stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 200380
  • 12 آذر 1399 - 16:35
0

نشانه‌ای از پیروزی دانش بر کرونا

قلم | qalamna.ir :
گروه علم و فناوری: شرکت آلمانی بیون‌تک و شریک آمریکایی آن، شرکت داروسازی فایزر از آژانس دارویی اروپا برای واکسن کرونا درخواست مجوز کرده بودند. این در حالی است که بریتانیا پیش از سایر کشورها برای استفاده از این واکسن مجوز صادر کرده است.
تزریق واکسن پیشگیری کرونا، محصول مشترک دو شرکت بیونتک و فایزر می‌تواند هفته آینده در بریتانیا آغاز شود.خبر صدور مجوز استفاده از این واکسن توسط مت هنکاک، وزیر بهداشت بریتانیا اعلام شد.خبرگزاری رویترز به نقل از وزیر بهداشت بریتانیا نوشته است: «این واکسن از هفته آینده در سراسر بریتانیا قابل دسترس خواهد بود. این خبر بسیار خوبی است.»
واکسن تولیدی بیونتک و فایزر در حال حاضر به عنوان یکی از موثرترین داروهای پیشگیری کرونا ارزیابی می‌شود.  در سطح جهانی تا کنون حدود یک و نیم میلیون نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.مت هنکاک، وزیر بهداشت بریتانیا تاکید کرده است که صدور مجوز استفاده از واکسن یاد شده در واکنش به موقعیت اضطراری حاکم صورت گرفته است.
ارسال واکسن به بریتانیا به‌زودی آغاز می‌شود. اکنون کمیته نظارت بر توزیع و استفاده واکسن کرونا در بریتانیا باید تصمیم بگیرد که چه کسانی در گام نخست باید از این واکسن استفاده کنند.
پیش‌بینی می‌شود که ساکنان خانه‌های سالمندان و همچنین کادر پزشکی و درمانی در شمار نخستین گروه از شهروندان بریتانیا خواهند بود که برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ با این واکسن ایمن می‌شوند.مسئولان شرکت فایزر صدور مجوز استفاده از واکسن کرونای این شرکت در بریتانیا را لحظه‌‌ای تاریخی در مقابله با این ویروس دانسته‌اند. آلبرت بورولا، رئیس شرکت فایزر چنین امری را نشانه پیروزی دانش بر ویروس کرونا اعلام کرده است.
گفته می‌شود واکسن تولیدی دو شرکت بیون‌تک و فایزر تا ۹۵ درصد در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا موثر است. این دو شرکت روز سه‌شنبه اول دسامبر از آژانس دارویی اروپا نیز تقاضای صدور مجوز کرده بودند.

 

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.