stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 201183
  • 14 آذر 1399 - 17:38
2

گندمکاران شیرازی نگران تامین بذر نباشند

گندمکاران شیرازی نگران تامین بذر نباشند
فارس/قلم- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت: ۵ هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان تاکنون به زیر کشت گندم آبی رفته ایت و برای حدود ۳هزار هکتار باقیماندهاز بابت تامین بذر نگرانی وجود ندارد.
قلم | qalamna.ir :

ذبیح اله سیروسی تصریح کرد: در این شهرستان بر اساس برنامه ابلاغی ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار باید گندم آبی کشت شود که برای این میزان به حدود هزار و ۷۲۵ تن بذر نیاز است.

وی افزود: براساس قوانین موسسه ثبت و گواهی بذر و مرکز اصلاح نباتات یک سوم بذر مصرفی گندم‌کاران را باید از بذر‌های اصلاح شده جدید یا بذر گواهی شده بدهیم و دو سوم از ذخیره بذری خود کشاورز باید تامین شود تا کاهش تولید نداشته باشیم.

سیروسی گفت: بر این اساس باید امسال هزار و ۱۵۰ تن بذر برای کشاورزان ذخیره می‌شد.

وی افزود: تا کنون چهار صد تن گندم از شرکت غله تامین، بوجاری و ضدعفونی شده و در اختیار کشاورزان قرار داده شده است.

این مقام مسئول گفت: بهترین تاریخ کشت در شهرستان تا ۲۵ آذرماه است، بنابراین کشاورزان دغدغه تامین بذر نداشته باشند، زیرا با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده بذر موجود است و در دسترس کشاورزان عزیز قرار خواهد گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز، به کشاورزان توصیه کرد که بذر گندم را از عوامل موثق توزیع بذر تهیه کنند تا از سلامت و کیفیت آن اطمینان داشته باشند.

وی، با اشاره به اینکه برای کشت هر هکتار مزرعه آبی، ۲۰۰ تا ۲۵۰ کیلوگرم و هر هکتار مزرعه دیم ۱۲۰ کیلوگرم بذر لازم است، قیمت هر کیلو بذر آبی را ۳ هزار و ۹۰۰ تومان، هر کیلو بذر دیم را ۳ هزار و ۷۰۰ و هر کیلو بذر خودمصرفی را ۳ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام کرد.

هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.