stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 201454
  • 15 آذر 1399 - 12:02
0

اذعان ابتکار به آلودگی هوا و محیط زیست بدلیل مشکلات مصرف انرژی

اذعان ابتکار به آلودگی هوا و محیط زیست بدلیل مشکلات مصرف انرژی

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری گفت: از طریق بهینه سازی موتورخانه‌ها می‌توان حدود ۱۰۰ هزار اشتغال در کشور ایحاد کرد و اینگونه می توان گامی مهم در راستای اشتغال دختران فارغ التحصیل جویای کار در این زمینه برداشت.

قلم | qalamna.ir :

معصومه ابتکار در مراسم امضای تفاهم‌نامه اصلاح الگو مصرف انرژی با وزارت نفت با محوریت زنان و خانواده ایرانی اظهار کرد: اصلاح الگوی مصرف انرژی و حفظ منابع که از موضوعات مهم این تفاهم‌نامه است می‌تواند در راستای گفتگوی ملی خانواده پیگیری شود و یکی از موضوعات مهم مطرح در خانواده‌ها باشد تا بتوان این حساسیت را به نسل‌های آینده منتقل کرد. 

ابتکار با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد  تشکل‌ها، دانشگاهیان، رسانه‌ها و به ویژه رسانه ملی در راستای اجرای مفاهیم تاکید شده در این تفاهم‌نامه استفاده کنیم، ادامه داد: زنان می‌توانند از طریق خانواده ها و جایگاه های اجتماعی نقش الهام بخشی داشته باشند. هنگام فعالیتم در سازمان محیط زیست پویشی را تحت عنوان “پویش  ۱۸ درجه” آغاز کردیم و تاکید داشتیم تمانی افراد دمای اتاق را بر روی ۱۸ درجه تنظیم کنند، چنین پویش‌هایی می‌توانند در راستای کاهش مصرف انرژی موفق عمل کنند.

به گفته ابتکار برخی کشورها از طریق بهینه سازی موتورخانه‌ها و یا هوشمند سازی آن‌ها توانسته‌اند به ایجاد ۳۰۰ هزار شغل دست یابند از این رو توجه به این فعالیت‌ها و ترویج فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه می‌تواند به اشتغال دختران و جوانان فارغ التحصیل در حوزه‌های مهندسی بانجامد. 

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با بیان اینکه باید دو رویکرد تقویت مشوق‌ها و فرهنگ سازی را جهت اصلاح الگوی مصرف دنبال کنیم، افزود: در بحث مشوق‌ها باید توجه ویژه به هدفمندی رایانه‌ها و الگوی مصرف مردم داشته باشیم تا خانواده‌ها متوجه منفعت اقتصادی اصلاح الگوی مصرف در زندگی خود شوند. 

وی معتقد است که با استناد به فرهنگ دینی، ایرانی و حتی استفاده از الگوهای جهانی می‌توانیم فرهنگ درستی را در زمینه سبک زندگی سازگار با محیط زیست، بهینه سازی مصرف و رعایت حقوق نسل‌های آیند ایجاد کنیم.

ابتکار ادامه داد: حفاظت از منابع و مورد توجه قرار دادن حقوق نسل‌های آینده تکلیف انسانی ما محسوب می‌شود. همچنین توسعه پایدار به معنای قابل دسترس بودن منابع توسعه برای نسل‌های آینده باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد. اذعان داریم در مباحثی نظیر مصارف خانگی، صنعتی و تا حدی نیروگاهی با مشکلاتی مواجه بودیم که از تبعات آن می‌توان به آلودگی هوا و محیط زیست اشاره کرد. 

وی در انتها گفت: از این رو اصلاح الگوی مصرف در جهت رونق و تامین نیازهای اقتصادی بسیار اهمیت دارد که امید است با امضای این تفاهم‌نامه و به تبع آن موافقت‌نامه بتوانیم گام‌های خوبی در این راستا برداریم.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.