stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 201248
  • 14 آذر 1399 - 21:01
0

قیمت پرتقال در باغ، ۸ تا ۱۰ هزار تومان است/ صادرات کم شود، قیمت شکسته می شود

قیمت پرتقال در باغ، ۸ تا ۱۰ هزار تومان است/ صادرات کم شود، قیمت شکسته می شود

ایسنا/قم رئیس اتحادیه میوه و تره بار قم افزایش هزینه های تولید را عامل گرانی امسال میوه و مرکبات دانست و گفت: در آینده نزدیک با کاهش صادرات قیمت ها هم شکسته خواهد شد.

قلم | qalamna.ir :

عباس موحدی در گفتگو با ایسنا گفت: گزارش ایسنا در خصوص افزایش بی رویه قیمت میوه گزارش دور از واقعیت نیست ولی باید دلایل این گرانی را در چند وجه بررسی کرد.

وی افزود: گرانی پرتقال و نارنگی در بازار امسال بی دلیل نیست. این گرانی به حسب گران شدن همه ابعادتولید میوه از کود و هزینه های داشت و برداشت و کارگر و کرایه ها و… بررسی کرد.

وی گفت: امروز ناول در بازار ۲۰ هزار تومان است ولی قیمت پرتقال شهسوار همین الان بین ۶ تا ۱۰ هزار تومان است.  متوسط قیمت پرتقال و نارنگی که میوه های محبوب مردم در فصل زمستان است هم حدود ۱۰ ا ۱۵ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار استان قم بیان کرد: بیشتر محصولات مرکبات شمال به کشورهای مثل روسیه و افغانستان و… صادر می شود. وقتی باغدار میوه را به قیمت ۸ تا ۱۰ هزار تومان در محل می فروشد چرا باید این قیمت در قم زیر تومان باشد؟ واقعا به باغدار هم نمی توان خرده گرفت زیرا یک سال زحمت کشیده است و با افزایش نرخ تولید مجبور است از سود یک ساله خود مطمن باشد و به همین دلیل صادرات را در این شرایط ترجیح می دهد.

وی گفت: اگر خواهان شکسته شدن قیمت هستیم باید صادرات متوقف شود که با انباشت محصول در بازار قیمت میوه شکسته شود. وگرنه با این وضعیت نباید منتظر کاهش قیمت ها بود. امیدواریم در آینده با تمهیداتی که دولت اجرا خواهد کرد شاهد کاهش قیمت ها باشیم.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.