stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 201324
  • 15 آذر 1399 - 10:01
0

آصفری: بودجه پیشنهادی دولت خوش بینانه نوشته شده است

آصفری: بودجه پیشنهادی دولت خوش بینانه نوشته شده است

نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها تاکید کرد که به طور کلی لایحه بودجه ۱۴۰۰ خیلی خوش بینانه آماده شده است و باید با اصلاحات جدی منطقی‌تر شود.

قلم | qalamna.ir :

محمد حسن آصفری در گفت و گو با با اشاره به لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، بیان کرد: به طور کلی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ آنطور که باید به بحث اقتصاد مقاومتی توجه نشده است و از سوی دیگر فروش روزانه ۲/۵ میلیون بشکه نفت خیلی خوش بینانه است. همچنین به بحث استفاده از ارز دولتی به منظور تامین کالاهای اساسی برای دهک های پایین جامعه توجه ویژه ای نشده است.

وی در ادامه اظهار کرد: در لایحه بودجه پایه های مالیاتی جدیدی تعریف نشده است. در حوزه خنثی سازی تحریم ها نیز آنطور که باید و شاید برنامه ریزی صورت نگرفته است. به طور کلی لایحه بودجه خیلی خوش بینانه است و باید منطقی تر شود.

نماینده مردم اراک در مجلس تصریح کرد: از سوی دیگر فروش اموال دولت در لایحه زیاد است و به نوعی اموال دولت در دست گروهی خاص که ثروتمند هستند، می افتد. این یک ایراد جدی است که باید رفع شود. در خصوص بحث کرونا آنطوری که باید به جبران خسارت برای اصناف و مجموعه هایی که متضرر شده اند، توجه نشده است.

آصفری در پایان تاکید کرد: در بحث جداول نیز ما انتظار داشتیم برخی از آن ها حذف شود. چه جداول مربوط به نهادهای انقلابی و چه جداول مربوط به سازمان ها، ارگان ها و وزارتخانه ها هزینه بالایی را به کشور تحمیل می کند. از نظر بنده کلیات لایحه بودجه نیاز به اصلاحاتی دارد که باید به طور جد دنبال شود. مجلس در تصویب بودجه در کنار همکاری با دولت باید در نظر بگیرد که بخشی از بودجه سال آتی را دولت جدید باید عملیاتی کند. فلذا باید همه تلاش را به کار گرفت تا بودجه ای منطقی و عاقلانه به تصویب برسد.

لایحه بودجه ۱۴۰۰ روز چهارشنبه ۱۲ آذر ماه تقدیم مجلس شد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.