stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 200402
  • 12 آذر 1399 - 17:02
2

ورود فاضلاب سراب قامیش عاملی موثر در آلودگی آب شرب سنندج

ورود فاضلاب سراب قامیش عاملی موثر در آلودگی آب شرب سنندج

ایسنا/کردستان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: برای بهبود طعم و کیفیت آب شرب سنندج جدای از بحث انتقال آب از سد آزاد به قشلاق لازم است از ورود فاضلاب روستای سراب قامیش به مخزن سد جلوگیری شود.

قلم | qalamna.ir :

کامران خرم امروز چهارشنبه (۱۴آذرماه) در ششمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه استانی سازگاری با کم آبی اظهار کرد: از نیمه دوم آبان ماه تاکنون متوسط بارندگی‌ها در استان ۱۴۰ میلیمتر بوده است این در حالی است که این میزان نشان از افزایش ۳۶ درصدی بارش‌ها نسبت به میزان بارش‌ها در دراز مدت سال گذشته داشته است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۴۷ درصد سد آزاد، ۸۰ درصد مخزن سد قشلاق، ۵۲ درصد سد سنگ سیاه، ۲۸ درصد سد بانه، ۴۵ درصد سد چراغ‌ویس و ۶۸ درصد سد گاران پر بوده و اغلب نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

خرم بیشترین میزان کسری منابع آب زیرزمینی را مربوط به دشت‌های دهگلان دانست و افزود: بیشترین میزان کسری در دهگلان و دشت‌های چاردولی و قروه در رتبه‌های دوم و سوم قرار می‌گیرند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در ادامه عنوان کرد: تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان خاک شناسی شده و حدود ۷۶ ذرصد از اراضی کشاورزی استان به لحاظ ترکیبات فسفری فقیر است.

فرید سپری با تاکید بر اینکه بخش کشاورزی کمترین میزان تاثیر در آلودگی‌های استان را دارد؛ اظهار کرد: میتوان گفت که در بخش باغداری استفاده بهره‌برداران از کودهای شیمیایی تقریبا به صفر رسیده و مصرف سموم در کشاورزی کردستان نصف میانگین کشوری است.

انتهای پیام

هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.