stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 20277
  • 26 آذر 1394 - 10:59
5

روسیه به دنبال تشدید تحریم‌ها علیه ترکیه

وزارت توسعه اقتصادی روسیه طرح تشدید تحریم‌ها علیه ترکیه را تهیه کرد.

قلم | qalamna.ir :
روسیه پیشتر در پی اقدام ترکیه در سرنگونی هواپیمای روسی در ماه نوامبر گذشته، محدودیت‌هایی در تعامل با آنکارا وضع کرده بود.
 
خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از روزنامه کومرسانت گزارش کرد که پیش‌نویس این طرح که از سوی وزارت توسعه اقتصادی روسیه تهیه شده است، شامل تحریم واردات تمامی تولیدات و خدمات از ترکیه به روسیه می‌شود و اقدام دولت روسیه در خرید هرگونه محصول از شرکت‌های ترکیه را ممنوع می‌کند.
 
روسیه تاکنون تحریم‌هایی درباره واردات محصولات کشاورزی، جلوگیری از سفر اتباع روس به ترکیه و تعلیق همکاری های نظامی علیه آنکارا وضع کرده است.
 
درهمین حال الکسی مشکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری نووستی اعلام کرد، مقام های ترکیه باید خسارات ناشی از سرنگونی هواپیمای روسی سوخو-۲۴ را جبران کرده و تضمین می‌نمودند که در آینده چنین حوادثی تکرار نشود.
 
مشکوف تأکید کرد: حمله به هواپیمای نظامی روسی یک جنایت جدی است که نمی‌تواند پیامدهای مربوطه را به همراه نداشته باشد.
 
العالم، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: با در نظر داشتن تمام این نکات، مقام‌های ترکیه باید به جای ادامه انکار مسئولیت خود به خاطر این حادثه و لکه‌دار کردن عملیات قانونی روسیه در سوریه باید حداقل کار لازم از نقطه نظر موازین حقوق بین‌المللی را انجام داده و خسارات را جبران کرده و تضمین می‌کردند که در آینده چنین حوادثی تکرار نشود.
هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.