شور و هیجان خوبی را در میان مردم ایجاد کرده است. 

وی افزود: برای ما مهم است که به دنیا در زبان و عمل اعلام کنیم که تصمیم‌گیر اصلی برای مدیریت کشور٬ آرای مردم و صندوق انتخابات است و ما اولین کشوری هستیم که نظام پارلمانی و انتخاباتی را در مشروطه قبول کردیم ولو اینکه انحرافی بعدا ایجاد شد. در مردمسالاری دینی باز هم اولین کشور منطقه بودیم که انقللاب اسلامی را به ثمر نشاندیم. 

روحانی تاکید کرد: امروز برای سی و سومین انتخابات آماده می‌شویم. مجلس٬ مرکز قانونگذاری کشور است نمایندگان بر دستگاه اجرایی نظارت می‌کنند و با آرای نمایندگان است که وزرا مجوز کار پیدا می‌کنند. 

وی با اشاره به انتخابات خبرگان ادامه داد: مهم‌ترین ستون نظام٬ رهبری معظم است. امروز اگر در کشور اتحاد و انسجام و هماهنگی است و می‌توانیم از مشکلات به راحتی عبور کنیم٬ در سایه شخص ولی فقیه است. این از مهم‌ترین ستون و ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران است. 

رئیس جمهور گفت: مجلس خبرگان همواره برای روز مبادا آماده است و این برای ثبات سیاسی کشور مهم است که مردم حس می‌کنند در هیچ شرایطی در کشور خلاء ایجاد نمی‌شود. مردم در اسفند پای صندوق انتخابات خواهند رفت و امیدواریم هر دو انتخابات مبارک باشد. 

وی خاطرنشان کرد: از همه آن‌ها که خود را صالح برای خدمت به مردم می‌دانند استفاده و استقبال می‌کنیم. آن‌ها باید به صحنه بیایند و ثبت‌نام کنند. به برخی دغدغه‌ها که در گوشه و کنار گفته می‌شود اعتنا نکنند. کشور ما کشور قانون است و شورای نگهبان بر مبنای قانون عمل خواهد کرد و اگر در گوشه‌ای از دستگاه اجرایی تخلفی باشد٬ دولت با شدت برخورد خواهد کرد. 

رئیس جمهوری با بیان اینکه در پی انتخابات شکوهمند و صددرصد سالم همراه با مشارکت حداکثری و رقابتی خواهیم بود٬ گفت: ان‌شاءالله دولت با همکاری و هماهنگی این مهم را تامین خواهد کرد.

وی افزود: مسئله دیگر که بر آن تاکید می‌کنم٬ حضور بانوان در انتخابات است٬ البته ایران جزو کشورهای پیشرفته حتی در مقایسه با جهان در استفاده از مشارکت و حضور زنان است.

رئیس قوه مجریه گفت: بانوان در تمامی مشارکت‌ها، اجتماع‌های فرهنگی و دینی حضوری پررنگ دارند و قطعاً در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان هم باید حضور داشته باشند.

روحانی بیان داشت: تمام افرادی که صالح هستند٬ حتماً در انتخابات حضور پیدا کنند٬ چرا که تعداد قابل توجه بانوان از دید افکار عمومی جهان برای اینکه بتوانند واقعیت کشور را درک کنند٬ اهمیت دارد و بدانند همه چیز در ایران بر مبنای جنسیت نیست٬ بلکه شایسته‌سالاری ملاک است.

وی گفت: امیدواریم این انتخابات منشائی برای وحدت و انسجام بیشتر در کشور باشد٬ چراکه در هر زمان دیگر بیشتر نیازمند وحدت و یکپارچگی هستیم و همه٬ این وحدت را در شرایط کنونی احساس می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: همه احزاب و گروه‌ها باید در انتخابات حضور پیدا کنند٬ چراکه در صورت نبود آنها انتخابات نشاط لازم را نخواهد داشت.

رئیس جمهور در پایان از تمامی دست‌اندرکاران، نظات، شورای نگهبان، مسئولان وزارت کشور و… که جهت انجام وظیفه در برگزاری انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تشکر و قدردانی کرد.

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.