stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 20425
  • 28 آذر 1394 - 11:57
4

اوباما: اسد نمی‌تواند ثبات را به سوریه بازگرداند

اوباما: اسد نمی‌تواند ثبات را به سوریه بازگرداند

رییس‌جمهوری آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی پایان سال میلادی جاری خود به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد.

قلم | qalamna.ir :

کنفرانس مطبوعاتی باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا در کاخ سفید برگزار شد. اوباما در این نشست خبری توافق هسته‌ای ایران و از سرگیری روابط دیپلماتیک با کوبا را از جمله دستاوردهای دولتش در سال ۲۰۱۵ خواند. وی با اشاره به آخرین تحولات سوریه مدعی شد که اسد نمی‌تواند ثبات و صلح را به این کشور بازگرداند. وی در ادامه ادعا کرد: معتقدم اسد مشروعیت خود را از دست داده است و مجبور خواهد شد از قدرت کناره‌گیری کند. تا زمانی که اسد روی کار است، نمی‌توان در سوریه ثباتی برقرار کرد.

 

رییس‌جمهوری آمریکا گفت که کشورش به رهبری ائتلافی که علیه داعش تشکیل شده، ادامه خواهد داد و حملات علیه این گروه تروریستی شدیدتر از گذشته ادامه خواهد یافت.به گفته اوباما، ائتلاف آمریکایی ضد داعش موفق شده ۴۰ درصد از مناطق تحت کنترل داعش را بازپس بگیرد. وی همچنین از میان بردن داعش در سوریه را اولویتی اصلی قلمداد کرد.

 

به نقل از شبکه خبری ای.بی.سی، اوباما بستن زندان گوانتانامو را بخشی از راهبرد مقابله با تروریسم دانست و گفت که این زندان “آهن‌ربایی” برای افراط‌گرایان است. وی ادامه داد: اطلاعات اینترنتی نشان می‌دهد که گروه‌های افراطی از این زندان برای نشان دادن این استفاده می‌کنند که آمریکا با اسلام در جنگ است.اوباما در آخرین کنفرانس مطبوعاتی‌ خود در سال جاری میلادی و پیش از ترک واشنگتن به مقصد کالیفرنیا و پس از آن هاوایی گفت، در سال ۲۰۱۶ دوباره برای بستن گوانتانامو تلاش خواهد کرد و در صورت لزوم از حکم حکومتی برای عملی کردن تصمیم‌ خود استفاده خواهد نمود.

 

وی تاکید کرد، با بازگرداندن تعدادی دیگر از زندانیان گوانتانامو در سال ۲۰۱۶، شمار زندانیان باقی‌مانده به زیر ۱۰۰ تن خواهد رسید و همزمان او دوباره تلاش خواهد کرد تا کنگره را برای برچیدن کامل این زندان ترغیب کند.زندان گوانتانامو که به گفته رییس‌جمهوری آمریکا مستمسکی برای تبلیغ و جذب نیرو توسط گروه‌های افراطی شده، یکی از جنجالی‌ترین مباحث حقوق‌بشری در داخل آمریکاست.وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده آمریکا اشاره کرد و گفت: فکر می‌کنم یک دموکرات جانشین من شود و باید بگویم که برای تحقق این امر با حداکثر توانم در کارزارهای انتخاباتی حضور خواهم یافت.

 

رییس‌جمهوری آمریکا اظهارات خود را با طنزی در مورد اکران فیلم جدید “جنگ ستارگان” به پایان برد و از خبرنگاران اجازه خواست که کنفرانس را زودتر تمام کند چرا که می‌خواهد به دیدن جنگ ستارگان بنشیند.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.