stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 200474
  • 12 آذر 1399 - 18:56
0
فرماندار کرمانشاه خبر داد:

اجرای طرح شهید سلیمانی در چهار محله کرمانشاه

اجرای طرح شهید سلیمانی در چهار محله کرمانشاه
کرمانشاه/قلم: فرماندار شهرستان کرمانشاه گفت: طرح شهید سلیمانی تا کنون در چهار محله از این شهر اجرا و در 6 محله دیگر هم بزودی آغاز می‌شود.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم از کرمانشاه، فضل‌الله رنجبر امروز چهارشنبه در ششمین‌ جلسه طرح شهید سلیمانی که در سالن جلسات فرمانداری شهرستان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: همه دستگاه‌های اداری و اجرایی شهرستان کرمانشاه موظف هستند که در طرح شهید سلیمانی و محدودیت‌سازی با تمام توان همکاری و مشارکت داشته و از آن حمایت کنند.

وی همچنین با اشاره به تلاش مجریان طرح شهید سلیمانی، افزود: نیروهای بسیج و‌ مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه با تمام ‌توان در اجرای این طرح حضور دارند و آموزش‌های لازم را هم در این خصوص دیده‌اند.

فرماندار کرمانشاه تصریح کرد: همه باید تلاش کنیم که در شناسایی بیماران و رصد و رهگیری آنان اقدامات موثر انجام داده تا شاهد کاهش بستری بیماران در بیمارستان‌ها باشیم و به تبع کاهش آمار مرگ و میر بیماران مبتلا به بیماری کرونا باشیم.

رنجبر با اشاره به اجرای طرح در چهار محله کرمانشاه (جعفرآباد، دولت‌آباد، صدرا، ظفر)، ادامه داد: چهار مرکز منتخب برای انجام تست‌های سریع و پیگیری امور در این راستا فعال است و ۶ مرکز دیگر هم تدارک دیده شده که‌ با حضور ایثارگرانه نیروهای بسیج و مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه در طرح شهید سلیمانی ارائه خدمات در محلات مختلف سطح شهر را خواهند داشت.

مقام ارشد شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه مراجعه حضوری به درب تمامی خانه‌ها در قالب این طرح نداریم، گفت: ممکن است با دادن تست کرونا یا از طریق تماس با سامانه ۴۰۳۰ مثبت بودن بیماری فردی تشخیص داده شود که در این صورت خانواده فرد مذکور توسط تیم‌های آموزش دیده طرح غربالگری و آموزش‌های لازم را می‌بینند.

وی تاکید کرد: منزل فرد مورد بررسی قرار می‌گیرد و چنانچه مکان مناسبی برای قرنطینه نداشته باشد از قرنطینه‌های غیرخانوادگی که برای خواهران و برادران پیش‌بینی شده، استفاده می‌شود.

فرماندار شهرستان کرمانشاه بیان داشت: پس از شناسایی آمار بیماران مبتلا به کرونا توسط این کمیته نظارتی و با همکاری مراکز منتخب فهرست اسامی آنان یعنی بیماران مثبت به کمیته حمایتی که زیر نظر بسیج و سپاه مدیریت می‌شود، ارائه و نیروهای تحت امر کمیته حمایتی وضعیت خانواده‌هایی را که از طریق سامانه ۴۰۳۰ و‌ همچنین درگاه اینترنتی سلامت و کمیته نظارتی زیرنظر مرکز بهداشت ارائه داده‌اند مورد بررسی قرار می‌دهند و اقدامات حمایتی مورد نیاز در صورت لزوم انجام می‌شود.

وی در ادامه از اداره ورزش وجوانان شهرستان کرمانشاه خواست در صورتی که برخی باشگاه‌های خصوصی به‌صورت مخفیانه فعالیت ورزشی می‌کنند با آن‌ها برخورد کرده نسبت به تعطیلی آن‌ها اقدام کند.

رنجبر همچنین از سازمان‌های تاکسیرانی و اتوبوسرانی هم خواست که در زدن ماسک توسط مسافران و رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان فعال باشند.

این مسؤل همچنین ضمن قدردانی مجدد از نیروهای طرح شهید سلیمانی و اجرائیات شهرداری از آن‌ها خواست با صبر و‌ حوصله و بردباری نسبت به راهنمایی و ارشاد مردم مبنی بر رعایت دستور‌العمل‌های بهداشتی اقدام کرده و همچنین با هماهنگی با مقامات قضایی اقدامات قاطعی را در برخورد با متخلفان در دستور کار داشته باشند.

وی همچنین با تاکید بر تعطیل بودن تالارهای پذیرایی و‌ مراکز تجمع که احتمال ابتلا به کرونا را تشدید و تسریع می‌کند و تشکر و از آن‌ها درخواست کرد تا اطلاع بعدی ستاد کرونا استان کماکان تعطیل باشند و از شهرداری و معاونت خدمات شهری نیز خواست که کانون‌های تجمع افراد همانند جمعه بازارها و بازار پرنده‌فروش‌ها و بازار پارک شرقی جلوگیری کرده و با مستقر کردن نیرو از برگزاری تجمعات در آن‌ها ممانعت کنند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.